Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-27, 09:37
  #1
Medlem
Tjenare!

Någon som läst Kemi 2 distans på NTI och kan dela med sig av info?
Undrar över hur proven är utformade, måste dessa skrivas på lokal trots att man läser på distans? Om provet skrivs hemifrån måste man då vara uppkopplad på Teams under provet?
Samt hur ser den muntliga examinationen ut? Måste man svara på frågor eller är det mer avstämning gällande betyg? Hört lite olika.

/Erland
Citera
2021-09-27, 12:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erlandloe
Tjenare!

Någon som läst Kemi 2 distans på NTI och kan dela med sig av info?
Undrar över hur proven är utformade, måste dessa skrivas på lokal trots att man läser på distans? Om provet skrivs hemifrån måste man då vara uppkopplad på Teams under provet?
Samt hur ser den muntliga examinationen ut? Måste man svara på frågor eller är det mer avstämning gällande betyg? Hört lite olika.

/Erland
Nti har uppgifter som måste lösas ungefär dagligen. Man lär sig mer men man behöver också lägga mer tid. Tror även de har mer prov.
Jensen har en uppgift i veckan på halvtid och väldigt mycket mindre plugg. Men man lär sig ju då mindre också vilket försvårar för slutprov.
Jag tror att Nti har slutprov på plats på distans, var så förut iaf.
Jensen har haft prov hemifrån under pandemin men kommer nu börja på lokal igen när man läser distans. Jensen har enbart slutprov.
Har läst distans olika kurser på båda skolorna så ville bara dela med mig av min erfarenhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback