Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-10-22, 00:32
  #37
Medlem
PC-Dators avatar
Varnar Expo någonsin för vänsterextremt-nånting öht?
Citera
2021-10-22, 01:58
  #38
Medlem
Önskar dom lanserar nån app inom snar framtid!
Smidigare så!
Var prenumerant under 1år, sen blev det problem med ekonomin! Men nu har det jämnat ut sig! Så blir o skaffa prenumeration igen!
Citera
2021-10-22, 15:30
  #39
Moderator
Falukropps avatar
Håll er till ämnet, det är tjänsten i sig som diskuteras här. Rants om såväl höger- som vänsterextrema och deras karaktär undanbedes.

En hel dröse skitinlägg raderade.

//mod
Citera
2022-01-14, 08:23
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Tja vad skall man tycka ?
Om Expo ligger i buskarna och trycker och tar kort på kreti och pleti med teleobjektiv på politiska
möten och demonstrationer samt försöker identifiera vilka som lyssnat på någon talare är inte
det ett underrättelsearbete ? I alla fall ett gigantisk demokratiproblem.
Jag tycker att envar skall få gå på vilket politiskt möte som helst utan att fotograferas och registreras.
Om det är på Kärrtorps centrum eller Kungsträdgården spelar ingen roll .
Så länge man inte är en del av politiskt våld eller förespråkar våld så skall man i frid kunna delta
i politiska möten.

--
Expo sysslar med inrikesspionage och olaga dataregistrering.
Citera
2022-01-16, 01:04
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielpoohl
--
Expo sysslar med inrikesspionage och olaga dataregistrering.

Tror inte de får det lätt efter valet.
Citera
2022-01-16, 01:14
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
På kulturnyheterna på SR P1 211019 kl 1300 diskuterades en streamingtjänst för musik med säte i Estland, där innehållet ofta bryter mot svensk lag, nämligen hets mot folkgrupp.

Inslaget kan höras ca två minuter in i följande länk:

"Operastjärnan Edita Gruberova död" https://sverigesradio.se/avsnitt/ope...-gruberova-dod

Frågeställning: Hur hittar man till den här tjänsten så att man kan gå in och förfasa sig?
Här är jag kluven. Jag trodde för många år sedan att Expo skulle vara en opolitisk granskare av olika strömningar i Sverige, så har det inte blivit. Jag stödde dem i början men gillar inte deras tydligt politiska grund. Expo lanserar sig på ett sätt men visar sig hela tiden vara mycket vänsterinriktade och det ger ju ingen neutral bedömning, tvärtom är de ett påverkansorgan för S, V, MP å kanske lite C. Var kommer deras finansiering ifrån, på riktigt och inte det vi kan läsa på nätet. Det borde Janne Josefsson granska..
Citera
2022-02-16, 00:36
  #43
Medlem
PeterForsmans avatar
Kan man lyssna på Johnny Rebel där?
Citera
2022-02-16, 01:18
  #44
Medlem
MrMarios avatar
Skulle inte förvåna mig faktiskt om eXpo själva skapar den typen av alternativa medier och tjänster, precis som de ju blivit påkomna med att själva klottra hakkors och sånt för att sedan kunna skriva om alla hemska nazister. Finns väl idag i stort inga aktiva nazistiska organisationer i Sverige, så Expo lever ju på sparlåga och är lite desperata...
Citera
2022-02-22, 12:20
  #45
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Skulle inte förvåna mig faktiskt om eXpo själva skapar den typen av alternativa medier och tjänster, precis som de ju blivit påkomna med att själva klottra hakkors och sånt för att sedan kunna skriva om alla hemska nazister. Finns väl idag i stort inga aktiva nazistiska organisationer i Sverige, så Expo lever ju på sparlåga och är lite desperata...

Jag vet inte om jag tror att de aktivt har varit med och skapat tjänsten, jag avfärdar dock inte möjligheten att det är så.

Att de gnuggar sina händer av upphetsning över att de äntligen har äkta nazister att förfasa sig över är jag däremot tämligen övertygad om.
Citera
2022-12-22, 17:26
  #46
Medlem
Sidan verkar inte funka ?
Citera
2023-08-25, 21:31
  #47
Medlem
Kennethkvartings avatar
https://www.svtplay.se/video/Kz2mXv4...v4&position=25

Nu är Expo ute och varnar för högerextremism inom streamingvärlden igen.

Heja Expo frisk humör, nazzarna hänger utanför, EXPO EXPO EXPO!!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback