Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-08, 23:16
  #1
Medlem
MrGreenGeness avatar
Efter att i ungefär två veckor ha stått ut med allt tjat om "den nya ascoola hiten Boten Anna", så har jag nu laddat hem den. Jag förstod förstås direkt när jag hörde titeln på låten att den skulle suga, men vilken jävla chock man fick när man satte igång den. Var fan nära till tårar, ville skälla på min dator och säga att det är såna som den som nu håller på att förstöra det sista som finns kvar av musiken. Jävla äckliga tonåringar som sitter vid Dance Ejay och plockar ihop lite "beats" eller "rhymes" eller vad fan dom kallar det. Jag fattar verkligen inte hur sånt kan sälja, finns det verkligen någon som tycker den är bra, eller tycker ni bara att nörden som har gjort den är "fett skön" för att han har suttit ihop lite "musik" och skrivit en skitlöjlig text till den?

Ännu mer skrämmande är att det börjar bli skitpopulärt med såna här jävla plojlåtar, som verkligen förstör musik. Sånt där har ju verkligen ingen själ, och känns inte levande på något sätt och den framkallar inga känslor, den gör ingenting.

Tänk om man hade levt på 60/70-talet vad underbart det hade varit!

Någon mer som delar mina åsikter?
2006-06-08, 23:19
  #2
Medlem
Kafes avatar
Du har fullkomligt rätt, hela dagarna på radion och på folks mobiltelefoner så hörs den. Jag blir snart galen!!

Men den där låten dildo sven eller vad den heter är fan värre! Jag hatar den!
2006-06-08, 23:22
  #3
Medlem
Slakteris avatar
Vem delar inte dina åsikter?
Well, man ska inte klaga så hårt. Visserligen är låten inget bra, men den kan knappast jämföras med Hendrix eller Dylan m.m.

Jag delar dock inte alla dina åsikter. Jag tror att det kan vara bra med variationer inom musiken. Skulle inte säga att det kanske förstör musikkulturen, men det är ingen bra låt. Som du sa kan nästan vilken som hellst slänga ihop en sådan låt på FruityLoops (tror faktiskt den låten är gjord i det programmet, haha).

Peace.
2006-06-08, 23:28
  #4
Medlem
WoWbaggers avatar
Aldrig hört låten själv, men du får väl skylla dig själv som tankade hem den?
2006-06-09, 00:08
  #5
Medlem
MrGreenGeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Aldrig hört låten själv, men du får väl skylla dig själv som tankade hem den?

Vad hade jag för val egentligen? När det snackades så mycket om den var man ju bara tvungen att höra den, nyfiken som man är.

Om det fortsätter så här så kommer nog snart någon slug och dum producent att börja sammarbeta med med någon slug och dum forskare/vetenskapsman och sätta in nån teknologisk sensation på ljudspåren som gör varenda männsika kommer älska skiten, det är så musiken kommer att dö ut, tro mig. Men det måste vi nog sätta stopp för.
2006-06-09, 00:36
  #6
Medlem
Jag gillar inte heller sån musik. Han måste väll ändå sjunga själv?
2006-06-09, 00:40
  #7
Medlem
yandaxs avatar
Visst är det fantastiskt att människor har olika smak.
2006-06-09, 00:40
  #8
Medlem
Makehastes avatar
Vem fan bryr sig?
2006-06-09, 00:48
  #9
Medlem
Hin Håle.s avatar
Det postades en länk under humor till den låten då den fortfarande var okänd hos pöbeln. Trodde det var någon skämtgrej i stil med mircwars, någon form av internskämt nördar emellan eller likn. och tänkte sedan aldrig mer på det.

Döm om min förvåning när jag två veckor senare hör den på radio hemma hos en kompis. Vad i helvete?! Den är ju inte ens trallvänlig.

Visa mig en svensk radiolyssnare och jag visar dig en idiot.
2006-06-09, 05:00
  #10
Medlem
Al Funghis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreenGenes
Sånt där har ju verkligen ingen själ, och känns inte levande på något sätt och den framkallar inga känslor, den gör ingenting.

Uppenbarligen inte... Sen skulle jag vilja påstå att man nog inte framstår som så levande själv om man inte kan uppskatta "plojmusik" för vad det är. Vilken musik lyfter ett socialt sammanhang mer än låtar som alla på plats känner igen ? Det är ju inte den tekniska biten man uppskattar utan just den kollektiva känslan låten förmedlar.
2006-06-09, 05:15
  #11
Avstängd
Roger Perssons avatar
Jag håller helt och hållet med. Alla jävlar har tjatat om den där förbannade botten över hela internet så jag laddade ner skiten i förra veckan. Den sög nästan lika mycket som J.N.

Lågkvalitativt kräp för imbeciller...

// Roger P.
2006-06-09, 13:07
  #12
Medlem
MrGreenGeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al Funghi
Uppenbarligen inte... Sen skulle jag vilja påstå att man nog inte framstår som så levande själv om man inte kan uppskatta "plojmusik" för vad det är. Vilken musik lyfter ett socialt sammanhang mer än låtar som alla på plats känner igen ? Det är ju inte den tekniska biten man uppskattar utan just den kollektiva känslan låten förmedlar.

Visst förstår jag att man skulle kunna uppskatta plojmusik för vad det är, men att såna låtar hamnar på topplistorna tycker jag är skamligt. Man måste ju lida lite för sin konst som det sägs, och inte fan förtjänar han en plats på topplistan (antar att låten är på topplistorna?), när han har suttit ihop en låt på 10 minuter och, med en målbrottssprucken röst, pressat fram fram några "skojiga" lyrics om sin jävla dataspelskompis om det nu är vad han menar. Efter det har han suttit på alla röst-effekter som finns i hans program så att det låter som en robot som pratar.

Sure, om du går på ett 15-års kalas, hos någon finnig tonnårspojke där häxblandningarna hägrar, så låter det ju inte helt otroligt att låten skulle kunna förmedla någon sorts kollektiv känsla. Men går du på en fest där majoriteten gillar musik (och då menar jag musik, inte sån där skit som man gör i dataprogram) så tror jag inte att låten skulle resultera i något annat en ett rejält antiklimax, mojligen ett kollektivt självmord. En riktig låt, med själ i, förmedlar så mycket mer än bara en social förståelse mellan lyssnarna.
Riktig musik är sann lycka.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback