Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-09-17, 08:17
  #25
Medlem
PernillaWahlgres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaianx
Jag hade inte tagit med min "vanliga" telefon ditt....

Tänker samma. Köp en ny telefon och använd ditt vanliga SIM. Men skippa allt som inte är relaterat till rent telefoni. DVS, sociala media och alla appar och allt. Givetvis inte reserelaterade saker! :-) Det som du kan ha nytta av. Säkert också en "översätta-app", Mandarin -- Svenska. Det kan ju vara så väl användbart som artigt! :-)

God tur!
Citera
2021-09-17, 11:55
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det finns massor av åtgärder man måste ta för att bli anonym.
Det säger du inte?
Citera
2021-09-17, 18:32
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardodetector
Det säger du inte?

Det spelar ingen roll hur försiktig man är i Folkmordsdiktaturen Kommunistkina, och åker dit utan vare sig mobiltelefon, laptop, tidningar och böcker.

För om Kinas Kommunistparti just då när du är där, skulle vilja gripa en svensk (pga tex någon konflikt med EU eller Sveriges regering), så kommer de att gripa dig ändå, och hitta på bevis som anledning att gripa och döma dig.

Rättegångar om "brott mot nationella säkerheten" är helt hemligstämplade i Folkmordsdiktaturen Kommunistkina, så det behövs inga offentligt avslöjade bevis. Du kan bli dömd till decennier i fängelse i Folkmordsdiktaturen Kommunistkina, utan att ha fått reda på vilka bevis som använts emot dig.

Tips: Åk inte dit.
Citera
2021-09-18, 13:20
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Det spelar ingen roll hur försiktig man är i Folkmordsdiktaturen Kommunistkina, och åker dit utan vare sig mobiltelefon, laptop, tidningar och böcker.

För om Kinas Kommunistparti just då när du är där, skulle vilja gripa en svensk (pga tex någon konflikt med EU eller Sveriges regering), så kommer de att gripa dig ändå, och hitta på bevis som anledning att gripa och döma dig.

Rättegångar om "brott mot nationella säkerheten" är helt hemligstämplade i Folkmordsdiktaturen Kommunistkina, så det behövs inga offentligt avslöjade bevis. Du kan bli dömd till decennier i fängelse i Folkmordsdiktaturen Kommunistkina, utan att ha fått reda på vilka bevis som använts emot dig.

Tips: Åk inte dit.
När det gäller just Kinapuffistan hade jag då aldrig åkt dit om jag hade minsta lilla skit på mobilen, samt hade klargjort för precis alla jag känner att jag ska åka just till Kina i fall att.

TS är helt efterbliven om han vill ta med något olagligt till ett land som har koncentrationsläger.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback