Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-20, 12:43
  #1
Medlem
Kennethkvartings avatar
På kulturnyheterna på SR P1 211019 kl 1300 diskuterades en streamingtjänst för musik med säte i Estland, där innehållet ofta bryter mot svensk lag, nämligen hets mot folkgrupp.

Inslaget kan höras ca två minuter in i följande länk:

"Operastjärnan Edita Gruberova död" https://sverigesradio.se/avsnitt/ope...-gruberova-dod

Frågeställning: Hur hittar man till den här tjänsten så att man kan gå in och förfasa sig?
Citera
2021-10-20, 12:53
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
På kulturnyheterna på SR P1 211019 kl 1300 diskuterades en streamingtjänst för musik med säte i Estland, där innehållet ofta bryter mot svensk lag, nämligen hets mot folkgrupp.

Inslaget kan höras ca två minuter in i följande länk:

"Operastjärnan Edita Gruberova död" https://sverigesradio.se/avsnitt/ope...-gruberova-dod

Frågeställning: Hur hittar man till den här tjänsten så att man kan gå in och förfasa sig?
Är det inte peertube.se som NMR äger?
Citera
2021-10-20, 13:10
  #3
Medlem
TheBusters avatar
Här står det om tjänsten https://expo.se/2021/09/vit-makt-pro...xtremt-spotify

Citat:
Svenska högerextremister driver en musiktjänst som presenterar sig som ett alternativ till Spotify. Här tillhandahålls mängder av högerextrem musik och en av grundarna har tidigare dömts för hets mot folkgrupp i samband med försäljning av vit makt-produkter.
Citera
2021-10-20, 13:17
  #4
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Är det inte peertube.se som NMR äger?

Men de snackar om musik, det där är ju mest en massa videos. Det nämndes inte alls i det reportage jag lyssnade på igår, utan det var bara jämförelser med Spotify.

edit:
Ok, utifrån Expoartiklen så tog jag reda på att de avser Liberplay, https://www.liberplay.com
Nästan ingen hade hört talas om dem förut, känns det som
__________________
Senast redigerad av farfar 2021-10-20 kl. 13:22.
Citera
2021-10-20, 13:30
  #5
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Här står det om tjänsten https://expo.se/2021/09/vit-makt-pro...xtremt-spotify

Ja, den måste det vara, tack!
Citera
2021-10-20, 13:31
  #6
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Men de snackar om musik, det där är ju mest en massa videos. Det nämndes inte alls i det reportage jag lyssnade på igår, utan det var bara jämförelser med Spotify.

edit:
Ok, utifrån Expoartiklen så tog jag reda på att de avser Liberplay, https://www.liberplay.com
Nästan ingen hade hört talas om dem förut, känns det som

Well, tror inte Expo och SR i sin enfald förstår att de snarast ger den här tjänsten extrem gratisreklam genom uppmärksamheten. De tror väl i vanlig ordning att det finns miljontals nazistrasister som gömmer sig i varje buske och använder den här tjänsten, så de måste börja "varna" allmänheten för hemskheterna.

Jag själv har aldrig ens hört talats om Liberplay förut - men nu när den uppmärksammats som något hatiskt och hemskt odemokratiskt utav De Goda™ så blir jag givetvis intresserad att testa den.

Samma känner väl givetvis NMR - då de till dels liksom lever på att vara avskydda och utstötta utav etablissemanget och politrukerna, vilket ställer till stora problem för dem när de vill marknadsföra någonting likt den här tjänsten. Att det blir ytterst svårt att nå den stora massan eftersom de är utestängda från de flesta klassiska kanaler - inklusive större hemsidor som Svensson besöker.
Citera
2021-10-20, 13:33
  #7
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Well, tror inte Expo i sin enfald förstår att de snarast ger den här tjänsten extrem gratisreklam genom uppmärksamheten. Jag själv har aldrig ens hört talats om Liberplay förut - men nu när den uppmärksammats som något hatiskt och hemskt odemokratiskt utav De Goda™ så blir jag givetvis intresserad att testa den.

Samma känner väl givetvis NMR - då de till dels liksom lever på att vara avskydda och utstötta utav etablissemanget och politrukerna, vilket ställer till stora problem för dem när de vill marknadsföra någonting likt den här tjänsten. Att det blir ytterst svårt att nå den stora massan eftersom de är utestängda från de flesta klassiska kanaler - inklusive större hemsidor som Svensson besöker.

Klickade runt lite och den verkar ha funnits ett tag, men verkar fungera lite kackigt.

Jag är anarkist och emot auktoritära rörelser, men gillar att lyssna på lite lagom mongo vit makt-punk ibland, så det är lite trist med Youtube och Spotifys censur, även om jag inte är helt oförstående heller.
Citera
2021-10-20, 13:37
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Men de snackar om musik, det där är ju mest en massa videos. Det nämndes inte alls i det reportage jag lyssnade på igår, utan det var bara jämförelser med Spotify.

edit:
Ok, utifrån Expoartiklen så tog jag reda på att de avser Liberplay, https://www.liberplay.com
Nästan ingen hade hört talas om dem förut, känns det som
Ah, ja, du har rätt! Rörde ihop stream med p2p.
Citera
2021-10-20, 13:45
  #9
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Well, tror inte Expo och SR i sin enfald förstår att de snarast ger den här tjänsten extrem gratisreklam genom uppmärksamheten. De tror väl i vanlig ordning att det finns miljontals nazistrasister som gömmer sig i varje buske och använder den här tjänsten, så de måste börja "varna" allmänheten för hemskheterna.

Jag själv har aldrig ens hört talats om Liberplay förut - men nu när den uppmärksammats som något hatiskt och hemskt odemokratiskt utav De Goda™ så blir jag givetvis intresserad att testa den.

Samma känner väl givetvis NMR - då de till dels liksom lever på att vara avskydda och utstötta utav etablissemanget och politrukerna, vilket ställer till stora problem för dem när de vill marknadsföra någonting likt den här tjänsten. Att det blir ytterst svårt att nå den stora massan eftersom de är utestängda från de flesta klassiska kanaler - inklusive större hemsidor som Svensson besöker.

Ja, man kan ju tycka att det är något kontraproduktivt av EXPO att ens nämna tjänsten...

...å andra sidan: Inga nassister, inget behov av EXPO.
Citera
2021-10-20, 13:59
  #10
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Klickade runt lite och den verkar ha funnits ett tag, men verkar fungera lite kackigt.

Jag är anarkist och emot auktoritära rörelser, men gillar att lyssna på lite lagom mongo vit makt-punk ibland, så det är lite trist med Youtube och Spotifys censur, även om jag inte är helt oförstående heller.
Visst är det så, vem vill inte dra på Landser - Opa war Sturmführer bei der SS när man städar.

Frågan är såklart om de kommer få licenser från de stora WP bolagen, kommer artisterna få pengar som de skall ha eller kommer det bli ett nytt krig som det gamla goda Norldand vs B&H?
Citera
2021-10-20, 14:06
  #11
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Ja, man kan ju tycka att det är något kontraproduktivt av EXPO att ens nämna tjänsten...

...å andra sidan: Inga nassister, inget behov av EXPO.
Visst är det så, jag har inte läst pappers expo på säker 25 år, men redan då funderade jag på syftet att rapportera enskild klistermärken på lyktstolpar. Kanske var det därifrån NMR fick inspiration till sina kamprapporter.
Citera
2021-10-20, 14:31
  #12
Medlem
Custom_mades avatar
Haha ingen hade hört talas om detta om inte EXPO(terrororganistationen) lyft sidan.

Vilka missfoster som "jobbar" på expo alltså
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback