2021-11-02, 19:51
Medlem
KallePiggs avatar
Nalin Pekgul är en självutnämnd förkämpe för demokrati men när det blåste som mest kring Vilks så gick hon ut hårt mot honom och lynchade honom verbalt i TV4 (om jag inte minns fel).

Precis som i debatten mot Jimmie Åkesson drog hon in sin mamma (vilket Özz Nûjen också gjorde mot Janne Josefsson.. jag ser en trend).

Hon var inte alls för att Lars Vilks skulle få lov att bruka sin yttrandefrihet.

Hennes egen bror Kurdo Baksi har tidigare polisanmält Runar för samma "brott": att kritisera och håna den farliga religionen islam. Värt att nämna är att attackerna från Pekgul och Baksi kom när Vilks och Runar var föremål för jättemycket uppmärksamhet och dödshot från muslimer.. då valde de att elda på det.

Ingen här som har TV4 Play? Eller har kanalen helt raderat detta inslag ur sin historia?

Skulle inte förvåna mig.
Citera
2021-11-02, 20:31
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Nalin Pekgul är en självutnämnd förkämpe för demokrati men när det blåste som mest kring Vilks så gick hon ut hårt mot honom och lynchade honom verbalt i TV4 (om jag inte minns fel).

Precis som i debatten mot Jimmie Åkesson drog hon in sin mamma (vilket Özz Nûjen också gjorde mot Janne Josefsson.. jag ser en trend).

Hon var inte alls för att Lars Vilks skulle få lov att bruka sin yttrandefrihet.

Hennes egen bror Kurdo Baksi har tidigare polisanmält Runar för samma "brott": att kritisera och håna den farliga religionen islam. Värt att nämna är att attackerna från Pekgul och Baksi kom när Vilks och Runar var föremål för jättemycket uppmärksamhet och dödshot från muslimer.. då valde de att elda på det.

Ingen här som har TV4 Play? Eller har kanalen helt raderat detta inslag ur sin historia?

Skulle inte förvåna mig.
Detta har jag tydligen missat. Jag vet att Vilks och Baksi debatterade i SVT debatt, och att Baksi då kallade Vilks för rasist.

Hittade dock en annan debatt på SR studio ett från 2010; http://<a href="/leave.php?u=https%3...el/3499461</a>
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-11-02 kl. 20:34.
Citera
2021-11-02, 20:37
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Lars Vilks rondellhund har spelat extremisterna i händerna och försvagat muslimer som slåss för yttrandefrihet och demokrati, anser Nalin Pekgul, ordförande för S-kvinnor.

– För mig är en konstnär någon som slår uppåt, mot överheten. Inte nedåt på en svag grupp som redan ligger, sade hon i Efter tio i TV4.

Pekgul: Vilks sparkar nedåt
https://www.svd.se/pekgul-vilks-sparkar-nedat
Publicerad 2010-03-10

Citat:
Vad ger mordhoten mot konstären Lar Vilks för signaler om religionen islam? Vad får det för konsekvenser? Diskussion mellan Dilsa Demirbag-Steg debattör och Nalin Pekgul ordförande (s)-kvinnorna.

https://www.tv4.se/artikel/4fbf9b3e0...ilden-av-islam
2010-03-10
Senast redigerad av vetenskapspartiet 2021-11-02 kl. 20:40.
Citera
2021-11-02, 21:16
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
I kväll deltar Lars Vilks i SVT:s "Debatt" - och han hoppas att Nalin Pekgul som kritiserat honom kommer dit.

- Men hon vill inte vara med på att det här är en bra diskussion. Det är bara fel överallt. Hon säger nu: "Jag har försvarat teckningen innan, men Vilks är bara ute efter muslimer", säger Vilks.

Vilks vill debattera med Pekgul i tv
https://www.expressen.se/nyheter/vil...d-pekgul-i-tv/
Publicerad 11 mar 2010 kl 18.24
Citera
2021-11-02, 22:27
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Detta har jag tydligen missat. Jag vet att Vilks och Baksi debatterade i SVT debatt, och att Baksi då kallade Vilks för rasist.

Jag minns mycket klart och tydligt debatten mellan Vilks och Pekgul och jag tror det var i TV4 Nyhetsmorgon. Med tanke på hur Pekgul profilerat sig som islamistkritiker (hon förnekar att islam i sig är dåligt) kan det mycket väl vara så att TV4 begravt detta möte. Om det poppar upp på YouTube kommer hon i alla fall få svårt med den här anti-islamist-skiten hon kör med för hon valde som muslim att angripa Vilks när han var föremål för hundratals dödshot och det säger allt om henne.

En annan grej som tyder på att TV4 begravt händelsen är att jag minns att jag kollade på klippet flera gånger under några veckor eller månaders tid. Jag har aldrig betalat för TV4 Play så det var i så fall på YouTube.
Citera
2021-11-02, 22:33
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Pekgul: Vilks sparkar nedåt

Hehe.. ja, nedåt i den meningen att islam är en underlägsen religion.

Muslimerna själva slår sig alltid för bröstet om hur de är en och en halv miljard och just därför ska ha respekt.

Hur som helst.. hittar inte klippet där.. stod nåt om debatt mellan Pekgul och Dilsa. Jag syftar på ett TV4 Morgon-inslag med Vilks och Pekgul.
Citera
2021-11-03, 14:48
Moderator
Meijis avatar
Censur och yttrandefrihet --> Politiker
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem