Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-09-27, 14:41
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Du håller väl på att bli vuxen och måste umgås med dina föräldrar på ett mer vuxet sätt. För det behöver man ha något gemensamt att prata om. Jag har nog aldrig delat några intressen med vuxna i min släkt, så släktträffar har varit enormt tråkiga för mig. Samtidigt känner man att man måste vara en del av släkten eftersom blod är tjockare än vatten.

Jag har bott utomlands i många år och undviker på så sätt släktträffar. Jag mailar och ringer min mamma emellanåt, och besöker gamla Svedala kanske en gång om året. Det känns å ena sidan ganska lagom, å andra sidan börjar avståndet kännas jobbigt eftersom alla börjar bli äldre...

Slutsatsen är att man måste offra sig lite för släkten. Man får lägga sina egna behov åt sidan och göra så gott man kan. Det betyder nog mycket för dem också att man fortfarande håller kontakten. Du verkar ju tycka om din familj så det finns ingen orsak att distansiera dig.

Man bör skippa detaljen att man gillar snorta linor från tjeckiska lyxluder med stora rumpor.

Att ses varje vecka kanske är överkant. En gång i månaden är nog rimligare för dig och varva telefonsamtal ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in