2021-10-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Jag hoppas att du har fel, du gör det säkert själv också. Visst känns det tungt nu. Jag vänder mig en del till Bibelns texter för att hitta hoppet. Hur gör du för att orka, dag ut och dag in?
Nja..jag bor å lever numera så jag inte själv blir drabbad...tänker mest på släkt å barnbarn..religion har jag inget för..räcker se på länder där religion styr sammhället.
Citera
2021-10-13, 15:36
Medlem
Inkomsten är ju droger så man kan ju börja där, då menar jag inte 'hårda tag' för det har ju inte gått så jävla bra hittills
Citera
2021-10-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Eftersom kriminaliteten vi ser idag är ett resultat av politiskt positionerande som än hålls på med idag så finns ingen lösning på horisonten.

Valet är gjort, detta är något vi kommer få leva med och mycket värre.
Det har bara börjat.
Finns ju forskning på att andra och tredje generationens invandrare är mer kriminella och våldsamma.
Med tanke på våran import senaste 15 åren så bäddar det för ett extremt laglöst och våldsamt samhälle.

Så man får väl säga grattis!

Finns ju bara tomma ord från politikernas håll, knappast som att det finns en riktig vilja att ta tag i detta massiva problem som hela 7klövern varit med och skapat.

Tycker ni kan sluta gråta om ni röstat 7klövern.
Det är riktigt hycklande.
Lev med ert val. Ni kommer behöva göra det oavsett.

Tack för dina tankar. Det var nog många som inte kunde föreställa sig att det skulle gå så här illa för tio år sedan, jag inräknad. Integrationen har havererat: det är ingen fråga för debatt utan ett faktum. Att det skulle behöva gå så långt som det har gjort nu bevisar människans natur att inte agera förrän katastrofen står för dörren. Måste alla få uppleva hur det är att det skjuts i ens kvarter tills vi kan enas om att sätta hårt mot hårt?

Jag känner mig hoppfull att tullverksamheten kommer få mer resurser.

Vad tror du kommer hända härnäst?
Citera
2021-10-13, 15:42
Medlem
Citat:
Tack för dina tankar. Det var nog många som inte kunde föreställa sig att det skulle gå så här illa för tio år sedan, jag inräknad. Integrationen har havererat: det är ingen fråga för debatt utan ett faktum. Att det skulle behöva gå så långt som det har gjort nu bevisar människans natur att inte agera förrän katastrofen står för dörren. Måste alla få uppleva hur det är att det skjuts i ens kvarter tills vi kan enas om att sätta hårt mot hårt?

Det var extremt många som visste att det skulle bli precis såhär 😅 då var man dock en foliehatt. Vilken smörja 💩
Citera
2021-10-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nja..jag bor å lever numera så jag inte själv blir drabbad...tänker mest på släkt å barnbarn..religion har jag inget för..räcker se på länder där religion styr sammhället.

Vad skönt att du känner dig trygg där du bor men klart att man är orolig för sina nära och kära. Alla finner vi tröst i olika saker.

Trevlig eftermiddag och en förhoppning om ljus framtid
Citera
2021-10-13, 15:44
"familjfar, parkförvaltare, fotbollsträningar, Barnen tillsammans" Så vackra drömmar du har! Lev på hoppet.
Citera
2021-10-13, 15:45
Medlem
Etnonationalism och utvisning av sisådär 2 miljoner invandrare är den enda lösningen långsiktigt.
Citera
2021-10-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetsnubbe
Inkomsten är ju droger så man kan ju börja där, då menar jag inte 'hårda tag' för det har ju inte gått så jävla bra hittills

Att minska drogerna och framförallt droganvändningen är önskvärt, jag har flera gånger tänkt på det men hamnat i återvändsgränden att människor gör allt för att enas med sina lustar. Att öka tullverksamhetens resurser torde vara en viktig beståndsdel och det kommer bli intressant att se hur avhopparverksamheterna fungerar i framtiden också. Vendetta verkar dock vara gängens specialitet....
Citera
2021-10-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedouchebag
"familjfar, parkförvaltare, fotbollsträningar, Barnen tillsammans" Så vackra drömmar du har! Lev på hoppet.

Jag är inte månadens skribent och är medveten om att min inledande text låter som politikerfloskler, men det var så jag kände för att uttrycka mig.

Hur skulle du beskriva situationen?
Citera
2021-10-13, 15:50
Medlem
Citat:
Att minska drogerna och framförallt droganvändningen är önskvärt, jag har flera gånger tänkt på det men hamnat i återvändsgränden att människor gör allt för att enas med sina lustar. Att öka tullverksamhetens resurser torde vara en viktig beståndsdel och det kommer bli intressant att se hur avhopparverksamheterna fungerar i framtiden också. Vendetta verkar dock vara gängens specialitet....

Jo, lycka till. Kidsen rökare hellre hasch än att supa sig redlös. Man kan ju kopiera andra länders politik där det går bra. Här går det dåligt som fan men envisas det ska man göra
Citera
2021-10-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murx
Etnonationalism och utvisning av sisådär 2 miljoner invandrare är den enda lösningen långsiktigt.

Även utvisning av alla de som inte begår brott och vill leva fredligt?
Citera
2021-10-13, 15:51
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Mer våld. Mer inskränkningar mot vanliga svenskar.
Skillnad på folk och folk. Riktig rasism får fäste.
Större paralellsamhälle än idag.
Panik samt White flight.
Allt detta har vi redan, men mycket värre kommer det bli. Pratas ju redan om att det är vanliga Svenssons som köper knarket, vilket är sant, men knappast så att dom vill ha pangpang på köpet.
Tillslut hopplöshet där våldet är det nya normala.

Sverige står inför ett otroligt dåligt läge med sin historik av "Noll tolerans" samtidigt som de rika gör exakt det som fattiga anklagas för. (Se Reinfeldt-familjen).

Sen finna det ju bra saker med fler olika människor i allmänhet och det är ökade intäkter osv.
Mindre konformism, ökad förståelse för världen.

Men det välfärdsverige som fanns är ett minne blott. För vissa.

Som sagt kommer det att vara STOR skillnad på folk och folk i framtiden beroende på massa identitetspolitska aspekter.

Svenskarna ska inte ha hjälp alls utan bära invandrarna vilket leder till Mer motsättningar, mer rasism osv.

Det har ju hållit på ett tag nu.

Men vi kanske ser totalt vita samhällen och totalt mörka samhällen osv.
Men svensken är rätt korkad så vi kan nog stå och tugga i ingenmansland en längre period, låt säga 20 år.

Egentligen inte positivt för någon förutom de allra rikaste, men även dessa har börjat inse att kostnaderna för ett totalt kollapsat samhälle är större än vinsterna. Det är ofta då någonting händer dessutom.
Så framtiden är oviss, men mer och våldsammare våld. Det kan vi utläsa från länder där man sätter hårt mot hårt.
Tyvärr är väl svenskar i allmänhet rätt obeväpnade så det leder till att diverse statliga övergrepp blir möjliga.
Vi är också så splittrade politiskt att den vägen blir svår att gå då propagandan färgat av sig på flera generationer inom familjer.

Allt som allt, inget positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in