Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-27, 15:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Spelar inte så stor roll hur mycket de tar bort dessa spel från väst. Japan massproducerar sexualiserade spel ändå, som vem som helst kan ladda ner om de så vill.

Hela konceptet dock är ganska efterblivet, med tanke på att du behöver ösa pengar för att få se lite pixlade tuttar på din skärm. Tycker mer att det är en idioti skatt, sug de efterblivna människorna på all pengar de har.
Nu tror jag inte fiktiva handlingar i spel influerar människor att utföra handlingar i verkligheten men jag tycker att det är konstigt hur lite kritik diverse media från just Japan får.
Citera
2021-09-27, 15:23
  #14
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Haha folk är för roliga, rent moraliskt är det väl tusen resor värre att skjuta andra människor i huvudet i call of duty jämfört med att klä av en kvinna i smyg eller vad som nu föregicks i det där spelet.

Precis som i game of thrones, massvis med män blir ihjälslagna, halshuggna eller spetsade med spjut. Men när lilla sansa fick snorre hon ej ville ha så blev alla helt till sig av skräck och tyckte att våldet mot kvinnor måste bort från serien.
Citera
2021-09-27, 15:41
  #15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Haha folk är för roliga, rent moraliskt är det väl tusen resor värre att skjuta andra människor i huvudet i call of duty jämfört med att klä av en kvinna i smyg eller vad som nu föregicks i det där spelet.
Nja, det hänger ju lite på situationen. I spel som Call of Duty mm så är det ju soldater man skjuter på, medan spel där man kan skjuta civila som man vill får lite mer kritik.

Själv längtar jag efter spel där man även kan skjuta barn.
Citera
2021-10-02, 22:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nja, det hänger ju lite på situationen. I spel som Call of Duty mm så är det ju soldater man skjuter på, medan spel där man kan skjuta civila som man vill får lite mer kritik.

Själv längtar jag efter spel där man även kan skjuta barn.
tufft.
Citera
2021-10-02, 22:20
  #17
Medlem
tomatlarss avatar
Och vad exakt ska Konsumentverket göra mot international reklam? Dessa personer borde sluta vara på internet.
__________________
Senast redigerad av tomatlars 2021-10-02 kl. 22:31.
Citera
2021-10-02, 22:29
  #18
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nja, det hänger ju lite på situationen. I spel som Call of Duty mm så är det ju soldater man skjuter på, medan spel där man kan skjuta civila som man vill får lite mer kritik.

Själv längtar jag efter spel där man även kan skjuta barn.
Vill du göra det får du nog vända blicken bakåt fins nog betydligt mer retor spel som tillåter det än spel som lär komma I framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback