Citat:
Ursprungligen postat av
soajet
Ja.. Jag bor i England så sjukvården är inte illa.
Vet ej hur det ser ut där du bor dock..
Det är inget fel på sjukvården här heller. Men när du får vara börjar att betala för det.
Det finns statliga sjukhus som man absolut ska hålla sig långt ifrån Och sedan finns det privat sjukhusen som kostar en väldig massa.
Dock väldigt bra service på de privata.
Men jag har hört andra som har råkat ut för saker här nere som hjärtinfarkter och annat Och det är ingen liten kostnad om du saknar försäkring.
Dock ska du veta att ju äldre du blir desto högre får du betala för din försäkringspremie. Det är därför väldigt många äldre svenskar inte har råd med försäkring här nere (har stått flera artiklar om detta i Expressen).
Det kan ju vara ganska Unikt med tanke på att svenskarna Vi betalar sådana fruktansvärda avgifter som skatter och annat. Men våran pension Räcker inte ens så att vi kan teckna en sjukvårdsförsäkring.
Sedan får du också tänka på att om man som i mitt fall har barn. Vad ska man göra om plötsligt barnet blir sjukt och behöver akutvård? Skall man då Vänta sex månader innan svenska systemet orkar sätta igång och registrera in oss?