Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-26, 23:51
  #1
Avstängd
Jag var med på flashback för 12-13 år sedan också kan jag minnas, men då handlade relationsforumet om helt andra saker. Någon enstaka tråd då och då, skapt av någon miserabel ensam snubbe.

Numera fullständigt flödar trådar av dessa slag över.

Kolla på förstasidan bara:

Vi som är ensamma
Fenomenet incels
Kvinnors förändring
Lågavlönade män ratas på dejtingmarknaden
Vill träffa kvinna från moldavien, ukraina etc (underförstått: less på svenska kvinnor)
Varför extra mycket incel och ensamhet i just Sverige?
Kommer tjejer ångra sin attityd när dom blir gamla?
Kan en man som jag hitta en flickvän?
Var hittar man thailändska kvinnor i Sverige?


Vad är det som håller på att hända i detta land? Ensamheten är ju numera enorm. "Kvinnohatet" ökar hela tiden. Män lessnar, stämplar ur, ger upp, blir bittra.

Kom inte med: "Ja men det var samma sak förr men då skrev man inte om det!", det tror jag inte ett dugg på, internetforum har existerat väldigt många år nu men de senaste åren har tråd av dessa slag fullständigt exploderat.

Vad är anledningen? Slumpen?
Citera
2021-09-26, 23:52
  #2
Medlem
Captinheros avatar
Måste vara en trend i samhället uppenbarligen , trådar speglar ju samhället.
Citera
2021-09-26, 23:57
  #3
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Ganska segt då trådarna aldrig leder till någon slutsats, dessutom borde det räcka med en tråd.

Incels är nya hackkyckligen, grattis till gamers ni är inte längst ner på listan längre.

Sen kan jag tycka att kvinnohat används lite väl brett, vill man döda kvinnor då hatar man absolut men om man tycker kvinnor är korkade eller dumma eller något sånt, då är det inte tillräckligt starkt för att kallas för hat. Ordet blir urvattnat.
Citera
2021-09-26, 23:58
  #4
Avstängd
Maahess avatar
Ja tänk om alla dessa människor sökte sig till sammanhang där det fanns tjejer istället för att hela tiden sitta med andra killar på Internet.

Men dom fattar liksom inte det.

Dom sitter där med sin dator och bah "varför får jag ingen tjej för??!? jag har ju till o med DATA!!"

"Ja trodde man fick tjej om man satte framför DATA!!!"
Citera
2021-09-26, 23:59
  #5
Medlem
pop-ikons avatar
Framförallt två större anledningar ser jag,

1) Invandringen av framförallt unga män har fått fortgå under de år du nämner och mansöverskottet är nu ännu högre

2) Tinder har fått mer fäste, och fortsätter att ge en ökad paretodistribution, större kontrast mellan de män som det går riktigt bra för och de män som får i princip ingenting, jämfört med en mer analog värld där man i större usträckning träffades i verkliga livet.
Citera
2021-09-27, 00:00
  #6
Medlem
ayymirants avatar
Pratar vi om kvinnohat eller kvinnokritik? Enligt många finns det ingen skillnad.
Citera
2021-09-27, 00:01
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pop-ikon
Framförallt två större anledningar ser jag,

1) Invandringen av framförallt unga män har fått fortgå under de år du nämner och mansöverskottet är nu ännu högre

2) Tinder har fått mer fäste, och fortsätter att ge en ökad paretodistribution, större kontrast mellan de män som det går riktigt bra för och de män som får i princip ingenting, jämfört med en mer analog värld där man i större usträckning träffades i verkliga livet.

Jordan Peterson hade en podcast om detta för bara några dagar sedan. Kvinnor swipar höger på c:a 4% av män på tinder. Dessa män har hundratals, ibland tusentals ligg från appen. En majoritet av män går helt lottlösa. Peterson och hans intervjuare diskuterade att detta skulle komma att ha enorma sociala konsekvenser då sexuellt och romantiskt utslagna män med tiden resulterar i någon form av revolution och/eller samhällskollaps.
Citera
2021-09-27, 00:07
  #8
Medlem
Tacka feminazis + mansfientlig regering som stiftat massa lagar där ragg kan ses som ofredandede om det är "fel" kille som raggar.

Man skapade lagarna under förutsättningen att skydda kvinnor och istället skapade man massa kvinnohatare.

Är själv inte incel, men det måste suga att vara ung och kåt/kärlekstörstande idag; inte bara för män.
Citera
2021-09-27, 00:08
  #9
Avstängd
Maahess avatar
Incels förtjänar att bli lika olyckliga som alla andra som lever i parrelationer.
Citera
2021-09-27, 00:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Jag var med på flashback för 12-13 år sedan också kan jag minnas, men då handlade relationsforumet om helt andra saker. Någon enstaka tråd då och då, skapt av någon miserabel ensam snubbe.

Numera fullständigt flödar trådar av dessa slag över.

Kolla på förstasidan bara:

Vi som är ensamma
Fenomenet incels
Kvinnors förändring
Lågavlönade män ratas på dejtingmarknaden
Vill träffa kvinna från moldavien, ukraina etc (underförstått: less på svenska kvinnor)
Varför extra mycket incel och ensamhet i just Sverige?
Kommer tjejer ångra sin attityd när dom blir gamla?
Kan en man som jag hitta en flickvän?
Var hittar man thailändska kvinnor i Sverige?


Vad är det som håller på att hända i detta land? Ensamheten är ju numera enorm. "Kvinnohatet" ökar hela tiden. Män lessnar, stämplar ur, ger upp, blir bittra.

Kom inte med: "Ja men det var samma sak förr men då skrev man inte om det!", det tror jag inte ett dugg på, internetforum har existerat väldigt många år nu men de senaste åren har tråd av dessa slag fullständigt exploderat.

Vad är anledningen? Slumpen?

Hur kan man ställa en sådan dum fråga? Du är väll som alla andra mycket väl medveten om samhällsutvecklingen och dess konsekvenser?

- Dejtingkulturen. Vi har gått från ett samhälle där monogami rådde till att nu ha en relationskultur som mer eller mindre är grundad i polygami. Alla singlar befinner sig i ett pricerunner i form av appar som tinder m.fl. Endast den mest attraktiva skaran av män delar på majoriteten av kvinnor, och den mindre attraktiva skaran lider. Kvinnor lever det liv alla män vill kunna leva, det vill säga de knullar runt - och det ordentligt. Dock är det svårare på relationsfronten.
- Invandringen. Vi har massivt överskott på män, och svenska kvinnor väljer ofta att vända sin egen folkgrupp ryggen. Invandrarkvinnorna hade kunnat göra motsvarande om det inte vore för hederskultur m.m.
Politik. Vi har en enorm polarisering mot höger och vänster i hela västvärlden med männen på högerkanten och kvinnorna till vänster. Svenska kvinnor tål inte att svenska män tyr sig till nationalism och konservatism, också ett skäl till varför ovan sker.
- Feminism. Det är svårt för kvinnor att finna män som har högre utbildning, lön etc. Kvinnor hetsas till att göra karriär m.m.
- Attraktionen mellan könen har minskat i takt med ökad jämställdhet. Det är svårt för män att känna sig maskulina och kvinnor feminina i ett förhållande idag.
Citera
2021-09-27, 00:18
  #11
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Vad är anledningen? Slumpen?
Nej, till saken hör att Sverige är det mest individualistiska och mest sekulariserade landet i världen. Alltså är det viktigare här att förverkliga sig själv och vara oberoende/ "ensam är stark", medan familjebildning, nära relationer och traditioner kommer långt ned på "önskelistan". I hela världen är antal ensamhushåll flest i just Sverige.
__________________
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-09-27 kl. 00:22.
Citera
2021-09-27, 00:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Jordan Peterson hade en podcast om detta för bara några dagar sedan. Kvinnor swipar höger på c:a 4% av män på tinder. Dessa män har hundratals, ibland tusentals ligg från appen. En majoritet av män går helt lottlösa. Peterson och hans intervjuare diskuterade att detta skulle komma att ha enorma sociala konsekvenser då sexuellt och romantiskt utslagna män med tiden resulterar i någon form av revolution och/eller samhällskollaps.

Och detta är sant! 10% Av männen får alla kvinnor. Man måste förstå kvinnors hypergami, även om du är en normal man, med normalt utseende, normal inkomst. Räcker det inte, för de vet att de kan få bättra. För dem är det bara välja, ögon färg, hår färg, längd, nationalitet, så dyker dem upp på thinder. Och det finns alltid desperata män där ute.

Det värsta en kvinna kan göra mot sig själv är ligga med en man som är under henne. Kvinnor dejtar uppåt, män dejtar neråt. Eller har du någonsin sätt en kvinnlig läkare gifta sig med en dammsugare försäljare.

Livet är egentligen ganska simpelt - Har du nåt är du nåt!

Och med något menar jag inte bara pengar!
Utseende - Status - Umgänge - Personlighet - Rösten - med mera. Har du nåt är du nåt! Och har någon i Thinder mer än vad du har, är du osynlig för dem.

Så länge en mans fokus ligger på kvinnor så länge kommer han vara deprimerad. Inse fakta - inte ens paradiset kunde få Eva att vara lycklig, så hon lurade Adam att äta äpplet.

Fokusera på dina drömmar - inget mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback