Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-03, 00:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Varför skulle f ö C börjat prata så känsliga saker med ngn man knappt känner?
Dessutom visat bilder och film…. Näe det går bort

Haha kom igen, vad är skillnaden egentligen?

Den försvunna kvinnan ska ha visat bilder för gammelmor i Polen över påstådda skador, när en skribent postar inlägg där han säger att den häktade maken också uppvisat skador så är det fejk helt plötsligt? 😎

C kan ha visat upp skador från misshandel för vilken vän, släkting eller bekant som helst. Varför ska vi ens misstro detta?

Det skulle nog inte alls komma som någon överraskning om hans fruga haft ett sjuhelvetes humör och låtit sin ilska gå ut över andra ibland?

Det är tydligen lika vanligt enligt ny forskning att kvinnor slåss lika mycket som män i nära relationer så varför ska vi dissa nya intressanta uppgifter som dyker upp i tråden?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-03 kl. 00:23.
Citera
2021-11-03, 01:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror att det är viktigt för "stödgruppen" att skydda Beata till varje pris.För dem spelar det ingen roll hur hon betedde sig i sina första och andra äktenskap, varför hon försvann. Viktigt för dem: att förtala mannen och rättfärdiga hustrun.

Den där stödgruppen för kvinnan som övergett sina barn och make dubbla gånger borde kanske rannsaka sig själva för det är ingen fin smickrande bild som framträtt av den polska kvinnan som återigen är ute på vift. Exmaken Piotr har nog gått igenom ett litet helvete när den lömska modern till hans barn övergav familjen för att starta om på nytt i Malmö

Vi borde nog alla skänka lite extra omtanke och en dunk i ryggen till hennes exman i Polen som fick vara med om en mardröm för 8 år sen, tyvärr verkar den "försvunna kvinnans" nya make just nu genomlida en helt annan mardröm.

Att ta för givet att den häktade maken är inblandad i hennes försvinnande låter ju oerhört konstigt med tanke på den försvunna kvinnans historik?

Jag tror att vi alla tjänar på att diskutera försvinnandet utifrån ett seriöst och ärligt perspektiv, att försöka skydda mödrar som överger sina barn är med andra ord dömt att misslyckas.
Citera
2021-11-03, 01:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag läste en gång en svensk artikel där man klagade på att hans fru slog honom. Det roliga var att han var rädd för att gå till polisen eftersom han trodde att polisen inte skulle kunna skydda honom och hans fru skulle slå honom ännu mer för att han klagade på henne. ))))

Tack för att du engagerar dig!

Aftonbladet har nyligen förresten uppmärksammat relationsvåldet mot män, många skäms, vill inte anmäla och lider i det tysta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...otroligt-ensam

Om vi tittar på det aktuella fallet i Malmö så har kvinnans make tydligen varit tvungen att sova på golvet som en hund utanför parets gemensamma bostad, enligt en annan skribent i tråden så har maken även uppvisat skador efter misshandel från frun.

Man kan med anledning av dessa uppgifter ifrågasätta de påståenden som går ut på att det är den häktade maken som är boven i dramat, det kan lika gärna vara den försvunna kvinnan som är upphovsman till all osämja det aktuella paret genomlidit?

Den häktade maken är dessutom ej tidigare dömd för brott i nära relationer så det ligger nära till hands att tro att anklagelserna mot honom är lögn, dikt och osanning från början till slut.

Men visst, han kan i teorin ha varit svartsjuk och kontrollerande men det fanns kanske en stark anledning till detta?
Citera
2021-11-03, 06:49
Medlem
Inkognitoariels avatar
Det finns bilder på Beata och det är bevis.

Vi är fler som skriver inlägg baserat på vad som lags fram i ärendet utifrån bevis som finns. Vi har sett bilder på Beatas ansikte med blåmärken, fler än en bild. Vi har inga bilder på den man som sitter häktad. Studier på våld mot män är helt irrelevant i ämnet då det är Beata som är borta, tråden handlar om att en kvinna är borta.

Beatas brors berättelse att hon kämpat för att få barnen är oviktigt men den är sann för hon fick hit barnen eller hur så det går som fakta.

Vissa bara spottar ut allt möjligt skit, ni förvränger den bevisning som finns och ändrar och lägger till saker utan underlag eller bevisning för. Jag får känslan att ni ser ner på kvinnor baserat på sättet ni skriver.

Ännu en gång, c sitter häktad och b är fortfarande inte hittad. Det är fakta.

Vid rättegång så hade taggen och gräsklipparen bara fördröjd och saboterat fallet. Medans andra med fakta, bilder hade varit bevisunderlag.

Så enkelt är det.
Citera
2021-11-03, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
Tagga ner dig, du sticker dig själv.

Jag offergör ingen så sluta vänd på saker för du förvränger saker till något annat. De som bortser från fakta är du och gräsklipparen.

Ingen här har sagt att Beata har gjort rätt eller fel men mot barnen är det fel, oavsett vad du anser så är barnen de som lider mest av det men det ändrar inte fakta att det är deras mamma och hon förtjänar väl fan inte bli mördad. Hon är trots allt en människa som har ensamrätt för livet hon lever och bestämmer över, vill hon rymma så rymmer hon, punkt slut. Oavsett om det är rätt eller fel sätt enligt dig eller mig. Vem är vi att döma? Vem fan är du döma om någon äter p-piller eller inte? Det har INGET med saken att göra!

Nu ska jag förklara något som vissa inte verkar få in i era små fossilhjärnor.
Att Beata rymde från sin förra man och lämnar barnen, men sedan hämtar barnen för att ge de ett bättre liv i Sverige. Har ni tänkt på att denna planen kanske var enda lösningen hon kom fram till?
Fungerade det? Ja det gjorde det för hon hade sina barn i Sverige, tanken var väl inte att nästa man skulle misshandla henne (vilket det FINNS bevis för) och samma historia utspelar sig här men i detta fallet klarar hon sig inte som det mest troliga just nu är, att hon inte kommer undan från honom.

Beata har valt att göra något av livet hon levde i Polen som inte var hållbart och ge barnen bättre liv på det sätt som hon ansåg hon hade möjlighet att ändra det på, rätt eller fel? Det kan inte vi veta. När ingen vet exakta omständigheter hon levde under men hon visste/vet. Barnen tog klart säkerligen skada av det med stor sannolikhet men de fick tillbaka sin mamma oavsett vad.
Detta skulle jag inte tro hon gör igen för har man inga barn själv så kan man inte förstå vad hon gått igenom eller?

Här i Sverige lever svenskar odramatiserade liv så vissa suedi gubbar som taggen och gräsklipparen fattar inte vad folk går igenom. Alla sover inte ostört 8 Tim, går upp dricker en kopp kaffe, jobbar 8 timmar och kommer hem och pelar navel framför tv:n, går en bajsrunda med hundjäveln och avslutar dagen med en jävla kamomill te och lägger sig med sin sovmask.

Hur fan ska ni förstå vad folk kan gå igenom men sitta här på flashback så är det lätt att gömma sig bakom era tangentbord och skriva efterblivna kommentarer om helt faktalösa uppgifter.

🙌 Du la den fint! Tror dock varken gräsklipparen eller taggen kommet fatta ändå. Dom har bestämt sig.
Dom skiter även i att CR gjorde exakt samma sak emot sina barn( lämnade dom hos sin mamma i Polen och drog till Sverige) den handlingen är inte vidrig för dom hur många gånger vi än säger det.
Citera
2021-11-03, 07:51
Medlem
Citat:
Jag tror att det är viktigt för "stödgruppen" att skydda Beata till varje pris.För dem spelar det ingen roll hur hon betedde sig i sina första och andra äktenskap, varför hon försvann. Viktigt för dem: att förtala mannen och rättfärdiga hustrun.

För att vara någon som har svårt med svenskan måste jag applådera!
Citera
2021-11-03, 09:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
Vissa bara spottar ut allt möjligt skit, ni förvränger den bevisning som finns och ändrar och lägger till saker utan underlag eller bevisning för. Jag får känslan att ni ser ner på kvinnor baserat på sättet ni skriver.

Åtminstone en av dom har själv skrivit om att exet tagit ifrån honom hans barn. Är man färgad av ett sådant trauma blir det nog svårt att se objektiv, att kvinnor kan försöka skydda sig och barnen när dom lämnar ett förhållande.
Citera
2021-11-03, 09:31
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Citat:
Jag läste en gång en svensk artikel där man klagade på att hans fru slog honom. Det roliga var att han var rädd för att gå till polisen eftersom han trodde att polisen inte skulle kunna skydda honom och hans fru skulle slå honom ännu mer för att han klagade på henne.

Tack för att du engagerar dig!

Om vi tittar på det aktuella fallet i Malmö så har kvinnans make tydligen varit tvungen att sova på golvet som en hund utanför parets gemensamma bostad, enligt en annan skribent i tråden så har maken även uppvisat skador efter misshandel från frun.

Den som lämnade den uppgiften var användaren du citerar, Barby, och han har nyss ändrat sig till att C sov i bilen, inte på golvet utanför dörren. Försök hänga med.
Citera
2021-11-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där är ju bara bullshit, jag vet många som har två mobiltelefoner just för att ha en reservtelefon om det behövs eller så har dom en till i hemlighet och det kan man ju misstänka att den försvunna kvinnan hade, hon verkar vara en hemlighetsfull kvinna. Hon kan dessutom ha dumpat den gamla telefonen för att den var uttjänt.

Inget överraskande för mig att du känner många som har två mobiler varav en är i hemlighet. Det förklarar ju vilket typ av sällskap du rör dig i
Noteras ✍
Citera
2021-11-03, 09:39
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Vad som talar emot frivilligt försvinnande….
Det orimliga i att hon skulle välja att blanda in exmannen som ”en bricka i spelet”
Om hon planerat att försvinna hade hon naturligtvis sett till att ha längre tid innan upptäcktes och definitivt mindre uppståndelse.
Troligt att hon även skulle ta med sig barnen.
Varför sökte hon i så fall enskild vårdnad om hon verkligen planerat att försvinna?

För att kvittera ut bidrag precis som hon gjorde i Polen?

– I april 2013 lämnade Beata hemmet för att få familjebidrag. Hon och pengarna var borta.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polsk...cc=ucs&utm_v=2
Citera
2021-11-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
För att kvittera ut bidrag precis som hon gjorde i Polen?

– I april 2013 lämnade Beata hemmet för att få familjebidrag. Hon och pengarna var borta.

Hur ska hon få bidrag här om hon är "försvunnen" eller mördad? Kan du svara på det?
Citera
2021-11-03, 10:43
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Inget överraskande för mig att du känner många som har två mobiler varav en är i hemlighet. Det förklarar ju vilket typ av sällskap du rör dig i
Noteras ✍
Den typ av baksluga kvinnor har dubbla mobiler av lätt förklarliga skäl vilket är att dom bli lätt avslöjade annars. När småbarnsmamman övergav sina barn för att hon hittat en ny bock i sverige (CR) så hade hon bokat rymningsbiljetten vid tidigare tillfälle. Inte alls osannolikt Beata haft dubbla mobiler.

Hon och pengarna var borta. Hon sprang precis iväg och lämnade mig med fyra barn. De yngsta tvillingarna Al*eksander och Ma*ksymilian var bara ett och ett halvt år gamla – herr Piotr kämpar för att undertrycka sina känslor. I veckor var hon död. Sedan fick jag reda på att hon hade planerat allt. Hon hade köpt en biljett tidigare.

Kanske meningen "I veckor var hon död" är nåt att betänka för dom blodlystna blodlystna kvinnor som går igång på att Beata mördats för att bekräfta sin traumatiska syn på män.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-03 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in