Ett stort polispådrag pågår just nu i Bagarmossen, i södra Stockholm. Polisen är på plats med flera enheter och helikopter efter larm om skottlossning.
Skottlossningen hände utanför mitt fönster. Lät som en AK av något slag, definitivt automateld i alla fall. Polisen har spärrat av och letar hylsor. Byälvsvägen.
Det kan konstateras att vapen har avlossats men fortfarande har ingen skadad person anträffats.
Polisens arbete på plats fortsätter med att söka efter eventuella gärningspersoner, säkra och undersöka den förmodade brottsplatsen samt med att samla uppgifter från de vittnen som både hört av sig och som finns på plats.
Eftersom det kan konstaterats att det avlossats skott har förundersökning om grovt vapenbrott och försök till mord inletts.
Skottlossningen hände utanför mitt fönster. Lät som en AK av något slag, definitivt automateld i alla fall. Polisen har spärrat av och letar hylsor. Byälvsvägen.
Ser det här rätt ofta i kommentarer om Bagis och visst stämmer det med senaste valresultatet. Själv röstar jag blått och har hög lön, så undantag finns!
Det har varit lugnt här (i mitt hus och precis i närheten) under de 5 år jag har bott här fram tills i somras. Sparar till kontantinsats, sjukt billig hyra... men vetefan om det är värt det nu.
Det som sticker ur är väl att det sker 17-18 tiden en söndag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!