2021-11-07, 09:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vetetusan vad som flugit i henne. Hon tycker tydligen att vi lever som studenter. Trodde hon var med på min FIRE-plan.

Men jag kan nog få henne att skärpa till sig. Om jag alltså har rätt i att det vore bisarrt dyrt för en soffa.
Här har du nog kärnan av problemet, inte soffan. Ni verkar ha olika ambitionsnivå.
Citera
2021-11-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hade inte plats i min studentetta för en soffa. Det var viktigare att ha ett riktigt skrivbord.

Som fattig nu har jag några lastpallar med en madrass på som jag sitter och sover på.

Folks förutsättningar skiljer sig verkligen åt, vissa kan lägga 50-100 tusen på en soffa, medan andra inte ens har råd med riktiga möbler.
Citera
2021-11-07, 13:05
Medlem
Jag skulle bryta upp direkt och springa iväg om hon menar allvar med en soffa för 200.000.

Spelar ingen roll om jag har råd med den eller om hon själv betalar för den.

Vem vågar sitta i en sån dyr soffa?
Citera
2021-11-07, 14:35
Medlem
En bil med en massa teknik , hjul , flera speglar , flera glasrutor dessutom med elhissar och hela 5 säten kostar ungefär lika mycket.

Tänk dig allt jobb bakom.

Bilens säten kommer hålla längre än din soffa (väder och temperaturskillnader inräknat).

Snart kommer frugan tycka att du är för billig också , din jädrans flashbackare
Citera
2021-11-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Tjena, behöver en snabb realitycheck. Har hamnat i en het diskussion med frugan som vill ha en beige jäkla soffa för $25 000 som hon sett hos någon influencer på youtube.

Personligen tycker jag att det är helt jävla orimligt. Jag trodde att hon skojade först men hon verkar faktiskt allvarlig. Själv hade jag tänkt en soffa från Ikea eller åtminstone något för max 40k. Men tydligen är sådana möbler mest för ungdomar och fattiga.

Vem har rätt här egentligen? Är inte 200 lök för en soffa helt orimligt?
Säg att om vi skaffar den här soffan då blir det inga utlandsresor på 5 år, eller något åt det hållet. För hon måste i såna fall göra avkall på något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in