Stc. Grymt utbud av allt inom träningsredskap. Kan tipsa om att signa i början av december på kampanj. Sen förnyar man varje år på kampanjen. Glöm inte att använda jobbets avdrag om ni har något.
Motivering:
Inga eller väldigt få testoapor i linne som står å speglar sig å gnider sina feta hudar mot allt. Inte massa kärringa, livscoacher, prostituerade eller tjejer som filmar och tar selfies. Inga högljudda folkgrupper. Svenska ungdomar inga invandrare i grupp. Som att kliva in i 1990talet igen.
Ofta många ok skivstänger och eleikoutrustning (viltskador, rack, hantelset, kattlebells mm) som funkar. Lite störigt att de köper in så många ol-stänger, nästan ingen kör ryck å stöt men knapp någon stång för bänk/sl.
Rymliga rena lokaler.
Anonym känsla.
Ingen hög töntig sportrock/metal i högtalarna utan vanlig musik (folk som vill ha musik när de tränar använder lurar)
Jag kör på Friskis & svettis då det är 6 min med cykel ifrån mitt hem
Sedan att det är bra priser, lagom med folk runt 13-14 och finns det mesta man behöver är ju bra
Prövat lite mer " källare gym" som yngre men där hängde det ju mest över pumpade, tablett/sprut missbrukare dvs väldigt lustiga personer
Skulle säga gymmet i frågas geografiska plats spelar också roll. Varit på billigare gymkedjor som däremot ligger i "bättre områden" och både lokal & klientelet har varit ganska bra.
Sen har jag kört på STC, Nordic och SATS (Främst i Göteborgsområdet) och måste väl hålla med om att SATS hade överlag bäst kvalitet (Bral lokal, få idioter som tränade där, utrustning etc). Annars är STC rätt bra också i min erfarenhet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!