• 1
  • 2
2021-10-28, 10:38
Medlem
En pedofil misstänks ha jobbat på Drottningholms förskola och Stenhamra förskola i flera år. Detta uppdagades nyligen då en polisanmälan gjordes av en förälder till ett barn. Enligt uppgifter som spridits har minst en anmälan till gjorts efter det. Den anställda togs först ur tjänst och ska tydligen inte längre få jobba kvar. Han ska ha jobbat med barn i alla åldrar.

Följande meddelande skickades ut till vårdnadshavare 2021-10-14:
Citat:
Hej,

igår 15.30 fick jag information av polisen att en av våra anställda blivit polisanmäld av en vårdnadshavare. Vi vidtog åtgärder enligt våra rutiner, och personen blev genast avstängd från sig tjänst och kommer så vara så länge polisens utredning pågår.

Vi har ingen mer information att ge med anledning av förundersökningssekretess, men vi återkommer när vi har mer information att ge.

Vi tar sådana här situationer på största allvar och jag förstår att det skapar oro bland er föräldrar. Vi fortsätter vår verksamhet som vanligt och vi är fortsatt lyhörda för barnen.

Detta följdes av följande meddelande 2021-10-26:
Citat:
Hej, då vi har lovat att komma ut med ytterligare info gällande den polisanmälan som gjorts på en pedagog har vi nu haft kontakt med polismyndigheten i frågan.

Den informationen vi kan delge er är att polisen arbetar på med förundersökningen, och om polisen behöver kontakta oss eller någon vårdnadshavare för att få input till förundersökningen så kommer de att göra det.

Det är polisen som hanterar ärendet framåt.

Vi vill också meddela att även om skuldfrågan gällande anmälan inte än är utredd, så har pedagogen slutat arbeta hos oss i Ekerö kommun och kommer inte tillbaka.

I övrigt fortsätter vi vårt arbete framåt på förskolorna med att skapa en trygg, meningsfull och lärorik vardag för era barn.

Någon som vet mer?
Citera
2021-10-28, 12:28
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Hade inte förvånat mig om han har något uppdrag i Centerpartiet eller Miljöpartiet vid sidan om arbetet också Dessa partier lockar ju en hel del pedofiler av någon oförklarlig anledning.
Citera
2021-10-28, 12:29
Medlem
Salorms avatar
En till? Var väl inte längesen ett peddo som både arbetat i Botkyrka och på Ekerö åkte dit för det?
Citera
2021-10-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhaasaadh
En pedofil misstänks ha jobbat på Drottningholms förskola och Stenhamra förskola i flera år. Detta uppdagades nyligen då en polisanmälan gjordes av en förälder till ett barn. Enligt uppgifter som spridits har minst en anmälan till gjorts efter det. Den anställda togs först ur tjänst och ska tydligen inte längre få jobba kvar. Han ska ha jobbat med barn i alla åldrar.

Någon som vet mer?
Tycker det där om att de pratar om att ”skuldfrågan inte är utredd” osv låter som bortförklaringar eller misstänker dom att det är ”falsk” anmälan? Kan det vara så? Har det någon gång gjorts falska rykten(samtidigt säger du att det är flera anmälningar eller försöker de skydda pedofilen
Citera
2021-11-21, 21:54
Vem är det som är misstänkt? Föräldrarna lär veta om någon ur personalen plötsligt slutat eller blivit "sjukskriven". Ävem timvikarier brukar man ha koll på. Någon borde veta mer.
Citera
2021-11-21, 21:56
Medlem
Om "personen är avstängd och kommer inte tillbaka" så vet dom mer än dom går ut med.
Citera
2021-11-21, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Om "personen är avstängd och kommer inte tillbaka" så vet dom mer än dom går ut med.
Ja, onekligen. Det är uppenbarligen någonting som är upptäckt, gällande personen.
Stackars barn.
Citera
2021-11-21, 22:04
Citat:
Ursprungligen postat av qhaasaadh

Någon som vet mer?
Vilken förskola är den senaste han jobbat vid?
Citera
2021-11-22, 20:02
Medlem
Stenhamra
Citera
2021-11-24, 16:01
Medlem
spoilers avatar
"Lotta Karlsson, kammaråklagare vid Västerorts åklagarkammare, kan dock bekräfta att ett beslut om häktning har tagits.

– Personen har häktats på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt mot barn, säger hon."

https://www.mitti.se/nyheter/forskol...95YjlFU6FS10A/
Citera
2021-11-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Lotta Karlsson, kammaråklagare vid Västerorts åklagarkammare, kan dock bekräfta att ett beslut om häktning har tagits.

– Personen har häktats på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt mot barn, säger hon."

https://www.mitti.se/nyheter/forskol...95YjlFU6FS10A/

Jag hatar pedofiler i allmänhet men de som begår övergrepp på dagis där barnen ska vara trygga då man lämnar över allt ansvar till personalen hatar jag kanske ännu mer. Sånt ska fan inte få hända. Jag vet inte vad jag hade gjort om det var mitt barn.
Citera
2021-11-24, 22:44
Medlem
Pedofilen är enligt uppgift S*mon Bj*rk*rt. Facebook: www.facebook.com/Bj*rk*rt. Spara bilderna medan sidan är uppe.

*i, *e, *e

Kan nämnas att rektorn för förskolorna (Stenhamra och Drottningholm), Carita Almqvist (offentlig uppgift), tagit avskummets sida i detta och spelat ned allt som hänt. Inte på något sätt tagit hänsyn till föräldrars oro. Hur får vi henne att avgå? Jävla pedo-enabler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in