Citat:
Ursprungligen postat av
chloemm
Kollar man på bilar 500k-1 miljon klassen är det ju inte ens 0.01% som säljs privat?
En bil i miljonklassen tappar runt 100-150 lax i värde bara när den lämnar återförsäljaren, och några hundra lax till under kommande år. Det kallas för en dum investering om man bara behöver ett bra transportmedel.
Citat:
Ursprungligen postat av
chloemm
Samma när man pratar med tjejer på internet i 30+ åldern. Dom jobbar heltid och jobbat senast 10 åren. Men har 2000 kronor på banken, Ingen bostadsrätt, Ingen bil, Dom har INGET av värde.
Intressanta fritidsintressen, bra med kollektivtrafik och ett eller ett par härliga barn kanske? Pengar och värde är inte alltid samma sak. Många svenskar börjar också jobba rätt sent och kanske inte har hunnit så långt i karriären i lägre 30-årsåldern.
Citat:
Ursprungligen postat av
chloemm
Jobbar folk gratis nu för tiden? Jag har väl stött på någon i min ålder som har lite pengar och då är det ärvda pengar.
Vet inte vad du menar med "lite" pengar. Men i Sverige anses det brackigt att skylta med pengar bara sakens skull, vilket är ett bra skäl att låta bli förutom rån- och stöldrisken.
Folk kan också ha stora tillgångar som är bundna i bostäder, värdepapper eller liknande där de kan föröka sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
chloemm
Om jag vill köpa en bil för 500k + hur gör jag det privat? För jag vägrar köpa av en scam försäljare.
Du får väl hitta en säljare som du litar på. Men det kan ta lite längre tid och kosta lite mer.