Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Passaten har kamrem sedan flera år och är riktigt bra sedan den nya modellen kom för några år sedan, men kanske är den lite för vanlig.. då alla barnfamiljer verkar köpa den..
Vill du ha en lite ovanligare bil, så kan en Mercedes E klass kombi W212 alt W213 vara ett alternativ, lite dyrare men lite roligare också.
Även BMW 5-serie kombi (g30) från 2017 och framåt är en riktigt fin bil som passar bra som familjekombi.
Att många kör Passat hör inget, så länge ingen i släkten/familjen gör det bara
Tror tyvärr de bilarna du föreslagit ligger lite långt utanför budgeten. Stod faktiskt mellan en 320i och A4:an när jag skulle leasa, blev Audin då den var ca 1000kr billigare i månaden!
Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Kan varmt rekommendera en VW Touran. Riktigt bra familjebil. Gott om plats både i bakluckan och inne i bilen. Vi har modellen där man kan fälla ner två extrasäten i bakluckan vid behov. Alltså totalt 7 säten i bilen. Praktiskt ibland när ungarna har kompisar med och man ska på någon utflykt eller så. Drar inte speciellt mycket soppa heller.
Har sett att många kör den som familjebil, tyvärr tror jag dock att den är lite FÖR familjig
Citat:
Ursprungligen postat av
wabbit
Skoda superb är ju sjukt stor i baksätet om man är lite längre och vill sitta bra och kan gå på en lite mer budget märke som Skoda.
Personligen gillar jag passaten. Mycket bil per krona men ändå inte budgetbudget
Har så klart kikat på Superben, är dock ganska svår att hitta till ett (för oss) överkomligt pris. Målet är att komma ner en bit från nuvarande leasingkostnad. Men ja, helt klart ett alternativ!
Kul med Passaten, och håller helt med. Ska dra och provköra lite så att man får en känsla för den, men spontant känns den ju väldigt lik A4an!
Citat:
Ursprungligen postat av
persona.von.grata
Varför inte en Skoda Kodiaq?
Ligger ganska långt över vår budget vad jag har sett, samt att storleken etc gör den ganska dyr i drift med hög förbrukning och hög skatt :/