• 1
  • 2
2021-10-13, 14:27
Medlem
Jag som många andra blir djupt tagen av det besinningslösa gängvåldet som drar genom våra storstäder. Mördarna kommer att få sina straff om inte på jorden så kanske i efterlivet. Deras samveten är veka men vi som vill leva i fred är starkare.

En familjfar står stolt och krattar löv som parkförvaltare. Han kan säga att han har ett jobb och försörjer sin familj där barnen går till skolan varje dag med gympakläder och matteböcker utan att bli indragna i ett buskage av langare som går på lätta offer i deras jakt på materiell bekräftelse.

Våra barn ska kunna gå hem från fotbollsträningar utan att riskera att bli beskjutna. Barnen är morgondagen och jag tänker göra allt i min makt för att alla barn ska få en trygg uppväxt och att se alla de fantastiska människor som kämpar för ett bättre Sverige.

Jag vägrar gå med på att Sverige skulle vara förlorat på något sätt men just nu går vi igenom en svår tid och jag tänker att vi gör det bäst tillsammans. Till allt detta har jag ingen bra frågeställning men jag gör ett försök

Hur står vi tillsammans mot gängkriminaliteten? Finns det något som ger dig hopp?

Edit: Jag behövde skriva av mig, någon mer kanske också behöver det.
Senast redigerad av nudelfan 2021-10-13 kl. 14:55.
Citera
2021-10-13, 14:41
Finns ingen som vågar starta krig mot klanerna och gängen.

Rösta bort rödgröna röran nästa år är en bra början.
Citera
2021-10-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Finns ingen som vågar starta krig mot klanerna och gängen.

Rösta bort rödgröna röran nästa år är en bra början.

Jag ser också fam emot att rösta i valet 2022, bra poäng.

Det är skrämmande att se att samhället inte vågar sätta tillräckligt mycket emot hänsynslösheten när blod är tjockare än vatten.
Citera
2021-10-13, 14:56
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Jag som många andra blir djupt tagen av det besinningslösa gängvåldet som drar genom våra storstäder. Mördarna kommer att få sina straff om inte på jorden så kanske i efterlivet. Deras samveten är veka men vi som vill leva i fred är starkare.

En familjfar står stolt och krattar löv som parkförvaltare. Han kan säga att han har ett jobb och försörjer sin familj där barnen går till skolan varje dag med gympakläder och matteböcker utan att bli indragna i ett buskage av langare som går på lätta offer i deras jakt på materiell bekräftelse.

Våra barn ska kunna gå hem från fotbollsträningar utan att riskera att bli beskjutna. Barnen är morgondagen och jag tänker göra allt i min makt för att alla barn ska få en trygg uppväxt och att se alla de fantastiska människor som kämpar för ett bättre Sverige.

Jag vägrar gå med på att Sverige skulle vara förlorat på något sätt men just nu går vi igenom en svår tid och jag tänker att vi gör det bäst tillsammans. Till allt detta har jag ingen bra frågeställning men jag gör ett försök

Hur står vi tillsammans mot gängkriminaliteten? Finns det något som ger dig hopp?

Edit: Jag behövde skriva av mig, någon mer kanske också behöver det.
Inte med våra nuvarande politiker !
Citera
2021-10-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Inte med våra nuvarande politiker !

Vilka tror du skulle lämpa sig bättre?
Citera
2021-10-13, 15:10
Medlem
Eftersom du inte får nått straff å tala om så kommer det öka hela tiden..utvisning är det enda som skrämmer..
Citera
2021-10-13, 15:14
Medlem
Citat:
Vilka tror du skulle lämpa sig bättre?

1 SD
2 AFS
Citera
2021-10-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Eftersom du inte får nått straff å tala om så kommer det öka hela tiden..utvisning är det enda som skrämmer..

Har sett att några utvisningsdomar har fallit på sistone. Problemet verkar vara att människorna stannar i Sverige ändå, det där har jag inte förstått mig på alls.
Citera
2021-10-13, 15:26
Medlem
Citat:
Har sett att några utvisningsdomar har fallit på sistone. Problemet verkar vara att människorna stannar i Sverige ändå, det där har jag inte förstått mig på alls.
Som sagt. detta problemet kommer öka åratal framåt..
Citera
2021-10-13, 15:26
Medlem
Custom_mades avatar
Eftersom kriminaliteten vi ser idag är ett resultat av politiskt positionerande som än hålls på med idag så finns ingen lösning på horisonten.

Valet är gjort, detta är något vi kommer få leva med och mycket värre.
Det har bara börjat.
Finns ju forskning på att andra och tredje generationens invandrare är mer kriminella och våldsamma.
Med tanke på våran import senaste 15 åren så bäddar det för ett extremt laglöst och våldsamt samhälle.

Så man får väl säga grattis!

Finns ju bara tomma ord från politikernas håll, knappast som att det finns en riktig vilja att ta tag i detta massiva problem som hela 7klövern varit med och skapat.

Tycker ni kan sluta gråta om ni röstat 7klövern.
Det är riktigt hycklande.
Lev med ert val. Ni kommer behöva göra det oavsett.
Citera
2021-10-13, 15:27
Medlem
Citat:
Finns ju inget annat land som fjantar sig så som sverige gör. skrämmande.
Citera
2021-10-13, 15:28
Medlem
Citat:

Jag hoppas att du har fel, du gör det säkert själv också. Visst känns det tungt nu. Jag vänder mig en del till Bibelns texter för att hitta hoppet. Hur gör du för att orka, dag ut och dag in?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in