Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-04-22, 12:44
  #109
Medlem
zodemecus avatar
World War 2 Online?

"Gameplay takes place in a single game world, which is a 1/2 scale map of Western Europe. It is the largest MMOG game world map, at over 350,000 km2 (135,136 sq mi), with most play occurring in a 52,000 km2 (20,077 sq mi) central area in which most capturable cities, airfields and ports have been placed."

Nya No Man's Sky verkar ju f.ö ha en enorm spelvärld, som dessutom ska bli levande.
__________________
Senast redigerad av zodemecu 2015-04-22 kl. 13:00.
Citera
2015-04-22, 13:28
  #110
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Alla byar i hela världen finns såklart inte men det finns tonvis med tillägg till FSX även för
små obetydliga flygfält och liknanden

Effektiv spelvärld är fortfarande hela klotet, vill du ha en flygplats mitt i Sahara så är det gjort
på 10-15 minuter att göra en enkel flygplats själv och lägga till den i FSX.

Här är några exempel på högklassiga freewares. https://fullterrain.com/freeware
T.ex. segelflygfältet i Tyskland.

Sedan finns Avsims filbibliotek men tiotusentals gratistillägg,

Jag förstår inte problemet? Hela jordklotet är tillgängligt samt c:a 24'000 flygplatser/flygfält.
Vill man ha mer så kan man fixa det själv även om det skulle ta lång tid, att t.ex.
bygga upp hela Arboga och att det förutsätter att man kan göra egna 3d-objekt.

Ska man börja räkna tillägg så säger jag med en gång att Tibia har den största spelbara ytan.
Gör man en egen karta på Tibia så kan den vara bokstavligt talat hur stor som helst.
Citera
2015-05-04, 12:28
  #111
Medlem
Minecraft? Den tar väl aldrig slut

Eller det nya spelet som är på gång som jag glömt vad det heter, man utforskar rymden i ett rymskeppp samt landar på planeter och lootar. Det sägs att man aldrig skulle hinna utforska hela världen innan man dör.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback