• 1
  • 2
2021-10-11, 11:18
Medlem
ReiseReises avatar
Kom på det idag när jag kollade mitt bankkonto. Den 9de oktober så har det periodvis under dagen tagits motsvarande 25.000 kr från kontot och satts in på ”Sportsbet”.

Vad ska jag göra?? Finns det någon chans att gå tillbaka pengarna??jobbar på en båt och kommer inte iland förens om några dagar.
Spärrade kortet och ändrade internet bank lösenord. Kan inte ringa banken eftersom jag knappt har täckning

Fan mår skit
Kan nämnas att jag bor i Australien, banken är Australiensk.
Citera
2021-10-11, 11:25
Medlem
HomelessGs avatar
Luktar klassiskt bedrägeri. Du har spelat bort dem och nu ska du försöka få tillbaka.
A) det är mer eller mindre omöjligt att få ut 25 000 kr från någons konto idag utan godkännande etc från dig.
B) lycka till
Citera
2021-10-11, 11:31
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Luktar klassiskt bedrägeri. Du har spelat bort dem och nu ska du försöka få tillbaka.
A) det är mer eller mindre omöjligt att få ut 25 000 kr från någons konto idag utan godkännande etc från dig.
B) lycka till

Jag spelar inte. Jag har ingen som helst historik på kontot av att spela eller sätta in pengar på bets. Skulle jag plötsligt spendera 25.000 på en dag när jag har levt supersnålt?

Jag visste att jag skulle få ett sådant svar. Ser helt klart suspekt ut när det är en bet-sida det handlar om... kommer det att finnas någon tilltro till mig?
Citera
2021-10-11, 11:36
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag spelar inte. Jag har ingen som helst historik på kontot av att spela eller sätta in pengar på bets. Skulle jag plötsligt spendera 25.000 på en dag när jag har levt supersnålt?

Jag visste att jag skulle få ett sådant svar. Ser helt klart suspekt ut när det är en bet-sida det handlar om... kommer det att finnas någon tilltro till mig?
Ja, dom kan se varifrån pengarna satts in, geografiskt, och skulle den skyldiga befinna sig väldigt långt borta från dig så är det en bra start.
I liknande fall så har spelsidan många ggr ersatt den utsatta.
Citera
2021-10-11, 11:38
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
B) lycka till
Nej, det är absolut inte omöjligt. Utländska banker har extremt sällan samma säkerhet som svenska banker.
Citera
2021-10-11, 11:39
Medlem
Skulle kontakta både spelsidan och banken.
I min bank måste jag logga in via en dator (ej app) och där finns en flik för att göra reklamationer. Där man beskriver vilken / vilka dragningar det gäller.
Så det kanske går att göra medan du fortfarande är till sjöss?
Citera
2021-10-11, 11:45
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Ja, dom kan se varifrån pengarna satts in, geografiskt, och skulle den skyldiga befinna sig väldigt långt borta från dig så är det en bra start.
I liknande fall så har spelsidan många ggr ersatt den utsatta.

Jag jobbar på en båt på västkusten, men på banktransaktionerna så står det ”Sportsbet Darwin” och ”Sportsbet Melbourne” .

Jag skapade ett konto på Sportsbet sidan för många månader sedan när det var fotbolls EM och kompisar pushade mig på att satsa på finalen. Satte dock aldrig in några pengar för jag avskyr verkligen att spendera och ännu mindre att spela. Sedan dess har jag inte rört kontot.
Citera
2021-10-11, 11:50
Medlem
PC-Dators avatar
Jo precis, för det första man gör när man märker att pengar stulits från ens bankkonto så är det att springa till sin dator och börja skriva på flashback. Bara för du inte har mobiltäckning för att ringa så stoppar det inte dig från att logga in på banken och kontakta kundservice. Nä, det går inte för sig men att skriva här går alldeles utmärkt eller hur?

Du är inte trovärdig. Du har spelat bort pengarna och försöker nu bara få tips och råd om hur du ska prata med din bank för att lura banken. Det kommer inte gå vägen.

Hej då.
Citera
2021-10-11, 12:01
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Jo precis, för det första man gör när man märker att pengar stulits från ens bankkonto så är det att springa till sin dator och börja skriva på flashback. Bara för du inte har mobiltäckning för att ringa så stoppar det inte dig från att logga in på banken och kontakta kundservice. Nä, det går inte för sig men att skriva här går alldeles utmärkt eller hur?

Du är inte trovärdig. Du har spelat bort pengarna och försöker nu bara få tips och råd om hur du ska prata med din bank för att lura banken. Det kommer inte gå vägen.

Hej då.

Vad får dig att tro att detta var det första jag gjorde?
Har redan spärrat kortet och bytt bank lösen. Försökt ringa banken och polisen men har för taskig signal för att kunna föra ett samtal. Håller just nu en chattkonversation med banken på mobilen.

Jag har slängt upp trådar förr när jag varit i trubbel. Kolla min profil historik om du inte tror mig.

Jag kommer gå till polisstationen så fort jag kliver iland. Skulle jag inte få enorma problem menar du om jag gör en polisanmälan kring något jag alltså blåljuger om inför farbror blå?
Senast redigerad av ReiseReise 2021-10-11 kl. 12:07.
Citera
2021-10-11, 12:02
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2021-10-11, 12:06
Medlem
tobbejonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad får dig att tro att detta var det första jag gjorde?
Har redan spärrat kortet och bytt bank lösen. Försökt ringa banken och polisen men har för taskig signal för att kunna föra ett samtal. Håller just nu en chattkonversation med banken på mobilen.

Jag har slängt upp trådar förr när jag varit i trubbel. Kolla min profil historik om du inte tror mig.

Jag hittar några inlägg i trådar om 14-16 åriga tjejer och att du ska vara sexuellt attraherad av dessa. Ditt inlägg skriker missbrukare som inte har råd med nästa dos. Du är som clownerna som sänder live och gapar efter att något förfärligt hänt.

Hoppas att du inte får en krona tillbaka.
Citera
2021-10-11, 12:17
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbejonk
Jag hittar några inlägg i trådar om 14-16 åriga tjejer och att du ska vara sexuellt attraherad av dessa. Ditt inlägg skriker missbrukare som inte har råd med nästa dos. Du är som clownerna som sänder live och gapar efter att något förfärligt hänt.

Hoppas att du inte får en krona tillbaka.

Okej, kan vi ändra ton i tråden. Om vi utgår ifrån att det inte är jag som spelat bort pengarna utan någon har kommit över mina detaljer om spelat på mitt bankkonto, finns det någon chans för polisen att lösa det, och eventuellt att man kan få pengarna tillbaka?

Jag kommer att gå till polisen så fort jag kan. Om ni vill tro att jag är så dum och tänker låta polisen inse att jag försöker blåsa dem (och möta eventuella rättsliga konsekvenser) så får ni tro det. Jag mår redan skit och behöver inte höra att jag ljuger.
Australiensk polis och rättsväsende är hövligt hårda och inget man leker med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in