2021-10-26, 19:58
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Det kan vara så att jag inte är så pass beroende ännu och att det fortfarande finns chans att kunna sluta. Min totala panikångest över sitUationen förvärrar säkert symptomen. Men jag känner av en toleransökning och tar jag inte regelbundet så mår jag fullständigt piss. Märker att toleransen stiger lite hela tiden snart måste jag ta 30mg om dagen för att inte vara totalt vrak mentalt. Har legat på 20mg om dagen sista veckan

Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Abstinens från stesolid kommer först några dagar efter sista dosen..
Allt låter väldigt konstigt faktiskt.
Talar av egen erfarenhet…
Har du käkat alpra ett par månader så borde du Max ha lite ångest och svårt att sova någon vecka…
Om du inte klarade att trappa ur med diazepam så som du gjorde är det något annat som ligger bakom…
Helt ärligt, har aldrig fått abstinens av diazepam..

Men har du tagit på doser om 30 -20 mg om dagen i över 2 månader? Jag tror alpran jag fick i början var ”fake” och okänt doserade, skulle va 2mg stavar men kändes som en halv kunde va 2 mg ibland om inte mer och ibland lite mindre. Kan de vara att jag ständigt legat på ojämna nivåer som får mitt psyke att spöka så mkt i kombination med dåligt samvete och ångest. När ja käkat de xanoren i 3 veckor så fick ja en fullständig kollaps mådde oerhört dåligt. Kan det även vara så att min tolerans stiger onormalt fort på stessen?

Allt känns hopplöst
Citera
2021-10-26, 20:08
Moderator
Morfar-52s avatar
Hur ofta och hur mycket alkohol drack du innan du började knapra benso?
Är det kanske så att du trodde du kunde ersätta alkoholens negativa bakfyllor (abstinens) med benso?
Citera
2021-10-26, 20:15
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Hur ofta och hur mycket alkohol drack du innan du började knapra benso?
Är det kanske så att du trodde du kunde ersätta alkoholens negativa bakfyllor (abstinens) med benso?

Så kan det delvis vara jag har aldrig spottat i glaset om man säger så, drack varje helg och gjort nästan hela mitt vuxna liv. Är 30 + Nån vit månad här å där har man haft. Nästan aldrig druckit i veckorna. Skulle säga att jag inte druckit speciellt mkt mer än de flesta ja känner. Men tror min tolerans av alkohol var relativt hög. Nu har j inte druckit sen ja började med benson förutom vid 2 tillfällen och då tagit det lugnt
Citera
2021-10-26, 20:26
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Så kan det delvis vara jag har aldrig spottat i glaset om man säger så, drack varje helg och gjort nästan hela mitt vuxna liv. Är 30 + Nån vit månad här å där har man haft. Nästan aldrig druckit i veckorna. Skulle säga att jag inte druckit speciellt mkt mer än de flesta ja känner. Men tror min tolerans av alkohol var relativt hög. Nu har j inte druckit sen ja började med benson förutom vid 2 tillfällen och då tagit det lugnt
Du blev lite skakig och nervös efter helgerna då? Kanske svårt att sova och upptäckte att detta "botade" benson, i stället för några nödraketer (folköl)?

Fan vad bra, nu behöver jag inte dricka längre?
Citera
2021-10-26, 20:34
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Du blev lite skakig och nervös efter helgerna då? Kanske svårt att sova och upptäckte att detta "botade" benson, i stället för några nödraketer (folköl)?

Fan vad bra, nu behöver jag inte dricka längre?

Inte rikgtigt så ja kunde ha vita helger där jag bara tränade men jag har lidit av ångest under stora delar av mitt liv och då har ju alkohol hjälpt. Nu tänkte jag att ja kan väl käka upp den där burken xanor de kan väl inte va så farligt. Och nu står jag här
Citera
2021-10-26, 20:41
Medlem
Laureths avatar
Klipp det genast, du har än så länge väldigt milda avtändningssymtom och borde utan tvekan klara av det. Dumt att du tog stesolid då det bara drar ut på lidandet, men men inget att göra åt nu.

Sova dåligt och ha extra ångest en vecka är definitivt värt det. Blir det riktigt illa så får du åka till psykakuten där de kan ha lite koll på dig iaf.
Citera
2021-10-26, 20:48
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Klipp det genast, du har än så länge väldigt milda avtändningssymtom och borde utan tvekan klara av det. Dumt att du tog stesolid då det bara drar ut på lidandet, men men inget att göra åt nu.

Sova dåligt och ha extra ångest en vecka är definitivt värt det. Blir det riktigt illa så får du åka till psykakuten där de kan ha lite koll på dig iaf.

Men det ska ju tydligen vara så farligt att gå av cold turkey? Hjälper ju inte att man e hypokondriker. Är det inte bättre om ja försöker trappa ned med de som jag har kvar?
Citera
2021-10-26, 20:52
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Men det ska ju tydligen vara så farligt att gå av cold turkey? Hjälper ju inte att man e hypokondriker. Är det inte bättre om ja försöker trappa ned med de som jag har kvar?

Det är inte farligt att gå cold turkey, det är just den mentala biten som kan orsaka självskada.

Nej det är inte bättre att försöka trappa ner, du har just sagt att du inte lycktas med detta, och kommer sannolikt inte göra det så länge du har tillgång till tabletterna. Släng dem.
Citera
2021-10-26, 21:07
Medlem
Det enda jobbiga med att du har sökt beroendecentrum är att de finns två utgångar, antingen förbättras din situation, eller så förvärras den om du inte lyckas följa den planering de ger dig, börjar du slira och missbruka mera kan de t. ex sätta LVM på dig, de är ju något som förr eller senare kommer fram.

Du har dock fått många goda råd här, om jag hade varit i din situation hade jag köpt xanor, stegvis trappat ner så långt du kan och därefter börjat komplettera det med cannabisbruk, jag däremot har ju varit stoner sedan några år men har ju slutat nu, det är visserligen aldrig bättre att byta ut ett bereonde mot ett annat, men benzo vs cannabis kommer weedet klart mycket göra det enklare för dig.

Tillslut röker du bara weed och sedan får du deala med det istället, är du redan van cannabisrökare? Det någon nämnde tidigare också, du har redan problem med alkoholen, du kanske klarar av arbete, hus osv men du har alkoholproblem. De enda problemet nu är ju att du inte kommer kunna röka weed om du börjar urinera hos beroendecentrum tyvärr.

Lider med dig, det går så fort innan man märker hur långt ner i kaninhålet man hunnit komma!
Citera
2021-10-26, 22:06
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Nej, det är inte farligt som att du skulle dö eller få EP-anfall. Inte på dom doserna och tiden du missbrukat.
Du kommer såklart få abstinens, med allt som det innebär. Ge dig en vecka, så ska du se att det känns bättre.

Sedan det där med hemlighetsmakeriet... Det spär på det hela väldigt mycket och kan kännas oöverstigligt. Vet inte hur ditt förhållande ser ut, men om du kan krypa fram ur garderoben och berätta hur det ligger till - då har du lättat en stor del av bördan.

Ensam är aldrig stark i detta.
Citera
2021-10-26, 22:58
Medlem
Citat:
Jag gjorde en självnmälan till beroendecentrum i Stockholm mitt i all förtvivlan men fick tid om 2 veckor.

Citat:
Tips å råd? Synpunkter? Hur ska detta gå

Strula för guds skull inte till det med beroendecentrum, dom där kan börja dra in körkort och allt möjligt.

Hoppas det löser sig för dig och när du kommit ur det där rekommenderar jag dig att ägna dig åt intressen där du rör mycket på dig ute i skog och natur osv.
Citera
2021-10-26, 23:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Strula för guds skull inte till det med beroendecentrum, dom där kan börja dra in körkort och allt möjligt. - - -

Plus ett. Det är bara en sista utväg.

TS - försök att trappa ner (långsamt!!!) som Kurtan hade sagt "på ditt eget själv".

Körde själv en ikto-nedtrappning på Ber centrum 2018 - alldeles alldeles för snabb. Uppsida; gratis Stess där samt med sig i påse! Nersida; insåg att det här går aldrig och käkade en halv karta zolpidem per dag för att lura UP:t.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in