• 1
  • 2
2021-09-29, 20:27
Medlem
Eller måste motorn vara på? Och hur snabbt kan man ladda ett 7200mh batteri? 30 min, 1 timme?

tack på förhand
Citera
2021-09-29, 20:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9xcvnz16
Eller måste motorn vara på? Och hur snabbt kan man ladda ett 7200mh batteri? 30 min, 1 timme?

tack på förhand
Vad har du för mobil, bil och laddkabel? Har du tändningen igång?

Det heter för övrigt mAh. För du menar väl inte millitimmar?
Senast redigerad av constant 2021-09-29 kl. 20:39.
Citera
2021-09-29, 20:38
Medlem
Motorn behöver inte vara igång, men tändningen påslagen.
Hantverkar bilar typ Caddy m.fl. brukar däremot ha på ström till USB-uttagen oavsett om nyckeln är i eller inte.
Citera
2021-09-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad har du för mobil, bil och laddkabel? Har du tändningen igång?

Det heter för övrigt mAh. För du menar väl inte millitimmar?

Samsung Galaxy M51, Volvo V40, en vanlig usb till usb-c. Jo, menade mAh. Tändningen går igång när jag låser upp bilen, men stängs av efter ett tag och då laddas inte telefonen. Hade hoppats på att man kunde ladda fullt i bilen på cirka 1 timme för att sen hämta mobilen igen. Jag har en extra mobil som jag kommer använda medan den andra laddas.
Citera
2021-09-29, 20:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Samsung Galaxy M51, Volvo V40, en vanlig usb till usb-c. Jo, menade mAh. Tändningen går igång när jag låser upp bilen, men stängs av efter ett tag och då laddas inte telefonen. Hade hoppats på att man kunde ladda fullt i bilen på cirka 1 timme för att sen hämta mobilen igen. Jag har en extra mobil som jag kommer använda medan den andra laddas.
Koppla en laddare till batteriet så är det löst.
Citera
2021-09-29, 20:55
Medlem
Citat:
Koppla en laddare till batteriet så är det löst.

Okej, vilken typ av laddare skulle fungera då? Ska fara redan 4 på morgonen så inga affärer hinner öppna då jag ska iväg. Finns inga eluttag dit jag ska heller, utan måste använda mig av bilen.
Citera
2021-09-29, 20:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Okej, vilken typ av laddare skulle fungera då? Ska fara redan 4 på morgonen så inga affärer hinner öppna då jag ska iväg. Finns inga eluttag dit jag ska heller, utan måste använda mig av bilen.
Sitter du i bilen nu, så ladda där. Eller ska du ut på en promenad till 04:00 och inte kan se till att tändningen är påslagen så du kan ladda?

Tänkte du beställa online och hoppas på leverans så din mobil kan vara laddad till 04:00?

Smartast är nog att inte skriva hit och kanske stänga av mobilen tills den behövs.
Citera
2021-09-29, 20:59
Medlem
Citat:
Sitter du i bilen nu, så ladda där. Eller ska du ut på en promenad till 04:00 och inte kan se till att tändningen är påslagen så du kan ladda?

Tänkte du beställa online och hoppas på leverans så din mobil kan vara laddad till 04:00?

Smartast är nog att inte skriva hit och kanske stänga av mobilen tills den behövs.

Den är fulladdad, men den kommer laddas ur då jag använder den. Har räknat ut att efter cirka 2-3 timmar användning så är det slut och den behöver laddas. Då går jag till bilen och laddar den, använder en annan telefon och efter 1 timme går jag tillbaka till bilen och har en 100% fulladdad mobil. Ska inte det fungera år 2021?
Citera
2021-09-29, 21:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Den är fulladdad, men den kommer laddas ur då jag använder den. Har räknat ut att efter cirka 2-3 timmar användning så är det slut och den behöver laddas. Då går jag till bilen och laddar den, använder en annan telefon och efter 1 timme går jag tillbaka till bilen och har en 100% fulladdad mobil. Ska inte det fungera år 2021?
Du har inte funderat på att köpa en ny mobil istället för att konstant ladda den du har?
Citera
2021-09-29, 21:02
Medlem
Citat:
Du har inte funderat på att köpa en ny mobil istället för att konstant ladda den du har?

Tanken har slagit mig, men nu har jag tyvärr inga pengar och måste använda mig av denna telefon. Ok, om du inte vill hjälpa mig kan du sluta skriva nu tack.
Citera
2021-09-29, 21:21
Medlem
Citat:

tack på förhand

Normalt måste inte motorn vara igång.

Sedan hur lång tid det tar beror på vilken effekt du har i USB-uttaget, och laddkurvan på telefonens BMS.

Jag har själv USB-C uttag i bilen, och de har oftast möjlighet till både högre spänning (jag kan ladda mina datorer direkt i uttagen) och högre effekt än gammaldags USB-A.

(Sedan räknas kapacitet i batterier i mAh = milliamperetimmar).
Citera
2021-09-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Normalt måste inte motorn vara igång.

Sedan hur lång tid det tar beror på vilken effekt du har i USB-uttaget.

Jag har själv USB-C uttag i bilen, och de har oftast möjlighet till både högre spänning (jag kan ladda mina datorer direkt i uttagen) och högre effekt än gammaldags USB-A.

(Sedan räknas kapacitet i batterier i mAh = milliamperetimmar).

Okej, tack. Vet ej vilken effekt jag har, så det måste jag kolla upp. Problemet är att tändningen stänger av sig efter cirka 3 minuter efter man gått in i bilen. Men startar jag motorn så går det bra, så kanske måste ha den igång då. Skiter i om jag är en miljöbov.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in