Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-16, 06:54
  #1
Medlem
voidxs avatar
Hej

Jag är på jakt efter ett alternativ till Wish när det gäller märkeskläder(-skopior). Är främst ute efter EA7, Adidas, Nike, Fred Perry/Ben Sherman-pikéer; alla av dessa finns på ebay.co.uk med leverans från England men jag letar efter någon dylik affärsom skickar från Sverige.

Wish tar tre år på sig att leverera, har någon erfarenhet av Fyndiqs leveranstider? Har även hört (och sett vid något tillfälle) talas om att det ska finnas billiga försäljare av nya märkeskläder på Marketplace, jag har personligen beställt Airmax-kopior från säljare med stort utbud för ~350.

Hur går jag tillväga för att hitta säg en Adidasdress (herr) på Marketplace, vilka sökord använder jag mig av? Finns det någon säjlare som är att rekommendera?
Citera
2021-09-16, 07:46
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voidx
Hej

Jag är på jakt efter ett alternativ till Wish när det gäller märkeskläder(-skopior). Är främst ute efter EA7, Adidas, Nike, Fred Perry/Ben Sherman-pikéer; alla av dessa finns på ebay.co.uk med leverans från England men jag letar efter någon dylik affärsom skickar från Sverige.

Wish tar tre år på sig att leverera, har någon erfarenhet av Fyndiqs leveranstider? Har även hört (och sett vid något tillfälle) talas om att det ska finnas billiga försäljare av nya märkeskläder på Marketplace, jag har personligen beställt Airmax-kopior från säljare med stort utbud för ~350.

Hur går jag tillväga för att hitta säg en Adidasdress (herr) på Marketplace, vilka sökord använder jag mig av? Finns det någon säjlare som är att rekommendera?

Sidor med märkeskopior existerar inte i Sverige, tack och lov!
Däremot kan du gå ned till ett valfritt ghetto och butiken där. De brukar ha falska märkesvaror. Som oftast måste du fråga dig fram då de kan ha de gömt. Jag vet ett i Malmö.
Citera
2021-09-16, 10:46
  #3
Medlem
PerfectBeds avatar
Det är olagligt i Sverige. 👍🏼
Varför vill du ha falska märkeskläder?
Citera
2021-09-16, 17:49
  #4
Medlem
Riddarhusets avatar
[quote=voidx|77270423j
Finns det någon säjlare som är att rekommendera?[/QUOTE]
Jag rekommenderar inte olagligheter.
varför vill du ha falska märkeskläder?
Talar du om för dina vänner att det är oäkta varor?
Eller ljuger du för dem? Visar en falsk bild för dina vänner?
Eller talar du sanning om att det är oäkta och vill imponera på sådana du inte känner?
Lura andra att du är en person som har råd att köpa något som du egentligen inte har?
Hur är det att leva med en sådan lögn?
Hela personligheten tar ju skada.
Vad är du rädd för att de skall tycka om dig om du köper second hand eller no brand?
Så svaret på din fråga är att det inte finns något bästa ställe.
Vare sig lagligt eller ej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback