Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-27, 08:10
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Det är lätt att knäppa skjortor fel så att de blir ojämna och inte så lätta att knäppa.

Har du något knep du har för att enkelt kunna knäppa din skjorta?

Jag börjar längst upp på skjortan och då blir det inte så svårt. Men börjar jag i mitten så blir det svårare.
Citera
2021-09-27, 08:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det är lätt att knäppa skjortor fel så att de blir ojämna och inte så lätta att knäppa.

Har du något knep du har för att enkelt kunna knäppa din skjorta?

Jag börjar längst upp på skjortan och då blir det inte så svårt. Men börjar jag i mitten så blir det svårare.
Visst är det svårt. Likaå det där med vänster och höger sko... .
Citera
2021-09-27, 08:22
  #3
Medlem
SexSexSexs avatar
jag har ofta knäppt skjortan fel förut
men senaste femton åren har den ovanan försvunnit av sej själv
behöver inte börja i någon ände.
Citera
2021-09-27, 08:40
  #4
Medlem
constants avatar
Visst har det hänt att jag knäppt brännvin, men det är inte ofta. Börjar i mitten.
Citat:
knäppa knapparna fel i en kofta eller dylikt
https://skanskaord.sajtverkstan.net/...nappa-brannvin
Citera
2021-09-27, 08:51
  #5
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Har du något knep du har för att enkelt kunna knäppa din skjorta?

Brukar be mamma eller min flickvän om hjälp. Att knyta skorna tyckte jag var betydligt svårare än att knäppa mina skjortknappar de ggr hjälp inte fanns. Det problemet löste jag genom att bara köpa skor med kardborreband även om det ibland blir snett även där.

Det borde finnas tröjor som ser ut som skjortor, alltså att det är typ fakeknappar på tröjan så att det ser ut som en skjorta men att man bara drar den över huvudet som vanligt. Den som börjar producera en sån tröja lär bli förmögen.

Edit: Man skulle kanske kunna färgkoda knapparna och hålen? Alltså att 1:a knappen och hålet är gula, 2:a knappen och hålet är blåa, de 3:e rosa osv.
__________________
Senast redigerad av Silverfiskarna 2021-09-27 kl. 08:54.
Citera
2021-09-27, 08:59
  #6
Medlem
Adonis.s avatar
Börjar alltid att knäppa nerifrån. På så sätt så ser jag om jag ska lämna de översta knapparna oknäppta. Beror på tryck i bröstmuskulatur, hur mycket jag solat & skjortans passform.

Väldigt sällan jag failar när det kommer till stil, funktion & sex appeal. För visst gör kläderna mannen, liksom. Men det gäller att ha en bra fysisk grund för annars kvittar det hur man knäpper sin skjorta. Varken arbetsgivare, klienter eller brudar visar intresse, ifall man saknar grundförutsättningar. Truth of today.

Sedan handlar det förstås hur startklar man är, hur mycket ladd eller alkohol du konsumerat.

Men som sagt, ta god tid på dig & knäpp skjortan nerifrån & upp.
__________________
Senast redigerad av Adonis. 2021-09-27 kl. 09:04.
Citera
2021-09-27, 09:15
  #7
Medlem
Aigiss avatar
Vem fan börjar knäppa i mitten av skjortan? Ts förtjänar inte en skjorta utan en jutesäck att skyla sig med. Möjligen en påse över huvudet.
Citera
2021-09-27, 09:49
  #8
Avstängd
Maahess avatar
Värst vad stöddiga ni var då bara för att ni är naturligt viga. För oss andra är det inte så lätt att nå knapparna bakom ryggen.
Citera
2021-09-27, 11:17
  #9
Medlem
proconsuls avatar
Det är ju ett jätteproblem det där. Själv löser jag det genom att inte knäppa skjortan alls.
Citera
2021-09-27, 12:26
  #10
Medlem
kyrkstockens avatar
Ja, vem hade inte detta problem som fem-åring? Man börjar naturligtvis knäppa en skjorta från botten och upp.
Citera
2021-09-27, 13:42
  #11
Medlem
Men vad är ni för ena debila jävlar. En del personer är det fan ett under att dom inte har glömt bort hur man andas och kvävt sig själva av misstag.
Citera
2021-09-27, 13:45
  #12
Avstängd
Arkhamists avatar
Nej. Eftersom jag inte lider av Alzheimers så har jag inga problem att knäppa skjortan eller knyta slipsen.

Är det ett vanligt problem i vardagen för en del?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback