Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-16, 17:19
  #1
Medlem
Bästa medlemmar på Flashback. Hoppas ni får en awesome helg!

Jag vill direkt och automatiskt kunna ladda upp en inspelad video från mobilkameran/GoPro:n till en extern server. Den ska gå att omedelbart radera från mobilen/GoPro:n.

Detta skulle betraktas som en ökad trygghet i följande situationer (i det alltmer osäkra och resursfattiga Sverige):

om jag utsätts för brott (t ex trafikförseelse då jag ämnar cykla i stadstrafiken eller våld) och förövaren kräver att jag raderar filmen;

om polisen skulle begå tjänstefel och kräva att jag raderar filmen.

Tackar så mycket.

Mvh,
Dominus
Citera
2021-09-16, 19:30
  #2
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet --> Telefoni, surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera
2021-09-16, 21:14
  #3
Medlem
Det är väl att radera den omedelbart som är kruxet. Annars har du ju Resilio osv.
Citera
2021-09-17, 07:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardodetector
Det är väl att radera den omedelbart som är kruxet. Annars har du ju Resilio osv.

Men det borde väl finnas en motsvarighet till Nvidia ShadowPlays “Instant Replay”, med konstant inspelning av de föregående t ex 5 minuterna.
Citera
2021-09-17, 09:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominus1
Men det borde väl finnas en motsvarighet till Nvidia ShadowPlays “Instant Replay”, med konstant inspelning av de föregående t ex 5 minuterna.
Jag förstår inte hur det här går ihop med din trådstart. Vad fan har Instant Replay med att du vill att dina videor ska försvinna efter backup? Om något vore det väl snarare positivt om du kunde visa Aina att du tagit bort den, när den egentligen ligger på molnet. Eller?
Citera
2021-10-07, 21:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardodetector
Jag förstår inte hur det här går ihop med din trådstart. Vad fan har Instant Replay med att du vill att dina videor ska försvinna efter backup? Om något vore det väl snarare positivt om du kunde visa Aina att du tagit bort den, när den egentligen ligger på molnet. Eller?
Ursäktar, uttryckte mig slarvigt och missanpassat då jag egentligen först borde ha kollat upp vad Resilio är och adresserat det korrekt!

Undrade ju om en funktion som “Instant Replay” för just GoPro och att uppladdningen ska ske enligt paragrafen nedan…

Lösningen jag nämligen efterfrågar för mobilen är ju att kunna aktivera denna funktion, som automatiskt överför filen HELST under inspelningen, och sedan kunna radera den i princip omgående. Skulle jag radera för fort så ska den ofullständiga filen ändå finnas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback