Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-16, 08:16
  #445
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
.


Alla SDare sjunger i kör:
"- Opposition och opinionsbildning är omöjlig. Vi måste alla göra såsom vår fader Fredrik Reinfeldt och öppna våra hjärtan för islam och globalism, Amen."

Ni är så patetiska! Det enda goda jag har att säga om SDare är att de åtminstone är komiska och är lätta att hånskratta åt, snubblande pajasclowner som de är hela tiden.

Läser du ens vad jag skriver, din jävla dåre? Jag har aldrig sagt att opinionsbildning inte funkar, du verkar inte ha nåt att komma med över huvud taget när jag inte skriver det du tror och vill att jag ska skriva, för du har redan dina repliker redo i huvudet som alla andra idioter som redan bestämt sig att de har alla rätta svar.
SD har varit opinionsbildare i decennier och debatten är helt annorlunda idag. Vad fan har du gjort? Vad röstar du på ens? Vad har partiet du röstar på gjort för att få din röst, mer än att klaga och göra det absolut lättaste jobbet inom politik: vara opposition?
Citera
2021-09-16, 08:27
  #446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Läser du ens vad jag skriver, din jävla dåre? Jag har aldrig sagt att opinionsbildning inte funkar, du verkar inte ha nåt att komma med över huvud taget när jag inte skriver det du tror och vill att jag ska skriva, för du har redan dina repliker redo i huvudet som alla andra idioter som redan bestämt sig att de har alla rätta svar.
Hehe, det känns när man träffar nerven som gäller, eller hur?

Citat:
SD har varit opinionsbildare i decennier och debatten är helt annorlunda idag.
Opinionsbildning FÖR EU-globalism och öppna gränser och Ylva Johansson som migrationskommissionär! SD har ju gjort just EU-globalismen till sin kärnfråga genom att totalbojkotta (alltså utesluta varje partimedlem som ens pratar med honom) så fort han lyckades ta UK ut ur EU. Så den som röstar på SD röstar på Ylva Johansson och förbjuder all slags debatt om frågan.

Opinionsbildning för Fredrik Reinfeldt och hans arvinge. Detta ständiga fjäskande för sosseborgarna som införde världshistoriens största invandring. Lögnen om att "det går att samarbeta med dem".

Citat:
Vad fan har du gjort? Vad röstar du på ens? Vad har partiet du röstar på gjort för att få din röst, mer än att klaga och göra det absolut lättaste jobbet inom politik: vara opposition?
Ja, att vara opposition är det lättaste av alla uppgifter inom politik i Sverige idag, eftersom det finns allt att opponera mot. Men alla SDare är tyvärr för slöa, inkompetenta, omeriterade, viljelösa, mutade av partiets miljarder i statsbidrag för att ens klara av det.

Jag gick med i SD runt år 1990. Sen gick jag med i Ny Demokrati. Nu har jag stöttat Alternativ för Sverige sedan de grundades efter att PK-globalisterna i SD uteslutit dem för att de i motsats till SD är oppositionella mot regimen. Vad har DU gjort för Sverige?
Citera
2021-09-16, 08:43
  #447
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Hehe, det känns när man träffar nerven som gäller, eller hur?


Opinionsbildning FÖR EU-globalism och öppna gränser och Ylva Johansson som migrationskommissionär! SD har ju gjort just EU-globalismen till sin kärnfråga genom att totalbojkotta (alltså utesluta varje partimedlem som ens pratar med honom) så fort han lyckades ta UK ut ur EU. Så den som röstar på SD röstar på Ylva Johansson och förbjuder all slags debatt om frågan.

Opinionsbildning för Fredrik Reinfeldt och hans arvinge. Detta ständiga fjäskande för sosseborgarna som införde världshistoriens största invandring. Lögnen om att "det går att samarbeta med dem".


Ja, att vara opposition är det lättaste av alla uppgifter inom politik i Sverige idag, eftersom det finns allt att opponera mot. Men alla SDare är tyvärr för slöa, inkompetenta, omeriterade, viljelösa, mutade av partiets miljarder i statsbidrag för att ens klara av det.

Jag gick med i SD runt år 1990. Sen gick jag med i Ny Demokrati. Nu har jag stöttat Alternativ för Sverige sedan de grundades efter att PK-globalisterna i SD uteslutit dem för att de i motsats till SD är oppositionella mot regimen. Vad har DU gjort för Sverige?

Du träffade ingen nerv, du hittar på saker för du kan bara argumentera mot halmgubbar.

Fortsätt du och stötta små sektpartier som inte kommer att åstadkomma någonting över huvud taget, en röst på afs är en röst på etablissemanget, afs var det bästa som kunde hända Sossarna, det förstår du va? Du gör precis som de vill att alla idioter ska göra; hoppa skepp vart tionde år och sprid ut oppositionen på så sätt att makten aldrig hotas. Du tror dig ha listat ut spelet men dessa politiker du tror dig vara smartare är 100 gånger smartare än vad du är.

Och ja, jävlar vilken svensk hjälte du är, som varit politiskt aktiv sedan 90-talet, och ändå så har inte din politik mer än några promilles stöd av svenska folket, bra opinionsbildning där!

Men det känns ju bättre att ha rätt på flashback än att få Sverige att faktiskt vända åt rätt riktning.
Citera
2021-09-16, 09:26
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Du träffade ingen nerv, du hittar på saker för du kan bara argumentera mot halmgubbar.
Den här tråden handlar alltså om att SD säger att det finns inget fel med islam som politisk ideologi och samhällssystem.

Sug på den karamellen!

Citat:
Du gör precis som de vill att alla idioter ska göra; hoppa skepp vart tionde år och sprid ut oppositionen på så sätt att makten aldrig hotas.
Det är så groteskt hur du ljuger för dig själv att det är svårt att formulera argument som du eventuellt kan ta till dig! SD är skepp-hopparna. Mot EU, för EU. Mot islam, för islam. Mot Agenda 2030, för Agenda 2030. För nationalism, mot nationalism. Att vara SDare idag är att inte ha någon egen vilja överhuvudtaget, utan bara blint lyda sin Führer Jimmie Eukesson nästa påfund, muffaren som fjäskar för reinfeldtaren Uffe. Vem kan tänka sig någonting mer patetiskt än det? Och vi har ju facit i hand efter årtionden av totalt nollresultat, och hör dagligen hur ALLA hatar SD och lovar att de aldrig någonsin kommer att samarbeta med dem.

SDs enda gärning är att intensivt fokusera all sin ansträngning på att motverka all form av opposition mot regimen. Utesluta, brunmåla sin egen förre partiledare och sina egna riksdagsledamöter.
Citat:
Du tror dig ha listat ut spelet men dessa politiker du tror dig vara smartare är 100 gånger smartare än vad du är.
Hahaha!!! Den kommer jag att återanvända. Obildade livstidsarbetslösa omeriterade politiker "smarta"? Hahahaaa! Varför har ingen av dem någonsin uträttat någonting i sitt liv då?
Jag trooor jag trooor på politikerna... Helt väck.
Citera
2021-09-16, 09:50
  #449
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Den här tråden handlar alltså om att SD säger att det finns inget fel med islam som politisk ideologi och samhällssystem.

Sug på den karamellen!

Eeh nej, SD är absolut emot islam som politisk ideologi och samhällssystem, ditt möngo. De har aldrig någonsin hävdat något annat.
Det är religionen i sig, tron, som SD som parti inte har(och har aldrig haft) en officiell ståndpunkt på.

Den här tråden handlar om en missledande artikel från afs inofficiella propagandaminister Simon Kristoffersson, som försöker locka lättlurade sverigedemokrater över till afs innan valet.

Resten av din kommentar var bara massa känslor, ta det med en kvinna.
Citera
2021-09-16, 09:52
  #450
Medlem
Folk här inne verkar så oinsatta i politik och propaganda.

Ja, vi alla vet att den här religionen i princip är raka motsatsen till det "fria" väst.
Men om ni tror att Jimmie står och säger det rakt ut inför ett val, för att dra igång sossarnas smutskastningsmaskineri (vi alla vet hur lågt S siktar i sina attacker, de målar gärna upp meningsmotståndare till demoner för att maskera egna tillkortakommanden) så har ni fattat NOLL.

Att säga "vi har ingen åsikt gällande just religionen", och därmed lyfta människans egna personliga ansvar för saker och ting, är ett strategiskt drag helt enkelt. Löjligt att börja gråta över tycker jag.
Citera
2021-09-16, 09:55
  #451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Eeh nej, SD är absolut emot islam som politisk ideologi och samhällssystem, ditt möngo. De har aldrig någonsin hävdat något annat.
Det är religionen i sig, tron, som SD som parti inte har(och har aldrig haft) en officiell ståndpunkt på.
Jaha!? Så hur definierar du skillnaden mellan politisk islam och annan islam? Islam är ju att profeten Muhammed en gång för alla har stiftat alla lagar och att det inte är upp till människor att demokratiskt eller på annat sätt ändra eller lägga till. Islam är politik. Ordet "religion" kan vi helt och hållet bortse ifrån, det är lika innehållslöst och meningslöst som ordet "miljö". Islam är politik och SD har ingenting emot islamisk politik. Så nu vet alla väljare det.
Citera
2021-09-16, 09:56
  #452
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtimes2020
Islam har förändrats på många sätt sedan starten, det har säkert nazismen också. Det var blandannat islam som gav kvinnor och även djur rättigheter. Nu är inte jag någon islamist. Men vill säga det att det finns många fördomar mot islam som inte alls stämmer. Inte om man verkligen studerar de gamla texterna. Nu har ju allt blivit korrupt såklart som med vilken annan ideologi som helst. Även om man kan tycka att islamska länder snarare går bakåt än framåt så var det helt tvärtom en gång i tiden. Då var alla framstående forskare "tvugna" att lära sig arabiska, precis som de idag är "tvugna" att lära sig engelska. Islamska världen var det framstående centrumet i världen vad gäller vetenskap.

Många verkar ha hakat upp sig på just slöjan, men då får man inte glömma det att kvinnor för inte så länge sen till och med i Sverige bar en typ av sjal. Täckte håret.

Personligen vet jag inte om det är bättre eller sämre, vi ser ju hur utseendefixerat samhället är, kvinnor säger att män gör dom till objekt när det snarare är dom själva som gör sig till objekt. Alla män (om man inte är bög) vet själva hur många snygga tjejer det finns i stan, bara på vägen till butiken. Distraherande absolut. Även tjejerna lider väl av detta, även om de kan njuta av rampljuset likt en narcissist.

Jag säger inte att jag tror på att täcka kvinnor, men det är inte så illa tänkt enda. Jag menar, det är inte gjort för att förtrycka kvinnor, snarare att få ett fungerande samhälle.

Blev offtopic nu medger jag, så jag stannar här för jag blir förbannad när moderatorer raderar mina inlägg.

Tja, Islams historiska utveckling är väl halvt om halvt OT, Islam är idag vad Islam är idag. Visst, du har rätt, Islam kan liksom andra religioner tolkas på olika sätt och har också blivit tolkad på olika sätt under historien. Deras guldålder har överdrivits en del (det har t.ex. aldrig varit vanligt att européer lärt sig arabiska, utan det har varit latinet som varit "de lärdas språk") men det är likväl ett faktum att de under en viss period låg före oss på många områden. Men som sagt, Islam är vad det är idag.

För att återgå till topic: Mitt problem med Åkessons uttalande är att han tycks öppna för fortsatt invandring från muslimska länder bara vi inte får in "islamister". Vilket i sin tur innebär att SD än en gång ger efter för folkutbytespolitiken och bara tigger om att den ska gå lite långsammare.

Den korrekta meningen är inte "Islam är inte problemet, islamister är problemet". Den är istället "Islam är inte problemet, muslimerna är problemet". (Eller ännu hellre "blattarna är problemet", men så kan man väl inte förvänta sig att en politiker ska uttrycka sig.)

Det vi får in är nämligen inte en religiös lära som heter Islam, utan miljontals människor som är helt och hållet biologiskt och kulturellt inkompatibla med oss och som till på köpet hålls samman av Islam, som idag är en aggressiv och expansiv lära som med stor framgång tagit över många länder före vårt.

Problemet med att säga "islamismen är problemet" är bland annat att man då accepterar att Sverige förändrats till oigenkännlighet, bara de inte skjuter eller spränger ihjäl oss.

Det är inte bara islamister som kräver moskéer med böneutrop, separata badtider, halalmat i skolorna och allt annat som markerar folkutbytets fortskridande. Det är helt vanliga muslimer också. De är problemet.

Hellre 10.000 fanatiska islamister än en miljon "moderata" muslimer. De förstnämnda massakrerar vi utan problem när vi väl bestämt oss för det.
Citera
2021-09-16, 10:03
  #453
Medlem
coxenframmes avatar
Hjälp Alternativ för Sverige få sitt nationella genombrott i kyrkovalet nu på Söndag. SD har sålt ut sig själva, AfS kommer aldrig backa i sina frågor och är där för Sveriges bästa. Ni väljer landets öde.

Skulle AfS komma in genom kyrkovalet så kommer de få uppmärksamhet på ett nationell nivå och har då en chans att även nå 4% spärren nästa år.
Citera
2021-09-16, 10:08
  #454
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Jaha!? Så hur definierar du skillnaden mellan politisk islam och annan islam? Islam är ju att profeten Muhammed en gång för alla har stiftat alla lagar och att det inte är upp till människor att demokratiskt eller på annat sätt ändra eller lägga till. Islam är politik. Ordet "religion" kan vi helt och hållet bortse ifrån, det är lika innehållslöst och meningslöst som ordet "miljö". Islam är politik och SD har ingenting emot islamisk politik. Så nu vet alla väljare det.

SD värnar om svenskhet för att de vill bevara svenskheten, inte för att islam är en dålig religion. Det är skillnad på det, SD är alltså ett pro-sverige parti och inte ett anti-islam parti. Men i praktiken betyder det ungefär samma sak, för islam har inget med svensk kultur att göra, därför kommer vi inte se SD vika sig för islam. En officiell ståndpunkt från partiet om en specifik religion är alltså helt betydelselöst och ger bara ammunition till motståndare. Du fattar inte det och därför är du inte, och skulle aldrig kunna bli en politiker trots att du minsann är så mycket smartare, du är bara en arg gammal gubbe på internet, ta itu med ditt liv.

Och du säger hela tiden att du har facit i hand och att SD inte lyckats med någonting trots mina exempel.
Men du kan väl ge exempel på hur afs har lyckats? Bortsett från opinionsbildning för där har SD kommit ljusår längre än afs och all opinionsbildning afs har kunnat göra har de SD att tacka för. Varsågod.
__________________
Senast redigerad av anotherpieceofmeat 2021-09-16 kl. 10:11.
Citera
2021-09-16, 10:09
  #455
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/akesson-om-sds-sy...-vi-har-ingen/

[b]


Varför vänder han om islam då? Vad tycks?

Ryggradslöst av Åkesson. Han är vald av sina väljare för att vara en oppositionsröst i kontrast till Sjuklövern som redan islamiserat Sverige genom ansvarslös migrationspolitik.

Att nu med byxorna nere förklara att "Islam är ok" men att "islamism är oacceptabelt" är att klyva hår. Alla med en uns bondförnuft inser att Islam och Islamism är nyanser av samma sak.

Det är dags för Jimmie att byta parti till Moderaterna och lämna över stafettpinnen och väljarmandatet till en ny ledare inom SD, med en tydlig kompass.

Åkesson suktar efter en ministerpost och säljer sin själ för att bli accepterad av den politiska kraft som kallade hans parti för främlingsfientligt under decennier.

Fegt Jimmie - dags att träda ner från ledartronen!
Citera
2021-09-16, 10:17
  #456
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambantein
Ryggradslöst av Åkesson. Han är vald av sina väljare för att vara en oppositionsröst i kontrast till Sjuklövern som redan islamiserat Sverige genom ansvarslös migrationspolitik.

Att nu med byxorna nere förklara att "Islam är ok" men att "islamism är oacceptabelt" är att klyva hår. Alla med en uns bondförnuft inser att Islam och Islamism är nyanser av samma sak.

Det är dags för Jimmie att byta parti till Moderaterna och lämna över stafettpinnen och väljarmandatet till en ny ledare inom SD, med en tydlig kompass.

Åkesson suktar efter en ministerpost och säljer sin själ för att bli accepterad av den politiska kraft som kallade hans parti för främlingsfientligt under decennier.

Fegt Jimmie - dags att träda ner från ledartronen!

Tror du att SD kommer att tillåta att islam tar mer mark i Sverige Om de får bestämma? Att den svenska kulturen skjuts undan, bara för att de inte har en officiell ståndpunkt på islam i partiet? Du såg väl hur journalisterna nästan dreglade över att Åkesson skulle fördöma religionen, det hade vart ett bakslag för SD, särskilt så här nära valet. De behöver inte fördöma religionen för att hindra att den sätter klorna i vårt samhälle, det krävs bara motivationen att bevara och värna Sverige och vår kultur. Det betyder exakt samma sak i praktiken men ger inte motståndare ammunition. Håller du inte med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback