Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-01-28, 16:16
  #97
Medlem
Invandrare kör bil så ruskigt dåligt. Ryssar kör hetsigt har, bråttom och ligger nära framförande bil. Afrikaner har noll känsla var på vägen de är och var de har bilen . Stannar inte för gående vid övergångsställen. De ser att folk är på väg över på övergångsställen men kör ändå. Allmänt så kör invandrare utan att hålla avstånd på motorväg. Om de håller avstånd så ligger de 80 på 110-väg. De använder nästan aldrig blinkers. Parkerar på övergångsställen. Kör i fel riktning på trånga parkeringsplatser. Parkerar uran att ställa sig i parkeringsrytan. Åker i bussfil. Åker i bussfil sakta med blicken rakt fram i någon slags tunnelseende.
Alltid när jag ser såna här avvikande felaktiga trafikfarliga beteenden brukar jag kolla på föraren om jag får chansen. Påfallande ofta så är det då en invandrare vid ratten. Ja nästan alltid är det invandrare som kör illa på obanstående sätt. Tänk att man ser det på körstilen. Om de tvingades ta körkort för att köra bil i Sverige så skulle vi slippa mycket av den här farliga körstilen.
Jag bor nära områden med överrepresentation av invandrare när Stockholm. Nu kommer jag att få en massa skit för man får inte säga något om invandrare i landet brunsås.
__________________
Senast redigerad av Ang_rita 2023-01-28 kl. 16:34.
Citera
2023-01-29, 22:54
  #98
Medlem
elbels avatar
Första steget som körare är att finna lugnet bakom ratten

Steg två är att fullständigt skita i hetsiga förare och gärna sakta ner enligt körboken
(dvs blir du irriterad i trafiken har du förlorat)

Människor stressar hem för att titta på tv reklam etc
Citera
2023-01-30, 00:39
  #99
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag kör bara hetsigt när idioter kör för långsamt. Om alla skulle hålla hastighetsgränsen, inte för sakta och inte för fort så behöver jag inte hetsköra.
Instämmer till 100% oavsett vad någon trafikbesservisser tror.
Citera
2023-01-30, 03:07
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag kör bara hetsigt när idioter kör för långsamt. Om alla skulle hålla hastighetsgränsen, inte för sakta och inte för fort så behöver jag inte hetsköra.

Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Instämmer till 100% oavsett vad någon trafikbesservisser tror.

Problemet år att det inte är ni som avgör vad som är ”rätt” hastighet för andra förare, utan det är upp till dem att avgör utifrån de förutsättningar och faktiska omständigheter som råder för dem.

Om du/ni tycker att 80 är för sakta så kan den andra föraren ha fullt godtagbara skäl att hålla ”bara” 80, och då är det ni som skall anpassa er till detta, som goda ansvarstagande omtänksamma förare göra det inom de regler som står i Trafikförordningen. Klarar ni inte det så är det alltså du/ni som är dåliga förare…
Citera
2023-01-30, 03:47
  #101
Medlem
bobo909s avatar
Som en gammal polares farsa brukade säga - dom där 10 minuterna extra i soffan är guld.

Människan är fan inte lämpad att sitta bakom en ratt.
Citera
2023-01-30, 10:58
  #102
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Klarar ni inte det så är det alltså du/ni som är dåliga förare…
Och du är inte den som avgör det heller. Du är inte ett dugg bättre än någon annan här.
Citera
2023-01-30, 12:18
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Och du är inte den som avgör det heller. Du är inte ett dugg bättre än någon annan här.


Uppenbarligen har jag bättre koll på trafikreglerna än dig och många andra
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback