Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-10-04, 21:00
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk
Du borde inte jobba inom vården om du ska kalla dina patienter gangster när det kan vara en oskyldig person som råkar vara på fel plats på fel tillfälle

Om jag skulle ha gjort just det så håller jag helt med dig. Det har jag inte. Du kan vara lugn.
Citera
2021-10-04, 21:04
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk
Du borde inte jobba inom vården om du ska kalla dina patienter gangster när det kan vara en oskyldig person som råkar vara på fel plats på fel tillfälle

Eller så vet hen via info vem som är gangster och inte genom att blåljuspersonalen informerar sjukvården om detta och vem som har våldskapital och vem som bara är ett oskyldigt offer. Skulle misstänka att de har bra koll på det -inte minst för sin egen skull.
Citera
2021-10-04, 23:44
  #111
Medlem
--corys avatar
Vilka intressanta och lite obehagliga upplevelser ni delar. Fortsätt gärna berätta!

Idag hände en irrietande sak. Inte en hemsk sak men irriterande. Jag tycker jag är duktig på mitt jobb fastän jag inte har rätt utbildning för det (vården). Hade gjort allt jag skulle för stunden och satt mig ner bredvid en tant för att hålla henne sällskap. Hade med min stickning (aldrig haft innan på jobbet) mest som ice breaker men då visar chefen in mig på kontoret för att skälla ut mig för att jag "handarbetade" på jobbet. Jag förstod henne så klart men jag blev så paff över sätter hon sa det på då jag hade förväntat mig någon värre utskällning baserat på hennes ansiktsuttryck. Kunderna är alltid nöjda med mig och anhöriga med. Till saken hör att kollegorna tar paus genom att kolla telefonen eller läsa en tidning eller göra mackor åt sig själva. Jag arbetar på en lugnare avdelning men har alltid larmtelefonen i fickan och går direkt in till klienterna då de larmar. Jag ser inte vitsen med att springa runt som ett fån bara för att se upptagen ut så att chefen tror man jobbar. Men det var tydligen det jag borde ha gjort. Har adhd så jag kan koncentrera mig bättre och slappna av om jag har något i händerna och jag ville inte stirra in i telefonen idag. Får väl köpa en jävla tangle teaser som adhd barn har i skolan och sitta med den då. Så att hon inte kan klaga.

Ibland är det för lite personal så då springer vi som galningar hela kvällen så när man väl kan sitta och spara på kroppen om läget är stabilt tycket jag man ska göra det eftersom att vi inte har raster i jobbet.
Citera
2021-10-07, 12:58
  #112
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plazma1
Så har jag det nu. Känns inte bra alls

Gör vad du kan för att byta jobb eller avdelning.
Men det vet du.

Det kommer aldrig att bli bra, bara värre.
Citera
2021-10-07, 13:02
  #113
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Jag hamnade på ett företag där högerextremismen hade fått för starkt fäste. På varje fikarast diskuterades det terrordåd, hämnd, rasism, antisemitism.. Blev såklart ärrad men börjar återhämta mig nu, ett 30-tal psykologsamtal senare dock.

hur ska du lösa det med jobb i framtiden då?
Du kan iof bli egenföretagare så slipper du lyssna på vad som sker i verkligheten.
Det är iof det bästa man kan göra.. Gå in i sin egna lilla värld, en utopi låter härligt
Citera
2021-10-07, 13:02
  #114
Moderator
Maviels avatar
Jobbade för många år sedan på en avdelning i ett mycket gammalt hus. På ett rum där ringde det alltid på signalklockan fastän där inte var några patienter där, det var dock inget elfel eller tekniskt fel och när det låg patienter där ringde det aldrig i "onödan". Lite läskigt.

Läkemedelsförrådet var ombyggt från ett rum där avlidna visades och därinne var det alltid kallt och obehagligt...
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback