När: 24 - 26 september
Var: Whistling Straits, Wisconsin
TV: Sänds på Viasat Sport Golf och Viaplay, fredag 14.00–01.30, lördag 14.00–01.30 och söndag 18.00–02.30.
Europa: Viktor Hovland, Norge, Shane Lowry, Irland, Rory McIlroy, Nordirland, Sergio Garcia och Jon Rahm, Spanien, Bernd Wiesberger, Österrike samt engelsmännen Paul Casey, Matt Fitzpatrick, Tommy Fleetwood, Tyrrell Hatton, Ian Poulter och Lee Westwood. Kapten: Padraig Harrington.
USA: Collin Morikawa, Dustin Johnson, Bryson DeChambeau. Brooks Koepka, Justin Thomas, Patrick Cantlay, Jordan Spieth, Daniel Berger, Harris English, Scottie Scheffler, Xander Schauffele och Tony Finau. Kapten: Steve Stricker.
Det blir spännande, speciellt nu när spelarna kliver in i en atmosfär som man har varit utan en under en lång tid.
Som vanligt så är USA väldigt starka på pappret, Europa underdogs. Europa har ju dock en tendens att spela ut korten rätt under Ryder Cup.
Det är lite tråkigt att ingen svensk är med. Jag tycker att Henrik Stenson borde ha fått en plats genom kaptenens val. Visst, hans form den här säsong har inte varit i toppform, men han har alltid haft ett gediget spel i Ryder Cup-sammanhang. Men men, spelarna är nog glada att ha honom som vice kapten.
Gissar på 2,5-1,5 till Europa efter imorgon.
Kan vi även tala om Harris English under ceremonin, ansiktsuttryck som en potatis och ser ut att vara den mest uttråkade personen i världen, som vanligt.
Det amerikanska paret som jag fruktar mest under hela Ryder Cup är Cantlay/Schauffele. Förmodligen kommer det inte att se "roligt", spektakulärt ut när de två spelar men vi vet alla hur det kommer att se ut dvs fairwayträff - greenträff - bra puttning - repeat. Förhoppningsvis har jag fel, men risken är att de två kommer att ge USA många poäng.
Gissar på 2,5-1,5 till Europa efter imorgon.
Kan vi även tala om Harris English under ceremonin, ansiktsuttryck som en potatis och ser ut att vara den mest uttråkade personen i världen, som vanligt.
Det är två olika discipliner, foursome och bästboll, så man spelar om åtta poäng under fredagen.
Det amerikanska paret som jag fruktar mest under hela Ryder Cup är Cantlay/Schauffele. Förmodligen kommer det inte att se "roligt", spektakulärt ut när de två spelar men vi vet alla hur det kommer att se ut dvs fairwayträff - greenträff - bra puttning - repeat. Förhoppningsvis har jag fel, men risken är att de två kommer att ge USA många poäng.
Vi får hoppas att jag har fel!
Jag håller med dig om att Schauffele & Cantlay är ett stekhett par, men förhoppningsvis kommer McIlroy & Poulter kunna stå emot samt att lite nerver slår ett spel för Schauffele & Cantlay med tanke på att det är bådas debut i ett Ryder Cup-sammanhang.
Bortsett från paret McIlroy & Poulter så tycker jag att det verkar som att Harrington har matchat hunger med rutin den första speldagen.
Jag håller med dig om att Schauffele & Cantlay är ett stekhett par, men förhoppningsvis kommer McIlroy & Poulter kunna stå emot samt att lite nerver slår ett spel för Schauffele & Cantlay med tanke på att det är bådas debut i ett Ryder Cup-sammanhang.
Bortsett från paret McIlroy & Poulter så tycker jag att det verkar som att Harrington har matchat hunger med rutin den första speldagen.
Hur är banan, har McIlroy någon nytta av sin längd?
Nu har jag hoppat in i sändningen nyss men köper helt Hedbloms resonemang, mycket märkligt att inte Fleetwood är ute och spelar och tex Poulter är det istället.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!