Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Det du gjorde var att gorma om nyinstallation som orsak till att bränslestaven var skadad.
Ja, i en gammal reaktor. I en ny hade detta inte hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Och vad är det du gör nu då? Hävdar du att kärnkraftverken skall läggas ned och nya skall byggas i stället. Det kan du ju föra fram i tråden då. Inte ens de andra stollarna kommer hålla med dig.
Självklart är det det som behövs, vad annars? Reaktorerna har passerat deras livstid. Detta argument har jag fört hela tiden. Läser du inte vad andra skriver?
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Jag gjorde ett påstående. Du citerade det och sa att videon emotsade ALLA mina påståenden. Dvs inklusive det du citerade. Ordet alla betyder något.
När jag sedan frågade specifikt om videon falsifierade mitt påstående, svarade du nej.
Och därmed har du visat att du inte klarar den enklaste logik.
Jag ber om ursäkt. Mitt fel. Jag behandlade dig som en normalbegåvad. Nästa gång ska jag behandla dig som en zoomalier.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Sedan har jag gett dig möjligheten att komma med bevis för att professorerna INTE sa näringslivet är är oroliga att omställningen till fossilfritt går för långsamt. Dvs jag skulle då ha fel.
Men det kommer inget bevis. Det är tomt.
Tomt.
Men det är ju taget ur sitt kontext. Iom att regeringen deklarerat att ingen vidareutveckling av kärnkraft kommer att ske och att man avvecklar den i för snabb takt så har vi elbrist i stora delar av landet. Industrin förlorar stora pengar på det. Därför kommer det uttalandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Ser man något lönsamt så investerar man. Man blandar definitivt inte in politiker. Det sämsta som kan hända är att politiker är inblandade.
Villkorar man med statens inblandning så är det för att man inte vill göra något.
Och hur får du tillstånd utan att blanda in politiker? Har du ens ägt en egen verksamhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
"chefen för näringslivet"
Tror det är fler än jag som får sig ett gott skratt.
Bästa beskrivning man kan ge Wallenberg. Säger han hoppa så hoppar hela näringslivet. Han styr och ställer, om än informellt.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Det var du som släpade fram kärnkraft när frågan handlade om övergång till fossilfritt och du då menade att det var fel.
Enda logiska möjligheten är att du menar att kärnkraft är fossil.
Inte vet jag varför du yrar på det viset.
Var har jag påpekat att övergång till fossilfritt är fel? Visa mig det. Jag vill gärna veta.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Och givet hur du yrar i dina inlägg behöver du gå om grundskolan.
Som sagt, du yrar helt och hållet, men din text var bättre än innan, så därför är jag snäll mot dig och behandlar dig därefter.