2023-04-23, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Helt rätt att fria Baldwin.
Han trodde naturligtvis att det inte fanns några kulor i pistolen som han som rollfigur skulle ha.

Jag tror aldrig att pensionärerna skall våga gå över övergångsstället när jag kommer körande
Citera
2023-08-30, 22:38
Medlem
Lonnrots avatar
Artikel om att pistolen utretts av oberoende på begäran av den vapenansvarige:

https://edition.cnn.com/2023/08/16/e...oter_expansion

Daterad 16 aug 2023

Som jag förstår resonemanget så menar rapporten att avtryckaren måste hållas in för att ett skott ska kunna gå av. Att endast föra tillbaka hanen/the hammer kan inte ge det resultatet. Inte ens om hanen/the hammer släpps före spänt läge eller i spänt läge.
Senast redigerad av Lonnrot 2023-08-30 kl. 22:48.
Citera
2024-01-19, 20:53
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nrk :
Den amerikanske skuespilleren Alec Baldwin er tiltalt i New Mexico for uaktsomt drap etter hendelsen på et filmsett i delstaten i 2021.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/nyheter/reuters_-...gen-1.16724758
Citera
2024-01-19, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Nrk :
Den amerikanske skuespilleren Alec Baldwin er tiltalt i New Mexico for uaktsomt drap etter hendelsen på et filmsett i delstaten i 2021.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/nyheter/reuters_-...gen-1.16724758

Verkar stämma googlade och en massa tidningar skriver om det.

Trodde att han skulle komma undan har alltid tjänat eliten troget.
Citera
2024-01-19, 21:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Verkar stämma googlade och en massa tidningar skriver om det.

Trodde att han skulle komma undan har alltid tjänat eliten troget.

Jag trodde att han skulle betala ersättning till familjen och komma undan utan åtal eller annat...
Citera
2024-01-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag trodde att han skulle betala ersättning till familjen och komma undan utan åtal eller annat...
Han gör sig beredd på att betala, han har lagt ut sitt hus till salu för $19M. Hoppas idioten får betala dyrt + några år i fängelse.
Citera
2024-01-22, 22:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Han gör sig beredd på att betala, han har lagt ut sitt hus till salu för $19M. Hoppas idioten får betala dyrt + några år i fängelse.
Ja, bra om han straffas för det som hänt och inte baserat på ekonomi eller status...
Citera
2024-01-23, 00:40
Medlem
Doctors avatar
Det är två olika processer.

Civilrättsligt så har han förlikat med Hutchins familj, så han har nog redan betalat av den. Vad det slutade på blev dock hemligstämplat.

Det som nu startat igen är brottsåtalet, som drivs av åklagaren. "Involuntary manslaughter" som han åtalas för är nog närmast att jämföra med vållande till annans död har bara ett maxstraff på 18 månaders fängelse. Med en bra advokat så är det inte ett glasklart att han ens fälls. Åklagarmyndigheten i New Mexico har ju inte hittills visat sig vara speciellt vassa.
Citera
2024-01-23, 00:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Varför hoppas du på det? Det var väl knappast hans fel. Skyll på vapenteknikern som uppenbarligen inte gjorde sitt jobb.
Citera
2024-01-23, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför hoppas du på det? Det var väl knappast hans fel. Skyll på vapenteknikern som uppenbarligen inte gjorde sitt jobb.
Det var inte vapenteknikern som drog i avtryckaren. Jag har ett likadant vapen själv, så jag vet att han ljuger när han påstår att han inte drog i avtryckaren. Det är det enda sättet att fälla hanen. Vapnet har undersökts av experter som har konstaterat att det var felfritt. Dessutom hade han det övergripande ansvaret för inspelningen, så han hade varit medskyldig även om det varit någon annan som sköt. Vem var det som anställde medarbetare lika inkompetenta som han själv? Så, jo. Det var hans fel.
Citera
2024-01-23, 10:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det var inte vapenteknikern som drog i avtryckaren. Jag har ett likadant vapen själv, så jag vet att han ljuger när han påstår att han inte drog i avtryckaren. Det är det enda sättet att fälla hanen. Vapnet har undersökts av experter som har konstaterat att det var felfritt. Dessutom hade han det övergripande ansvaret för inspelningen, så han hade varit medskyldig även om det varit någon annan som sköt. Vem var det som anställde medarbetare lika inkompetenta som han själv? Så, jo. Det var hans fel.

Även om han drog i avtryckaren, hur skulle han kunna veta att det var en riktig kula i revolvern? Det hela är en tragisk olycka och jag är säker på att Baldwin mår lika dåligt som alla andra inblandade över vad som inträffade.
Citera
2024-01-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Även om han drog i avtryckaren, hur skulle han kunna veta att det var en riktig kula i revolvern? Det hela är en tragisk olycka och jag är säker på att Baldwin mår lika dåligt som alla andra inblandade över vad som inträffade.
Och varför ljuger han och säger att han inte drog i avtryckaren? Idioten Baldwin vill inskränka folkets rätt att ha vapen, för han tycker inte att folk kan hantera dem tillräckligt säkert. Men det stämmer ju bäst in på honom själv. Det var allmänt känt att folk lånade revolvern för plinking med skarpa skott. Baldwin lyfte inte ett finger för att stoppa det, trots den uppenbara risken att skarpa och lösa skott kunde blandas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in