Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-19, 12:06
  #1
Medlem
Det jag har noterat är att dagens spelskapare får enormt mycket skit för att de inte inkluderar fler kvinnor inom spelbranschen trots att Metroid och Tomb Raider är två bra exempel på framgångarika spel där kvinnor har huvudrollen.


Jag har noterat att det finns idag speljournalister vara ända uppdrag är att sprida skit mot spelskaparna.

I grunden var tv-spel något nördigt där män som inte har haft flickvän är vanligt och tyvärr än idag. Att spela är en flykt från verkligheten. Idag har den communityn förstörts pga online spel och att det finns fler tjejer som spelar.


Tittar man på målgruppen är det fortfarande som så att det består av vita män inom pc spel och det spelar olika typer av spel och inte enbart strategi som asiater.

Varför spelskapare skapar en miljö där en vit man är huvudrollen är just för att den är riktad till vita män. Nintendo hade kunnat göra Super Mario asiat och Zelda svart afrikan men de valde två vita män.

Det jag undrar generellt är hur feminism och sk sjw kommer att sabotera spelbranschen? Kommer vi få se fler spel där vita män eller män i överlag är homosexuella eller transvestiter medan kvinnorna har huvudrollen i varenda speltitel?

De kvinnliga karaktärerna antar jag måste se ut som Babben Larsson eller den där feta kvinnan från p3 som också var med i Talang annars blir det sexism?

Spelindustrin skall alltså framöver marknadsföra bbw kvinnor med rosa eller turkoshår med piercingar som huvudkaraktärer? Män i spelen skall ha 1% muskelmassa och ha en ljus röst? Då är alltså feministerna nöjda?
Citera
2021-09-19, 12:20
  #2
Medlem
svampdamps avatar
Kolla exempelvis Starbreeze som har satsat på inkvotering på sina kontor. Man tappar erfarna och duktiga spelutvecklare och ersätter dem med inkvoterade kvinnor, bögar etc. Det finns duktiga kvinnliga spelutvecklare men de är i kraftig minoritet.

Vad har Starbreeze på sistone producerat förutom fattiga aktieägare?

DICE's Battlefield 5 är ett spott i ansikte på de som faktiskt slogs i andra världskriget.
Citera
2021-09-19, 12:34
  #3
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det jag har noterat är att dagens spelskapare får enormt mycket skit för att de inte inkluderar fler kvinnor inom spelbranschen trots att Metroid och Tomb Raider är två bra exempel på framgångarika spel där kvinnor har huvudrollen.


Jag har noterat att det finns idag speljournalister vara ända uppdrag är att sprida skit mot spelskaparna.

I grunden var tv-spel något nördigt där män som inte har haft flickvän är vanligt och tyvärr än idag. Att spela är en flykt från verkligheten. Idag har den communityn förstörts pga online spel och att det finns fler tjejer som spelar.


Tittar man på målgruppen är det fortfarande som så att det består av vita män inom pc spel och det spelar olika typer av spel och inte enbart strategi som asiater.

Varför spelskapare skapar en miljö där en vit man är huvudrollen är just för att den är riktad till vita män. Nintendo hade kunnat göra Super Mario asiat och Zelda svart afrikan men de valde två vita män.

Det jag undrar generellt är hur feminism och sk sjw kommer att sabotera spelbranschen? Kommer vi få se fler spel där vita män eller män i överlag är homosexuella eller transvestiter medan kvinnorna har huvudrollen i varenda speltitel?

De kvinnliga karaktärerna antar jag måste se ut som Babben Larsson eller den där feta kvinnan från p3 som också var med i Talang annars blir det sexism?

Spelindustrin skall alltså framöver marknadsföra bbw kvinnor med rosa eller turkoshår med piercingar som huvudkaraktärer? Män i spelen skall ha 1% muskelmassa och ha en ljus röst? Då är alltså feministerna nöjda?


1) Sluta vara en sån könslös mes. Ingen tar dina spel från dig, spel skapas av företag som vill ha dina pengar. Sluta böla.

2) Kvinnor står för en större del av inkomsten för speltillverkare. Dom är runt 45% av alla "gamers" mot männens 55%* och dom utgör majoriteten av alla mobilspelsanvändare.**

3) Dom flesta män har inget emot att det finns en biffko-karaktär, en smal karaktär, ungefär 50/50 män och kvinnor.

Sluta gråta och begära särbehandling och politisk beskydd och gullande - du är helt enkelt inte värd nog med pengar och är en liten liten liten del av spelmarknaden som ingen behöver bry sig om.

(sen att du gråter ut över nåt som du redan har. Dina spel har inte försvunnit. Du kan sitta och spela konsollspel tills du kräks, det e lugnt. Plus - att du drar upp Mario, Link... men missar den tredje i Nintendos troika är rätt kul och vad hon är för nån)

Anywhooo. Väx upp, skaffa dig litet testiklar, sluta vara så jävla lättkränkt och sluta tro att resten av världen är skyldig dig nåt.


----------------------------------------------------------------------------------------
* https://www.statista.com/statistics/...-video-gamers/
** https://www.highsnobiety.com/p/femal...numbering-men/
Citera
2021-09-19, 12:40
  #4
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
DICE's Battlefield 5 är ett spott i ansikte på de som faktiskt slogs i andra världskriget.


ehm tror du verkligen att HUR en underhållningsprodukt presenterar ett krig som dom var med i skulle ses som ett spott... i ansiktet?

Jag kommer ihåg när dom sa att gamers hade svag verklighetsuppfattning - men jag antog alltid att det bara var samma hittepå som vanligt. Men där ser man.
Citera
2021-09-19, 12:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kolla exempelvis Starbreeze som har satsat på inkvotering på sina kontor. Man tappar erfarna och duktiga spelutvecklare och ersätter dem med inkvoterade kvinnor, bögar etc. Det finns duktiga kvinnliga spelutvecklare men de är i kraftig minoritet.

Vad har Starbreeze på sistone producerat förutom fattiga aktieägare?

DICE's Battlefield 5 är ett spott i ansikte på de som faktiskt slogs i andra världskriget.

Har träffat Jens flera gånger som jag tror jobbade åt dem.

Då vet jag de att bisexuella game designers är inte ett smart kort.
Citera
2021-09-19, 12:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
1) Sluta vara en sån könslös mes. Ingen tar dina spel från dig, spel skapas av företag som vill ha dina pengar. Sluta böla.

2) Kvinnor står för en större del av inkomsten för speltillverkare. Dom är runt 45% av alla "gamers" mot männens 55%* och dom utgör majoriteten av alla mobilspelsanvändare.**

3) Dom flesta män har inget emot att det finns en biffko-karaktär, en smal karaktär, ungefär 50/50 män och kvinnor.

Sluta gråta och begära särbehandling och politisk beskydd och gullande - du är helt enkelt inte värd nog med pengar och är en liten liten liten del av spelmarknaden som ingen behöver bry sig om.

(sen att du gråter ut över nåt som du redan har. Dina spel har inte försvunnit. Du kan sitta och spela konsollspel tills du kräks, det e lugnt. Plus - att du drar upp Mario, Link... men missar den tredje i Nintendos troika är rätt kul och vad hon är för nån)

Anywhooo. Väx upp, skaffa dig litet testiklar, sluta vara så jävla lättkränkt och sluta tro att resten av världen är skyldig dig nåt.


----------------------------------------------------------------------------------------
* https://www.statista.com/statistics/...-video-gamers/
** https://www.highsnobiety.com/p/femal...numbering-men/

Är det mig du syftar på?
Citera
2021-09-19, 13:05
  #7
Medlem
Men stackars liten! får du inte lov längre att leva och spela i en värld där kvinnor är helt borttagna eller enkom existerar som runkobjekt.
Vad jobbigt!! att behöva acceptera att där även existerar människor som är kvinnor, måste svida rejält i ditt manliga ego.
Citera
2021-09-19, 13:12
  #8
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det jag undrar generellt är hur feminism och sk sjw kommer att sabotera spelbranschen? Kommer vi få se fler spel där vita män eller män i överlag är homosexuella eller transvestiter medan kvinnorna har huvudrollen i varenda speltitel?

De kvinnliga karaktärerna antar jag måste se ut som Babben Larsson eller den där feta kvinnan från p3 som också var med i Talang annars blir det sexism?

Spelindustrin skall alltså framöver marknadsföra bbw kvinnor med rosa eller turkoshår med piercingar som huvudkaraktärer? Män i spelen skall ha 1% muskelmassa och ha en ljus röst? Då är alltså feministerna nöjda?
FUN Europe, Feminists United Network Europe driver många förslag framgångsrikt och har satt press på spelbolag som EA t ex (med DICE).
Några av de förändringar som finns på deras plattform vi kommer att se är
- fler kvinnor i spelen ca 40% män och kvinnor vardera samt 10% av annan könstillhörighet samt 10% könsneutrala
- ordet jämställdhet måste nämnas i spelen
- man måste visa på hemmamiljö och inte bara krigsmiljö och hemmamiljön skall vara grund för avancerade level ups.
- karaktärerna får inte vara sexuellt utmanande
- intellektuella karaktärer vinner över muskeltyper
- blacks och hispanic reser sig mot vitmaktstrukturen
- invandare ses som en - som man uttrycker det - "Winning resource in the gamingworld" som blivit deras paroll.
- för att logga in måste man klicka på "like equality"? AGREE
Enligt min tennispartner från malmö som brukar komma på visit då och då, som arbetar med kvalitetskontroll av spel i verklig miljö utanför laboratoriet/spelfabriken innan de skall launchas, innebär det jätteproblem rent tekniskt att få med allt och samtidigt göra spelen attraktiva för källarnördarna.
Citera
2021-09-19, 13:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det jag undrar generellt är hur feminism och sk sjw kommer att sabotera spelbranschen?


Det är försäljningssiffrorna som avgör hur framtiden ser ut. Spelutvecklarna kommer inte anpassa sig efter någon agenda om det betyder mindre pengar. Lara Croft säljer mer än Babben Larsson.
Citera
2021-09-19, 15:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
FUN Europe, Feminists United Network Europe driver många förslag framgångsrikt och har satt press på spelbolag som EA t ex (med DICE).
Några av de förändringar som finns på deras plattform vi kommer att se är
- fler kvinnor i spelen ca 40% män och kvinnor vardera samt 10% av annan könstillhörighet samt 10% könsneutrala
- ordet jämställdhet måste nämnas i spelen
- man måste visa på hemmamiljö och inte bara krigsmiljö och hemmamiljön skall vara grund för avancerade level ups.
- karaktärerna får inte vara sexuellt utmanande
- intellektuella karaktärer vinner över muskeltyper
- blacks och hispanic reser sig mot vitmaktstrukturen
- invandare ses som en - som man uttrycker det - "Winning resource in the gamingworld" som blivit deras paroll.
- för att logga in måste man klicka på "like equality"? AGREE
Enligt min tennispartner från malmö som brukar komma på visit då och då, som arbetar med kvalitetskontroll av spel i verklig miljö utanför laboratoriet/spelfabriken innan de skall launchas, innebär det jätteproblem rent tekniskt att få med allt och samtidigt göra spelen attraktiva för källarnördarna.

Tror knappast.... Knappast de japanska spelbolagen bryr sig. Det är såvida det inte kommer en lag som säger att alla spelbolag måste ta bort dessa sexuella objekt.

Tänkte på bla senaste resident evil där vampyrkvinnan är väldigt sexuellt laddad men det är just de japaner är kända för.

Det jag noterar dock är att det blir säkerligen en EU lag. Vi har ju den redan i filmbranschen och till en viss del i spelbranschen som grönt blod istället för rött i tyska spel. Just därför vi fick Probotector och inte Contra.

Bra eller dåligt, det kan kännas forcerande att verkligen sätta upp en lag som tvingar nuvarande kunder att inte köpa spel eller liknande.

Sätt upp en lag om att endast sälja 18% i alla spritdrycker som Whisky, Vodka eller Likör så skall du få se på att en gigantisk marknad tappar pengar.



Dagens spelindustri kommer med andra ord förstöras.
__________________
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2021-09-19 kl. 15:26.
Citera
2021-09-19, 15:51
  #11
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Tror knappast.... Knappast de japanska spelbolagen bryr sig.
Inte bryr sig? Då faller kursen och CEO blir av med jobbet. Spelar ingen roll om bolagen är japanska (vilket de inte är), kunderna är nämligen globala och västorienterade och börserna finns företrädesvis INTE i Japan..
Citera
2021-09-19, 16:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Inte bryr sig? Då faller kursen och CEO blir av med jobbet. Spelar ingen roll om bolagen är japanska (vilket de inte är), kunderna är nämligen globala och västorienterade och börserna finns företrädesvis INTE i Japan..

Det jag menar att det kommer alltid finnas en målgrupp som vill se en sexig kvinna spela som vampyr eller va s själv en vampyrjägare med mera.

Så jävla Woke tror jag inte japaner är. Isåfall skulle det ha skapat en transkaraktär i Nintendo. Typ Marioliknande karaktär med turkoshår och piercing och är en hen.

Den närmsta Nintendo har är Birdo. Svårt att veta om det är en han eller hon
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback