2021-10-30, 19:34
Medlem
antemannens avatar
Är ute efter en systemkamera. Mest för att fotografera barnen och djuren..jag gissar att autofokusen är viktig då?
Är helt grön på detta men vill lära mig!
Tänkte börja med en begagnad och kanske byta upp mig senare.
Har kikat på 700d och 1200d, tolkar det som att dom är rätt likvärdiga? Är det någon som kan hjälpa mig i denna djungel
Är insnöad på Canon men kan kanske tänka mig nikon
Citera
2021-10-30, 20:03
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antemannen
Är ute efter en systemkamera. Mest för att fotografera barnen och djuren..jag gissar att autofokusen är viktig då?
Är helt grön på detta men vill lära mig!
Tänkte börja med en begagnad och kanske byta upp mig senare.
Har kikat på 700d och 1200d, tolkar det som att dom är rätt likvärdiga? Är det någon som kan hjälpa mig i denna djungel
Är insnöad på Canon men kan kanske tänka mig nikon

Du kan köpa ett okej kamerahus för 100kr. Nikon eller Canon kvittar. Har du polare som fotar är det dock vettigt att kolla vad de har för system. Vore du polare med mig vore Nikon det naturliga valet då du hade kunnat välja och vraka bland objektiv att låna.
Citera
2021-10-30, 20:08
Medlem
antemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Du kan köpa ett okej kamerahus för 100kr. Nikon eller Canon kvittar. Har du polare som fotar är det dock vettigt att kolla vad de har för system. Vore du polare med mig vore Nikon det naturliga valet då du hade kunnat välja och vraka bland objektiv att låna.

Tack för svar! Känner tyvärr ingen som fotar. Vad är det man ska kolla noggrannare på i specifikationerna?
Citera
2021-10-30, 20:15
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antemannen
Tack för svar! Känner tyvärr ingen som fotar. Vad är det man ska kolla noggrannare på i specifikationerna?

Vill påstå att specar kvittar, min gamla d70 tar bra bilder än idag men självklart ska du köpa något modernare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in