Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-25, 16:07
  #61
Medlem
Jaha på tal om det, här kommer woke kampanjen

https://www.youtube.com/watch?v=CSM8...=EmbracerGroup

Intressanta med henne är att hon har ett öppet förhållande och utstrålar sig väldigt sexistiskt på sociala medier. Hon är säkert duktigt på att förföra gamers för att få sina fördelar till hennes karriär.

Vi kan kostantera att tjejer med dålig självkänsla söker en offerroll och söker sig också till killar. Det jag har noterat är att det är oftast snygga tjejer som pratar om denna spelbransch och inte feta-Eva eller så, så ja, kanske fel målgrupp och budskap.


Nintendo och Sega har aldrig någonsin tillfört utanförskap och sexism som västerländska spelutvecklare har skapat, men det är inget som man har noterat eller tar upp utan det är bara en massa gnäll.

Aja, get woke go broke!
__________________
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2021-11-25 kl. 16:16.
Citera
2022-07-15, 12:05
  #62
Medlem
Frågan man kan snarare ställa in sig på är varför fler skitspel skapas och att det använder samma spelmotor till allt och låtsas vara kreativa?

Spel för 30-40 år sedan var nyskapande och gjordes med känslan av att spelet skulle vara roligt att spela, nu känns det som att spel idag skall vara sisådär och intäktsmodellen bygger ju på att man köper en halvgjord spel.
Citera
2022-12-11, 11:57
  #63
Medlem
Dagens woke har ju gjort att ens kreativitet inte får släppas.

Skulle fightingspelet Dead or Alive har fått släppas nu då tjejernas bröst gungar där och allt är sexistiskt? Liksom porrstjärnor som slåss mot varandra.
Citera
2022-12-11, 12:03
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vilken fullkomligt idiotisk fråga!
Och vilken idiotisk jävla premiss!

Vart var du under #gamergate?
Spelutvecklare gör spel de själva vill spela och det sprutar ut spel.
Sen är det upp till kunderna vad de vill ha och betala för.

Vill tjejerna spela candycruch eller farmville gratis på sin mobil, så¨gör de det. Det är ingenting spelindusrin kan bestämma åt dem.

Precis somde inte kan utesluta tjejer från att spela wow eller cod, gta5 eller rdr2.

Hängt av hälften av sin potentiella kundkrets?
Hur gör man ens det om man ställer ut spelen för öppen försäljning till alla?

Folk köper de spel de vill spela, och tjejer och killar gillar visst lite olika.
Finns det lite spel för tjejer kan det bero på att tjejer inte vare sig vill spela eller skriva spel.

Men gnälla kan de.

Och du, spelbranschen går bättre nänsin och är kanske den snabbast växande branschen just nu.


Problemet är att spelindustrin får ju fler unga att sitta hemma och syssla med streaming än att ta riktiga jobb som lastbilschaufför eller byggare.

Det här gör att man uppmanar ordet escapism än att ta tag i riktiga sociala problem. Vi vet att det finns oerhört många människor som är blyga och träffa människor i verkligheten men att göra det socialt acceptabelt att sitta inne framför datorn i flera år (som det har skett med pandemin) gör att många får det svårt att hitta en partner och så vidare. Det är ju en by generation som sker förvisso med att kunna jobba hemifrån i överlag men att uppmana barn att spendera mer tid framför skärmen än att se människor kommer att skapa ett problem.

Självklart vet jag att det finns streamers som tjänar pengar och enormt bra. Precis som att det finns sångare som tjänar mycket.
Citera
2022-12-19, 17:01
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Dagens woke har ju gjort att ens kreativitet inte får släppas.

Skulle fightingspelet Dead or Alive har fått släppas nu då tjejernas bröst gungar där och allt är sexistiskt? Liksom porrstjärnor som slåss mot varandra.
Ja jävlar vilket kreativt mästerverk med alla guppande tuttar. Shakespeare-nivå på den handlingen!
Citera
2022-12-19, 19:20
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Ja jävlar vilket kreativt mästerverk med alla guppande tuttar. Shakespeare-nivå på den handlingen!

Kanske därför spelet dog ut förvisso då det bara var det . Mortal Kombat och Tekken lever vidare baserad på deras story.
Citera
2022-12-31, 20:55
  #67
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det händer så fort mainstreammedierna börjat kalla något för en "industri", och det är inget nytt. Hollywood led under the "Hays Code" i många år, och på senare år har musik- och spelindustrin hamnat i skottlinjen för politiserandet.
Det handlar om alltid om samma sak, nämligen att producenter inte bara måste tänka på sina kunder, utan också på vad mäktiga journalister, lobbygrupper och recensenter - alltid med en uttalad moralistisk agenda - tycker. Och eftersom chefredaktörer idag är livrädda för att bli anklagade för sexism eller rasism (två saker som de bara vagt vet det betyder), så hyr de in tjocka tjejer med rosa hår och näspiercing för att recensera spel. Då är man på den säkra sidan. Inget kan gå fel.
Citera
2022-12-31, 21:26
  #68
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
1) Sluta vara en sån könslös mes. Ingen tar dina spel från dig, spel skapas av företag som vill ha dina pengar. Sluta böla.

2) Kvinnor står för en större del av inkomsten för speltillverkare. Dom är runt 45% av alla "gamers" mot männens 55%* och dom utgör majoriteten av alla mobilspelsanvändare.**

3) Dom flesta män har inget emot att det finns en biffko-karaktär, en smal karaktär, ungefär 50/50 män och kvinnor.

Sluta gråta och begära särbehandling och politisk beskydd och gullande - du är helt enkelt inte värd nog med pengar och är en liten liten liten del av spelmarknaden som ingen behöver bry sig om.

(sen att du gråter ut över nåt som du redan har. Dina spel har inte försvunnit. Du kan sitta och spela konsollspel tills du kräks, det e lugnt. Plus - att du drar upp Mario, Link... men missar den tredje i Nintendos troika är rätt kul och vad hon är för nån)

Anywhooo. Väx upp, skaffa dig litet testiklar, sluta vara så jävla lättkränkt och sluta tro att resten av världen är skyldig dig nåt.


----------------------------------------------------------------------------------------
* https://www.statista.com/statistics/...-video-gamers/
** https://www.highsnobiety.com/p/femal...numbering-men/

Är du dum i huvudet? Kvinnor utgör högst 5% av alla gamers. Candy crush och andra mobilspel räknas inte som ”gaming”, och artikeln du länkade uppger ingen källa.
Citera
2023-01-22, 15:19
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Är du dum i huvudet? Kvinnor utgör högst 5% av alla gamers. Candy crush och andra mobilspel räknas inte som ”gaming”, och artikeln du länkade uppger ingen källa.

Enligt media låter det ju som att det är 50/50 nu i spelbranschen. Har du källor?
Citera
2023-01-22, 18:49
  #70
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Enligt media låter det ju som att det är 50/50 nu i spelbranschen. Har du källor?

Min källa är mina egna upplevelser efter att ha spelat många olika onlinespel i flera år, och jag är mycket generös när jag säger att högst 5% av alla gamers är kvinnor.
Jag vet inte vem som har hittat på att det skulle vara i närheten av 50/50, men det är någon med en agenda, och någon som har inkluderat mobilspel.
Citera
2023-02-07, 09:38
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Min källa är mina egna upplevelser efter att ha spelat många olika onlinespel i flera år, och jag är mycket generös när jag säger att högst 5% av alla gamers är kvinnor.
Jag vet inte vem som har hittat på att det skulle vara i närheten av 50/50, men det är någon med en agenda, och någon som har inkluderat mobilspel.

Om man räknar med alla som spelar korsord på smartphone och heter Gunilla så blir det väl 50/50
Citera
2023-02-07, 16:09
  #72
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om man räknar med alla som spelar korsord på smartphone och heter Gunilla så blir det väl 50/50

Antagligen, men det är mycket missledande statistik för spelutvecklare som vill tjäna pengar på sin målgrupp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback