Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-05, 08:04
  #1
Medlem
Ska ladda upp hemsidor via FTP pga av en uppdatering provat att göra det själv via en manual men krångligt. Anlita en webbyrå blir för dyrt. Var ska man vända sig för att hitta en frilansare?
Citera
2021-10-05, 08:53
  #2
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tennisplayer
Ska ladda upp hemsidor via FTP pga av en uppdatering provat att göra det själv via en manual men krångligt. Anlita en webbyrå blir för dyrt. Var ska man vända sig för att hitta en frilansare?

Kanske här: https://www.wn.se/forum/f17.html
Citera
2021-10-05, 09:20
  #3
Medlem
Ladda ner tex Filezilla som är ett gratis FTP-program.
Sedan är det bara att logga in mot FTP-servern och köra drag and drop mellan din dator och webservern.
Citera
2021-10-05, 09:22
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Ladda ner tex Filezilla som är ett gratis FTP-program.
För att förtydliga så är det filezilla client som avses och inte filezilla server.


Citat:
Sedan är det bara att logga in mot FTP-servern och köra drag and drop mellan din dator och webservern.
Typ så har det varit när jag kopplat upp mig mot one.com, borde finnas en guide ts kan gå efter med vilka portar adresser och andra inställningar som behövs.
Citera
2021-10-05, 09:39
  #5
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tennisplayer
Ska ladda upp hemsidor via FTP pga av en uppdatering provat att göra det själv via en manual men krångligt. Anlita en webbyrå blir för dyrt. Var ska man vända sig för att hitta en frilansare?
Finns frilansare på Freelancer, Upwork, diverse olika webbforum. Du beskriver väldigt luddigt vad som ska göras men det låter som ett jobb en pakistanier kan ta på sig för $10-$15 i timmen.
Citera
2021-10-05, 09:49
  #6
Medlem
Cabenstones avatar
Skulle rekommendera Windows Commander för att FTPa. Har du one.com som leverantör är det bara prata med dom. Tror du måste öppna upp för funktionen att kunna använda FTP hos dom. Väl gjort är det inga bekymmer.
Citera
2021-10-05, 17:14
  #7
Medlem
Jag har loopia supporten inte så bra
Citera
2021-10-05, 19:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tennisplayer
Jag har loopia supporten inte så bra


https://support.loopia.se/wiki/ftp/
Citera
2021-10-05, 20:28
  #9
Medlem
Det är väl bara att använda filhanteraren i Windows?
Du behöver ett FTP-konto.
Logga in på Loopias kundzone så ser du i högra spalten FTP-konto.
Sen trycker du på skapa FTP-konto.
Och där står också adressen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback