Citat:
Ursprungligen postat av
chloemm
Jag spelar på internet. Jag har spelat senaste 13 åren och har levt på det sen jag gick ut skolan.
Jag har haft problem med banker under lång tid. Spärrad på näst intill alla banker som finns i Sverige. Trotts att pengarna är från spel och skattefritt i Sverige.
Vad händer om jag öppnar ett privat företag? Kan det vara kopplat till mitt personnummer? Så jag kan logga in på spelsidorna och komma in som mitt företag? Eller kommer jag automatiskt in som privatperson?
Jag vet att folk kommer kalla mig troll osv. Men ni kan skriva det i en annan tråd tack snälla.
Så kan jag för att undvika problem med svenska SKIT BANKER spela som företagare istället för privatperson? Vi pratar inte några tusenlappar nu. Utan det är många årslöner som omsätts varje månad.
Vill endast ha svar på detta. Inget om att du är torsk, Du är spelberoende,
Du skall inte starta ett företag, då får du en helt annan skattesituation än vad du har idag.
Du skall absolut inte anlita en revisor, möjligen kan du anlita en redovisningskonsult, konsulten kan göra en bokföring åt dig och du kan på det sättet visa hur dina betalningsströmmar går, det kan underlätta för dig att få en bättre bankkontakt.
Om du har spelat seriöst i 13 år, så vet du redan detta och mycket annat som du behöver kunna för att som spelare sköta dina bankärenden, efter 13 år har du ett kontaktnät där du lätt kan få snabb hjälp med frågor av den här typen.
Tittar man i din posthistorik så är det skrattretande att du påstår att du har levt som yrkesspelare i 13 år.