Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-29, 11:28
  #1
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gäller alltså olösta försvinnanden över hela världen dock ej svenskar.

Sådana fall är i stort sett obegränsade. Fallen skall heller inte vara helt "nya" utan minst ett par år gamla. Börjar med två mycket märkliga och omskrivna fall.

Andrew Gosden, Doncaster/London, 2007.
Lars Mittank Varna Bulgarien, 2014.
Citera
2021-09-29, 11:32
  #2
Medlem
D.B. Cooper. Utan tvekan.
Citera
2021-09-29, 11:42
  #3
Medlem
OriginalGangsterss avatar
Madeleine McCann och vart den riktige Olof Palme tog vägen (läste att det bara var grisblod på Sveavägen).
Citera
2021-09-29, 11:42
  #4
Medlem
TheJackets avatar
Yuba County Five - Vad som verkligen hände, och vart Gary Mathias tog vägen

Max Castor tycker jag hör hemma ändå eftersom han försvann utomlands
__________________
Senast redigerad av TheJacket 2021-09-29 kl. 11:46.
Citera
2021-09-29, 12:20
  #5
Medlem
SexSexSexs avatar
Harold Hold 1967 Australiens premiärminister
sågs sist på väg ner till stranden för att ta en simtur

Azaria Chamberlain
australiensisk baby som försvann i öknen medan hennes föräldrar sov samma tält som henne

ska vi diskutera varandras förslag ö h t eller enbart skriva ned våra önskningar, har svårt att se att det kan kallas en diskussionstråd om man inte kommenterar, men i v f.


Citat:
Ursprungligen postat av OriginalGangsters
Madeleine McCann och vart den riktige Olof Palme tog vägen (läste att det bara var grisblod på Sveavägen).

Olof flyttades till ett diskret hem i schweiz där han senare dog i aids!
detta enl ole dammergårds senaste verision,
Madeleine Maccann, nyligen kom nyheter om at man hittat en pedofil i, tyskland tror jag som man säger sej ha bevis nog för att säga att han mördade Madeleine. but the story will go on no doubt...
__________________
Senast redigerad av SexSexSex 2021-09-29 kl. 12:27.
Citera
2021-09-29, 12:22
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Gäller alltså olösta försvinnanden över hela världen dock ej svenskar.

Sådana fall är i stort sett obegränsade. Fallen skall heller inte vara helt "nya" utan minst ett par år gamla. Börjar med två mycket märkliga och omskrivna fall.

Andrew Gosden, Doncaster/London, 2007.
Lars Mittank Varna Bulgarien, 2014.

Ja, det är två mycket märkliga fall du tar upp. Har själv följt dessa under lång tid.

För egen del vill jag först och främst nämna Frank Morris och bröderna Clarence och John Anglin (Alcatraz).

Madeleine McCann är väl det som är mest omskrivet annars bland "vanliga personer".

Annars finns det ju en hel hög kända personer som aldrig återfunnits:
Jimmy Hoffa
DB Cooper
Roald Amundsen
Butch Cassidy och Sundance Kid
Amelia Earhart
Glenn Miller
Citera
2021-09-29, 12:53
  #7
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svenskar som har försvunnits utomlands i den andra tråden

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Yuba County Five - Vad som verkligen hände, och vart Gary Mathias tog vägen

Max Castor tycker jag hör hemma ändå eftersom han försvann utomlands

Kan så tyckas men nu har sådana fall där svenskar har försvunnit utomlands redan tagits upp i den andra tråden. Vi kan inte ha svenska försvinnanden på två ställen. Även andra trådar har separerat olösta svenska försvinnanden i Sverige och svenskar som har försvunnit utomlands.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-09-29 kl. 13:00.
Citera
2021-09-29, 12:56
  #8
Medlem
Skaraborg2s avatar
Även en diskussionstråd.

Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Harold Hold 1967 Australiens premiärminister
sågs sist på väg ner till stranden för att ta en simtur

Azaria Chamberlain
australiensisk baby som försvann i öknen medan hennes föräldrar sov samma tält som henne

ska vi diskutera varandras förslag ö h t eller enbart skriva ned våra önskningar, har svårt att se att det kan kallas en diskussionstråd om man inte kommenterar, men i v f.




Olof flyttades till ett diskret hem i schweiz där han senare dog i aids!
detta enl ole dammergårds senaste verision,
Madeleine Maccann, nyligen kom nyheter om at man hittat en pedofil i, tyskland tror jag som man säger sej ha bevis nog för att säga att han mördade Madeleine. but the story will go on no doubt...

Visst skall vi kommentera och diskutera varandras förslag.

Precis som du själv skriver så är det ju också en diskussionstråd.
Citera
2021-09-29, 13:10
  #9
Medlem
Åh, det är väl praktiskt taget alla, det, eftersom alla försvinnanden förtjänar klaras upp för de närståendes skull.

Dock så är några som löst poppar upp i huvudet:

Nicole Morin (1985)
Jason Jolkowski (2001)
Reed Jeppson (1964)
Brian Shaffer (2006)

Det finns självfallet fler, varför det känns orättvist att bara nämna dessa, men dessa kom jag att tänka på "från toppen av mitt huvud".


Ah; kom faktiskt på ett försvinnande till som jag faktiskt en gång till och med gjorde en tråd om; Christopher Thompkins.

Men egentligen skulle man ju kunna lista all världens försvinnanden eftersom de som sagt alla förtjänar en lösning, inte minst för de närståendes skull, fast då skulle det ju bli en väääldigt lång tråd.
Citera
2021-09-29, 13:20
  #10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Massförsvinnande 1992.

Ett annat mycket märkligt och mycket omskrivet fall är detta nedanstående som också är ett massförsvinnande och som jag personligen tycker är otroligt intressant och udda.

The Springfield Three, Springfield Missouri, 1992.
Citera
2021-09-29, 14:02
  #11
Medlem
Lars Mittank. En helt utrolig bisarr sak.
Citera
2021-09-29, 14:21
  #12
Medlem
Oljeapans avatar
Fackpampen Hoffa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback