2023-07-25, 17:16
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Seriöst, när jag ser feta människor tänker jag ofta för mig själv:
fyy fan vad fet, äcklig, hur fan kan man vara så tjock.
Hur mkt pengar slösar människan på mat egentligen??
Vad tycker ni?
Jag har bott på hotell i lite mer än en månad nu pga ett jobb jag gör 60 mil från hemmet. Vid frukostbuffén dyker det ständigt upp nya personer och ibland även en och annan fet jävel, det är oftast kvinnor av någon märklig anledning. Kan hålla med om att jag blir jävligt äcklad, Greta Thunberg borde rikta sin kritik mot dessa jävla konsumenter som missbrukar sitt matintag. Det var en jävla subba som vägde över 100 kg och hämtade om minst fyra gånger, jag fick lust att gå fram till henne och säga något i stil med "Hörru räcker det inte nu, äter du för att du är hungrig eller för att det smakar gott i din äckliga mun?" Konsekvenserna av något sådant hade förmodligen inte varit fördelaktigt för mig så jag lät bli. Men fy fan för alla dessa feta jävlar ute i samhället.
Citera
2023-07-25, 17:20
Medlem
Sen måste vi tänka på att alla dessa tjock-smockar kostar samhället en ruskigt massa pengar i läkarvård. Om icke goda råd hjälper så måste vi kanske välja tvång...
Citera
2023-07-25, 17:22
Medlem
Masingas avatar
Bryr mig inte tills de vill bli särbehandlade topp deras favör. Då jävlar blir jag lack.
Citera
2023-07-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Dåså, trivs du med kilona och kilona trivs med dig är det väl inget problem.

En av min sambos bästa vänner dog pga. fettmarelaterad problematik.

Morsan fick fettlever.

Så jag är inte direkt överseende med dom som sprider desinformation kring fetma.

Kalorier in, kalorier ut.
Svält är inte skadligt i kontrollerade former t.ex. Utan snarare hälsosamt.
Så varför såg ni inte till att de gick ner i vikt?

Min favorit-tjockis är John Pinette. Han var rolig. 👍
Citera
2023-07-25, 22:19
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Tänker lite så. Hur mycket äter de?
Samtidigt tänker jag att alla har sina problem och att det kan vara svårt för en del när det säljs så mycket onyttigt överallt
Jag har liksom andra problem och är inte bättre än dem. Men ibland är det synd att de inte lyckas ta sig ur det.
Kollat en del på dokumentärer om extremt överviktiga. En del har riktigt jobbiga personligheter och lyckad aldrig komma ur det, och en del har varit med om trauman och använder maten som tröst.
Citera
2023-07-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Hehe du tänker som George Carlin.
https://youtu.be/nLRQvK2-iqQ?t=145

Många kloka ord har den mannen yttrat.
Citera
2023-07-25, 22:35
Medlem
Citat:
Seriöst, när jag ser feta människor tänker jag ofta för mig själv:
fyy fan vad fet, äcklig, hur fan kan man vara så tjock.
Varför bryr dom sig inte mer om hur dom ser ut?
Vad fan äter människan för att se ut så där?
Fan vad mycket skit dom måste äta. Hur mkt bajsar dom?
Det där kan fan inte vara hälsosamt.
Hur mkt pengar slösar människan på mat egentligen??
Om personen skulle gå ner i vikt så skulle den vara riktigt snygg,
varför gör dom inget?
Hur fan gör dom för att ha sex så där feta?
Kan dom ens ha sex? Vill dom inte ha sex för ser dom ut så där
så går det ju fan inte.

Om alla feta skulle gå ner i vikt så skulle världen bli så mkt bättre!
Feta människor får pondus på ett vidrigt sätt. Iom att dom är stora och tunga
så blir de mer dominanta, så om vi har ett gäng feta bredvid några som är
smala så tar de feta över i någon slags djurisk hierarki och detta är så
jävla idiotiskt.

Personerna som är feta skulle bli så mkt lyckligare om dom gick ner i vikt.

En fet kvinna bredvid en smal man blir dominant och manlig / okvinnlig iom
sin fetma och därmed helt oattraktiv samtidigt som mannen blir oattraktiv
i kvinnans ögon eftersom hon är så stor och tjock. Hon måste alltså ha en
ännu tjockare (ohälsosam) man för att känna sig liten och kvinnlig/feminin.

Alltså så här går tankarna runt i huvudet på mig. Det känns fel att tänka
så här men samtidigt så vore det väl värre om man bara skulle acceptera att
folk går omkring och inte tar hand om sig själva. Alltså det vore ju mer av ett
psykopatiskt beteende att bara skita i dem, eller?

Vad tycker ni?

Det finns ju feta människor (överviktiga) och så finns det FETA människor.

Om du går omkring och stör dig på de förstnämnda så har du problem för det måste vara jobbigt då många trebarnsmammor har haft det lite klurigt med kroppen.

Men jag antar att du menar de riktigt feta.

JAG HÅLLER MED!

Några få procent är feta pga sjukdom. Vad skall man göra då. Tufft! Men de flesta har nog bara bristande karaktär och det stör mig så inihelvete.

Mig veterligen blir det väl bara värre i Sverige?
Citera
2023-07-25, 22:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Tänker lite så. Hur mycket äter de?
Samtidigt tänker jag att alla har sina problem och att det kan vara svårt för en del när det säljs så mycket onyttigt överallt
Jag har liksom andra problem och är inte bättre än dem. Men ibland är det synd att de inte lyckas ta sig ur det.
Kollat en del på dokumentärer om extremt överviktiga. En del har riktigt jobbiga personligheter och lyckad aldrig komma ur det, och en del har varit med om trauman och använder maten som tröst.

Jag tror att för att bli riktigt fet måste det finnas två saker. Dels att man har generna att kunna gå upp i vikt. Det har gjorts experiment och vissa går inte upp även om de tvångsmatas. Sedan måste man ha ett trauma. Maten har blivit ens sätt att lösa ut dopamin som är ångestlindrande. Och som andra som blir beroende, kommer deras personlighet att påverkas. De blir manipulativa som missbrukare. Hur skulle annars folk gå till dem frivilligt med mat om de inte kan gå och handla själva (numera kan man beställa mat men det var inte så innan).

Jag har bara träffat två riktigt tjocka som blivit bra vänner. Visade sig att båda hade blivit avskyvärt hanterade under uppväxten.

Citera
2023-07-25, 22:57
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag tror att för att bli riktigt fet måste det finnas två saker. Dels att man har generna att kunna gå upp i vikt. Det har gjorts experiment och vissa går inte upp även om de tvångsmatas. Sedan måste man ha ett trauma. Maten har blivit ens sätt att lösa ut dopamin som är ångestlindrande. Och som andra som blir beroende, kommer deras personlighet att påverkas. De blir manipulativa som missbrukare. Hur skulle annars folk gå till dem frivilligt med mat om de inte kan gå och handla själva (numera kan man beställa mat men det var inte så innan).

Jag har bara träffat två riktigt tjocka som blivit bra vänner. Visade sig att båda hade blivit avskyvärt hanterade under uppväxten.

Intressant det där med att deras personlighet förändras och blir manipulativ efter de blivit matmissbrukare. Och att de inte bara är sånna. Så är det säkert.
Sett måna dokumentärer och de brukar ha någon som handlar åt dem o ger dem mat. Medan de till slut inte ens kommer upp ur sängen. De äter hela tiden för det känns bättre då. Jag vet själv den känslan att när man äter så känns det bättre.
Jag visste inte att inte alla har generna för att kunna bli så feta men att det ofta ligger trauma bakom har jag sett på tv. När man tänker på allt detta som ligger bakom förstår man att det är svårt att komma ut ur ett sånt beroende, precis som drogberoende där det också kan finnas trauman i bakgrunden
Citera
2023-07-26, 11:44
Medlem
Problemet är socker. Förbjud socker så skulle flertalet gå ner i vikt och efter två veckor skulle ingen heller sakna sockret.
Citera
2023-07-26, 11:55
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Vad tycker ni?

Tror uppriktigt sagt att gravt överviktiga saknar sjukdomsinsikt. På en midsommarfest med ca. 20 pers i sällskapet skyfflade en sådan kvinna upp ett berg med potatismos garnerat med 15-20 prinskorvar helt ogenerat. Många i sällskapet bara frös till med munnen lätt öppen, men ingen ville säga det självklara : Det finns andra som vill ha prinskorv också (din jävla glupska kossa)
Dom där människorna får jättegärna möla i sig all mat i sitt eget kylskåp, men bland ett festsällskap så tar man det lite lugnt och har lite koll på att alla får mat...
Äter man tvångsmässigt varje dag som ett gäng skogshuggare som varit ute hela dagen och jobbat, så är man inte frisk i huvudet.
...Inte så sällan så har de dessutom en utvecklingsnivå i paritet med ett barns. Noll mognad och stor offerkofta på det
Senast redigerad av Upplyften 2023-07-26 kl. 11:58.
Citera
2023-07-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

En sak jag undrat över är vilka absurda mängder mat man måste trycka i sig varje dag för att bli riktigt sjukt fet. Det finns ju människor som är stora som hus. Genetiska förutsättningar, visst, men hur många kalorier får de egentligen i sig på en dag och hur bär de sig åt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in