Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Du försöker trolla, klipper sönder inläggen och avleder. Flera har kommenterat din diskussionsteknik.
Det jag gör är att vara tydlig med vad jag citerar och tydlig med vad jag frågar på.
Dvs motsatsen till vad du påstår.
Det är få i forumet som lipar över det. Jag har bara sett ett fåtal under alla år. Och gemensamt för de är att de är svammelmakare som inte klarar av att ta ansvar för vad de skriver.
Ta och redogör istället.
Det gör du aldrig. Utan kommer bara med nytt svammel.
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag har nyligen givit 5-6 länkar från större medier som visar att Tyskland inte öppnar Nordstream2. EU gör inget åt detta.
Vad har det med de frågor du fick att göra. Svar: exakt inget.
Varför kan du inte svara på frågorna?
Vet du inte? Men påstå inte då.
Det finns en process för att godkänna NS2. Det har varit känt länge att den skulle sträcka sig en bit in i nästa år. Detta är bara en konsekvens av gällande lagstiftning som det är myndigheternas sak att göra.
Är det så att du inte förstår det här med politiker, lagstiftning och myndigheter.
På dig låter det som du tror att man kan strunta i lagstiftningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Det bidrar till kraftigt höjda gaspriser i Europa.
Hur då?
När du påstår sådana där saker så behöver du redogöra HUR. Det gör du aldrig. Det blir bara flum från dig.
Det finns gott om kapacitet för att leverera mer till EU i befintliga pipeline. Gas-pipeline är inte fullt utnyttjade.
Vidare, vilket framgår av Gazproms månadsrapport så kör dom för fullt. Det finns ingen extra utvinningskapacitet för att leverera mer till EU. Skall EU få mer måste någon annan få mindre.
Vem då?
I Asien har naturgaspriserna varit högre än i EU. Klart att Gazprom hellre levererar dit då.
Du kanske inte har fattat att det är höga priser där.