Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-09-27, 07:38
  #61
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Nej.

Det är https://www.mastertraining.se

Han har sålt bolaget sedan länge, och nu visar de inga priser öppet vilket kan indikera att det är dyrt och riktat till överklassen/adeln.

Knappast 20k/år om man ser presentationen, sannolikt närmare 20k/mån.

Liknar mer ett fitness center eller wellness center än ett gym där man svettas. Men high-end gym/fitness som nieche är här helt klart för att stanna.
__________________
Senast redigerad av Obekvamstamning 2022-09-27 kl. 07:42.
Citera
2022-09-27, 08:21
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finn1
Betalar 379 kr/månad vilket innebär ca 12-13 kr per träningstillfälle á 1h.

Allt annat än dyrt enligt mig...

Du tränar ofta på gym jämfört med genomsnittet som jag tror ligger under 2 pass i veckan.
Lägg även på kostnaden för maten, träningskläder och resan till och från gymmet. Egentligen kostar träningskortet inte så mycket kanske.
Oavsett så är det väl för hälsan du tränar? Hälsa är svårt att sätta pris på men de med dålig hälsa skulle betala mycket, mycket pengar för att få tillbaka den. Så ta hand om dig.
Citera
2022-09-27, 10:45
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du tränar ofta på gym jämfört med genomsnittet som jag tror ligger under 2 pass i veckan.
Lägg även på kostnaden för maten, träningskläder och resan till och från gymmet. Egentligen kostar träningskortet inte så mycket kanske.
Oavsett så är det väl för hälsan du tränar? Hälsa är svårt att sätta pris på men de med dålig hälsa skulle betala mycket, mycket pengar för att få tillbaka den. Så ta hand om dig.

Glöm inte kondomerna, man får ju ligga mer och dasspappret med, man skiter också mer.

Hade även passat på att slänga på en del för just kläderna, då man inte kommer i de gamla för att man fått så stora armar och röv.
Citera
2022-09-27, 21:49
  #64
Medlem
mr-mystics avatar
Allt är väl relativt men det finns stora stålar att spara om du väljer mellan den dyraste & den billigaste kedjan. Här där jag bor är både SATS & Fittnes 24 seven giganter i stan (båda nära mig). Visst jag kan haja varför man vill betala lite mer för finare upplägg o dyl men typ 700 jämfört med 260 är en löjligt stor skillnad. Då kommer jag ej håg om det från SATS sida dessutom är exkluderat att alla anläggningar ingår samt pristillägg för gruppträning (allt detta ingår i fittnes 24 seven pris). Visst dom har bastu, barnpassning & lite sånt men så jävla underbart e d ej för mig iaf. Man kan tycka att d e ganska överdrivet att ha öppet dygnet runt men la märke till att mitt kvarters SATS stängde redan kl 18 på lördagar (då kunde d hända att jag ville träna när det begav sig som singel). Ni som väljer SATS (som ju ändå inte e nått direkt exklusivt nich gym) hur motiverar ni ert val? Tydligen har dom ju inte gått i konkan så d fungerar isf ganska ok antar jag .
__________________
Senast redigerad av mr-mystic 2022-09-27 kl. 21:52.
Citera
2022-09-28, 03:05
  #65
Medlem
Gym är alldeles för billigt vilket gör att babbar invaderat dem
Citera
2022-09-28, 08:19
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Allt är väl relativt men det finns stora stålar att spara om du väljer mellan den dyraste & den billigaste kedjan. Här där jag bor är både SATS & Fittnes 24 seven giganter i stan (båda nära mig). Visst jag kan haja varför man vill betala lite mer för finare upplägg o dyl men typ 700 jämfört med 260 är en löjligt stor skillnad. Då kommer jag ej håg om det från SATS sida dessutom är exkluderat att alla anläggningar ingår samt pristillägg för gruppträning (allt detta ingår i fittnes 24 seven pris). Visst dom har bastu, barnpassning & lite sånt men så jävla underbart e d ej för mig iaf. Man kan tycka att d e ganska överdrivet att ha öppet dygnet runt men la märke till att mitt kvarters SATS stängde redan kl 18 på lördagar (då kunde d hända att jag ville träna när det begav sig som singel). Ni som väljer SATS (som ju ändå inte e nått direkt exklusivt nich gym) hur motiverar ni ert val? Tydligen har dom ju inte gått i konkan så d fungerar isf ganska ok antar jag .

Många hävdar att SATS är exklusivare. Så det är väl ett tycke om smak. Är ingen idé att lägga tid på varför någon gör si och så egentligen. Många är rika så det är inte mycket pengar för dem att de ska bry sig. Respekt till de som tränar säger jag.
Att ett gym stänger redan kl 18 på en lördag tyder kanske att det gymmet inte ligger i det bästa området. Hade människor skött sig så skulle de kunnat ha öppet dygnet runt. Aja.
Själv lade jag 40 000kr på ett bräde på mitt gym. Såg det som en investering. Livet är för kort att störa sig på skitsaker. Hälsa. Det är väl det som träning handlar om. Att störa sig på saker och lägga negativ energi på saker som rör träning är motsatsen till hälsosamt. Så man kan ju hitta möjligheterna istället.
Citera
2022-09-28, 21:15
  #67
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Många hävdar att SATS är exklusivare. Så det är väl ett tycke om smak. Är ingen idé att lägga tid på varför någon gör si och så egentligen. Många är rika så det är inte mycket pengar för dem att de ska bry sig. Respekt till de som tränar säger jag.
Att ett gym stänger redan kl 18 på en lördag tyder kanske att det gymmet inte ligger i det bästa området. Hade människor skött sig så skulle de kunnat ha öppet dygnet runt. Aja.
Själv lade jag 40 000kr på ett bräde på mitt gym. Såg det som en investering. Livet är för kort att störa sig på skitsaker. Hälsa. Det är väl det som träning handlar om. Att störa sig på saker och lägga negativ energi på saker som rör träning är motsatsen till hälsosamt. Så man kan ju hitta möjligheterna istället.

Nä det skulle jag ej säga då det låg iaf i innerstan (här är betongförorterna klart värst). Sen har dom kanske andra gym i innerstan som stänger senare på lördagar men då e d pristilläg för att kunna tränna på alla gym (vilket ba e girigt precis som gruppträning också är hos dem då allt d ju ingår på 24 seven). Öppet dygnet runt kan ej SATS ha mitt sitt koncept då dom ju har personal ist för fingeravtryck osv.
Va menar du med det fetade. Hjälpte du gymet finansiellt?
Citera
2022-10-08, 11:30
  #68
Medlem
Att köra på Nordic Wellness via Lets deal är en bra deal. Sverige+ för 12 månader landar på 249kr. Brukar komma ut i september varje år.
Citera
2022-12-17, 15:08
  #69
Medlem
Tjenis,

Något som faktiskt vet vad ett gymkort på Grand Hotel i Sthlm kostar? Mer än 2k per månad?

Väl medveten om att det är en process att ens kunna få ett medlemskap där men vore intressant att veta priset innan man ens försöker ställa dig i kö
Citera
2022-12-20, 09:17
  #70
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Tjenis,

Något som faktiskt vet vad ett gymkort på Grand Hotel i Sthlm kostar? Mer än 2k per månad?

Väl medveten om att det är en process att ens kunna få ett medlemskap där men vore intressant att veta priset innan man ens försöker ställa dig i kö

Nw har ju sina grandfitness gym oxå me lite lyx
Citera
2023-01-28, 23:28
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Nw har ju sina grandfitness gym oxå me lite lyx

Mjo men Grand Hotels gym hade varit perfekt för min del då jag har kontoret i närheten. 😂
Citera
2023-01-29, 08:40
  #72
Medlem
Enzymes avatar
Typ alla utnyttjar ju friskvårdsbidraget och det vet gymmet. Det är dock surt om man till exempel är arbetslös och får pynta hela skiten. Själv fixar jag FaR intyg varje år
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback