2021-10-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starx
Så sjukt att hon tror att man är avundsjuk på att ha tre barn med tre olika farsor. Är väl bara ännu ett kvitto på att hon är lågbegåvad. Hoppas på att någon gör en en orosanmälan för barnens bästa. Herregud man ser ju på människan att hon inte är helt normal. Hon kan ju faktist ha någon typ av utvecklingsstörning!
Kan inte du göra en orosanmälan om du vet eller anar att barnen far illa?
Citera
2021-10-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palettblad96
Verkligen inte avundsjuk. Det här med att hon tjänat ihop själv. Förstått först o främst att bilen är leasad, inte köpt. Och förstår inte hur hon själv kan ha fått lån på nästan 3miljoner, om jag förstod siffrorna rätt. Min sambo kunde inte ens få lån på 2miljoner trots bra årsinkomst med ETT barn. Hur kan hon få lån då med 2 barn? Alltså hur mycket tjänar hon egentligen? Hon jobbar väl endast med media och tar gärna gratis saker från samarbeten istället att vilja ha betalt?

Hennes årsinkomst är 600.000kr
Citera
2021-10-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palettblad96
Verkligen inte avundsjuk. Det här med att hon tjänat ihop själv. Förstått först o främst att bilen är leasad, inte köpt. Och förstår inte hur hon själv kan ha fått lån på nästan 3miljoner, om jag förstod siffrorna rätt. Min sambo kunde inte ens få lån på 2miljoner trots bra årsinkomst med ETT barn. Hur kan hon få lån då med 2 barn? Alltså hur mycket tjänar hon egentligen? Hon jobbar väl endast med media och tar gärna gratis saker från samarbeten istället att vilja ha betalt?

Jadu, det tycker jag också är ett mysterium. Hur mycket hon kan tjäna vet jag inte, men att det ska röra sig om några extrema summor det tvivlar jag starkt på. Känner folk som tjänar jättebra som inte fått låna så mycket som hon har.

Sen tjatade hon hur mycket som helst att hon lyckats spara ihop till kontantinsatsen...och ibland undrade jag om det också. Hon är 23, jobbade innan på någon smyckesaffär (hur mycket kan hon ha tjänat där?) hade flyttat hemifrån och betalade antagligen halva hyran, sen kom T och i samband med det kom alla kostnader för ett barn. Visst hennes följare ökade efter unga mammor = flera företag ville då förmodligen samarbeta med henne = tjänar mer pengar...men sen har ju hennes utgifter också ökat. Hon spenderar ganska rejält på mat, klöder och leksaker till sina barn. Så hur hon lyckats spara ihop till kontantinsatsen är för mig ett mysterium, men kanske är det bara jag som ännu inte förstått hur mycket dessa influencers faktiskt tjänar...
Citera
2021-10-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Kan inte du göra en orosanmälan om du vet eller anar att barnen far illa?
Onödigt slöseri med resurser. Kommer läggas ned
Citera
2021-10-30, 14:09
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DADz21
Jadu, det tycker jag också är ett mysterium. Hur mycket hon kan tjäna vet jag inte, men att det ska röra sig om några extrema summor det tvivlar jag starkt på. Känner folk som tjänar jättebra som inte fått låna så mycket som hon har.

Sen tjatade hon hur mycket som helst att hon lyckats spara ihop till kontantinsatsen...och ibland undrade jag om det också. Hon är 23, jobbade innan på någon smyckesaffär (hur mycket kan hon ha tjänat där?) hade flyttat hemifrån och betalade antagligen halva hyran, sen kom T och i samband med det kom alla kostnader för ett barn. Visst hennes följare ökade efter unga mammor = flera företag ville då förmodligen samarbeta med henne = tjänar mer pengar...men sen har ju hennes utgifter också ökat. Hon spenderar ganska rejält på mat, klöder och leksaker till sina barn. Så hur hon lyckats spara ihop till kontantinsatsen är för mig ett mysterium, men kanske är det bara jag som ännu inte förstått hur mycket dessa influencers faktiskt tjänar...

Fattar inte heller, för det måste ju tagit hyfsat lång tid innan bloggen och influencandet kunde generera några större summor. Innan det måste hon ju gått på föräldrapeng och det kan inte varit speciellt mycket. Såg ett inlägg här nu att hon hade en årsinkomst på 600 000, vilket är 50 000 i månaden. Skatt på det blir ungefär 35000. Ja en bra inkomst men inte fan tillräckligt för att hon skulle kunna spara ihop till en kontantinsats på ett hus för 3 miljoner, inte med tanke på hur jävla mycket hon verkar spendera på mat, kläder,inredning och leksaker till de bortskämda ungarna
Citera
2021-10-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starx
Så sjukt att hon tror att man är avundsjuk på att ha tre barn med tre olika farsor. Är väl bara ännu ett kvitto på att hon är lågbegåvad. Hoppas på att någon gör en en orosanmälan för barnens bästa. Herregud man ser ju på människan att hon inte är helt normal. Hon kan ju faktist ha någon typ av utvecklingsstörning!

Jag må ha otroligt svårt för Linn men att ha en utvecklingsstörning betyder inte att man inte är kapabel att ta hand om barn. Hon verkar trots allt kunna ta hand om dem och ge dem mat,ett tak över huvudet och kärlek. Att orosanmäla skulle förmodligen bara dra resurser och läggas ner ändå. Problemet är bara att hon inte har ett bra inflytande eller är en bra ”rolemodel” speciellt inte för sina flickor. Hon lär dem att allt ska vara perfekt och ytligt och piffipuff istället för att låta dem växa till sina egna personer. Hon vill ju att dem ska vara små prinsessor och är så sjukt norm fixerad. Vilket är synd. Lära sina barn att trycka ner känslor och inte visa dem på utsidan för det är inte enligt ”normen”.
Citera
2021-11-01, 02:03
Medlem
Är det någon här som känner Gabbe eller Simons familj som kan dela din åsikt? Eller någon som känner Linns familj?
Citera
2021-11-01, 10:58
Medlem
Har skrivit tidigare i tråden om att jag har haft Simons morsa som chef. Vettig och omtyckt chef. Gift med en snut men tror inte att han är Simons pappa. Morsan är det inget fel på. En riktig milf eller snart gilf. Med tanke på att hon verkade vettig undrar jag vad hon säger om att få Linn som svärdotter. Kan inte tro att hon är särskilt imponerad av sin sons val… Men som sagt var är hon vettig och var en bra chef när hon var min chef iallafall
Citera
2021-11-01, 14:03
Medlem
Citat från bloggen gällande Smultrongården:
"Dessutom fick man med sig maten hem som man inte orkade äta upp. Skrev om det på instagram och så många av er skrev att fler restauranger borde tänka så modernt. Så dumt att slänga mat. Verkligen nytänkande! Det fick de väldigt mycket plus för av mina följare"

Som att det är första stället i världen som man kan ta med sig resterna ifrån? Det är knappast något nytänkande, snarare något som väldigt många restauranger kan ordna. Jag har aldrig blivit nekad när jag frågat.
Citera
2021-11-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Citat från bloggen gällande Smultrongården:
"Dessutom fick man med sig maten hem som man inte orkade äta upp. Skrev om det på instagram och så många av er skrev att fler restauranger borde tänka så modernt. Så dumt att slänga mat. Verkligen nytänkande! Det fick de väldigt mycket plus för av mina följare"

Som att det är första stället i världen som man kan ta med sig resterna ifrån? Det är knappast något nytänkande, snarare något som väldigt många restauranger kan ordna. Jag har aldrig blivit nekad när jag frågat.

Hahah, ja exakt! Brukar ta med min överblivna mat. Tror mer det beror på person. Min sambo som är från Stockholm. Efter vi vart tillsammans då några månader eller så, var vi och åt pizza varav jag orkade bara halva och bad han gå och hämta en kartong för o ta med hem. Han blev helt paff och ba man gör inte så. Idag är den inställningen borta. Men typ att det kan tyckas vara pinsamt att ta med resterna medan en annan kan tänka ”jag har betalat för min mat, klart jag kan ta med resten”. Men, det är verkligen inget nytt. Bara för att hon inte tänkt på det tidigare.
Citera
2021-11-01, 22:33
Medlem
Det har ju skrivits en del ”inside” från folk som känner Marcus samt Simon / deras. Släkt ..

Men Gabbe???? Inte ett ljud om de ??

Ingen med insyn i något rörande Gabbe ?
Citera
2021-11-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85
Det har ju skrivits en del ”inside” från folk som känner Marcus samt Simon / deras. Släkt ..

Men Gabbe???? Inte ett ljud om de ??

Ingen med insyn i något rörande Gabbe ?

Gabbe är en bra kille som gör mycket för dem han håller om. Hans och Linns relation var inte bra. Mycket bråk, olika åsikter och värderingar. Det krockade ofta. Mycket bråk för dem inte var överens, Gabbe försökte säga ifrån och stå upp för sig själv. Linn personlighetsförändrade Gabbe helt att hans kompisar knappt kände igen honom. Linn bestämde mycket som med Marcus. Stort kontrollbehov. Hon höll alltid koll på Gabbe. Det som hände mellan Marcus och Gabbe, när Gabbe var elak och till o med knuffat Marcus, fortsatt följa med vid hämtning/lämning trots Marcus sa ifrån var Linn som ville. Gabbe vet mycket väl att hans beteende mot Marcus inte var okej i huvudtaget. Idag har Gabbe en ny flickvän som det verkar gå bra med. Han försöker spendera så mycket tid som det går med Juvelia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in