Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-09, 17:50
  #1
Medlem
FreeSpaces avatar
Japp, det är den bistra sanningen. Fick veta detta av en välsorterad tobakshandlare där jag brukar köpa snus när jag har vägarna förbi igår. Vecka 15 tillverkades tydligen de sista stockarna. Han berättade dessutom att han sålde lika mycket Rallarsnus som t.ex. Rapé Lös så man börjar ju undra lite hur SM tänker när de lägger ner produktionen av ett så klassiskt och välsmakande snus som Rallarsnus.

Skicka gärna ett mail till Swedish Match och visa erat missnöje, det ska jag definitivt göra!
Citera
2006-06-09, 17:53
  #2
Medlem
micaeles avatar
Mig går det snabbt förbi att Rallarsnus skall sluta tillverkas, det enda man kunde ha det gummit till var studsbollar.
Citera
2006-06-10, 04:09
  #3
Medlem
Ockelbos avatar
Ja det var ju tråkigt att det skulle lägga ner, problemet med rallarsnus var ju bara att man knappt kunde hitta det ute i tobaksbutikerna.
Citera
2006-06-10, 14:35
  #4
Medlem
FreeSpaces avatar
Just precis, om det nu berodde på dåliga försäljningssiffror så är ju inte det förvånande då det knappt såldes någonstans tyvärr.
Citera
2006-06-12, 21:56
  #5
Medlem
hu då, ännu en klassiker försvinner från hyllorna. Och jag som inte ens kommit över att tillverkningen av Svenskt exportsnus lagts ner
Citera
2012-01-12, 18:21
  #6
Medlem
k0nsls avatar
Sorry för att jag åter ger liv till en tillsynes död tråd, mea culpa. Jag tänkte bara pusha för att Rallarsnus nu finns representerat på Facebook:
http://www.facebook.com/Rallarsnus

Det är faktiskt rätt enkelt att återskapa en nästan identisk, många gånger nästan godare än originalet, kopia av just Rallarsnus. Jag tänkte kludda ner mitt recept ORDENTLIGT nästa gång jag gör nytt snus.
Mitt snus blev en nästan exakt kopia.
Så där får alla asiater en redig känga -- även vita nordeuropéer -- KAN kopiera !

-k0nsl
__________________
Senast redigerad av k0nsl 2012-01-12 kl. 18:22. Anledning: Grammatiken led.
Citera
2012-01-14, 22:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0nsl
Sorry för att jag åter ger liv till en tillsynes död tråd, mea culpa. Jag tänkte bara pusha för att Rallarsnus nu finns representerat på Facebook:
http://www.facebook.com/Rallarsnus

Det är faktiskt rätt enkelt att återskapa en nästan identisk, många gånger nästan godare än originalet, kopia av just Rallarsnus. Jag tänkte kludda ner mitt recept ORDENTLIGT nästa gång jag gör nytt snus.
Mitt snus blev en nästan exakt kopia.
Så där får alla asiater en redig känga -- även vita nordeuropéer -- KAN kopiera !

-k0nsl

Privat meddelande ?
Citera
2012-12-27, 17:30
  #8
Medlem
AbrahamLincolns avatar
VAD I HELVETES JÄVLA PISSHUVUDEN FAN TA SWEDISH KUKJÄVLA MATCH!

Jag är ju i och för sig en snusare av general, men har goda minnen av ralla när man var ung och började smaka runt innan man fann sitt snus. Men ibland har det hänt att jag köpt mig en stock rallar. Nu har jag bott utomlands ett tag så har inte riktigt hängt med svängarna förutom att man fått sina stockar general skickade till sig.

Hatar SM. Jag började min snuskarriär med Göteborgs Rapé lös, och gick efter ett tag över till portion. Mest för att det var enklare att snusa portion. Men några år senare kom Swedish Match och förstörde skiten genom att göra den White och inte erbjuda vanlig portion som man gör med exempelvis General. Hatar dom där torra jävla asen. Så då fick jag byta.

Inte nog med att de våldtog mitt Rapé, så har de slutat med Rallarsnuset. Tilläggas bör väl att de har höjt pricet så in i helvete. Jag hoppas någon jävel återupplivar Gothia Snus i sann Göteborgsanda och köper loss skiten.


Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbo
Ja det var ju tråkigt att det skulle lägga ner, problemet med rallarsnus var ju bara att man knappt kunde hitta det ute i tobaksbutikerna.

I Götet så fanns den överallt.
Citera
2013-12-15, 18:14
  #9
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Jaha då dök denna tråd upp när jag güüglade så jag får väl bumpa..
Fan att skiten har lagts ner då det var gott som fan. Jag brukade köpa det på ÖB i Uppsala när jag bodde i närheten.. 17 spänn kostade en dosa då minns jag. Ljuva tider!
Citera
2014-01-10, 21:04
  #10
Medlem
Cornholio.s avatar
Rallarsnus var ett utav de första snuset jag prövade!
Citera
2017-04-09, 18:57
  #11
Medlem
olasvenssons avatar
Rallarsnus var ingen höjdarsnus.

Jag sket dåligt av snuset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback