Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-26, 18:25
  #1
Medlem
Jag började på KTH i augusti men inte på den utbildningen jag ville. Jag hade tänkt gå datateknik. Jag skulle ha en bättre chans att komma in på öppen ingång på KTH och sen gå datateknik om jag var med i grupp BII alltså om jag gjorde prövning och komvux. Jag har 19.80 i betyg och jag kan komma in då på bII i Lund eller KTH. Jag skulle vilja gå datateknik i Lund men jag är inte säker om jag kommer in. Jag skulle gjort det 2019 på BI men inte de senaste 2 åren. Jag fick typ 1.2 på hp så knappast särskilt högt. Jag har funderat på handelshögskolan eftersom jag kommer in där enkelt. Jag har inget lust att plugga datateknik på ett ställe förutom KTH eller Lund

Hur kan jag ta mig ur denna situation?
__________________
Senast redigerad av Ravspecin 2021-09-26 kl. 18:27.
Citera
2021-09-26, 19:23
  #2
Medlem
Vilket program går du nu? Det finns inte möjlighet att byta från det du går nu till öppen ingång?
Citera
2021-09-26, 19:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supergiraffen
Vilket program går du nu? Det finns inte möjlighet att byta från det du går nu till öppen ingång?

Nope lol. Jag kollade
Citera
2021-09-26, 22:35
  #4
Medlem
Antagning till senare del på LTH, KTH slutade med det för några år sen dock.
Du behöver 30 tillgodoräkningsbara poäng i det obligatoriska blocket av programmet, alla ansökande blir antagna.
Citera
2021-09-27, 05:49
  #5
Medlem
Men gå klart först året på open så kan du gå data?
Citera
2021-09-27, 07:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruinous
Men gå klart först året på open så kan du gå data?

NVM missförstod trådstart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback