Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-26, 21:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Betala home styling. Det är värt. Svaret på din fråga, sälj inte omöblerat! Man har otroligt lite tid på sig egentligen på visningen, betydligt fler potentialen i en snyggt möblerat lägenhet än i en tom, trots att den är ny. 100%

Tveksamt, om betald "homestaging" lönar sig, svårt att bevisa är det i vilket fall, men givetvis bör man plocka bort alla onödiga prylar och se till att det är rent och snyggt innan man säljer.

https://www.gp.se/livsstil/bostad/st...talt-1.1234328
Citera
2021-09-26, 22:16
  #14
Medlem
Tack för alla svar. Kommer nog trots allt bli att köra en ganska simpel stilren inredning. Har moderna större möbler såsom soffa, säng och köksbord mm men det som fattas är detaljer med blommor, krukor och kuddar och sånt.

Är det negativt att man ser att det kan vara stylat? Det är så jag tänker också men det lär ju ändå vara bättre än att inte ha något alls antar jag. Hade jag varit en köparspekulant hade jag tänkt att säljaren är desperat i båda fallen och man kan lägga ett sämre bud.
Citera
2021-09-26, 22:18
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tänkte du ta bort alla möbler för att sedan ha en omöblerad visning? Efter visningen så ställer du tillbaka alla möbler, eller hur tänker du?

Nej jag har fått erbjudande om en bostad att ta direkt och då ryker möblerna och jag får antingen sälja omöblerat eller betala för styling vilket då blir ganska dyrt. Då måste jag veta att det verkligen är värt det. Jag vill ha ut så mycket som möjligt för bostaden och har inte direkt bråttom att sälja. Behöver inte ta den nya bostaden heller direkt även om det hade varit väldigt smidigt.
Citera
2021-09-26, 23:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tveksamt, om betald "homestaging" lönar sig, svårt att bevisa är det i vilket fall, men givetvis bör man plocka bort alla onödiga prylar och se till att det är rent och snyggt innan man säljer.

https://www.gp.se/livsstil/bostad/st...talt-1.1234328
Ok jag har tyckt det blivit till helt andra mycket attraktivare lägenheter då jag har gjort det iaf. Men iofs dåligt grundläge eftersom jha inte är så bra på inredning osv överlag! Har inte ångrat det och tror även de hjälpte till att nå de priserna de gjorde.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback