Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-11, 15:21
  #1
Medlem
Låter xkcd sätta temat och startar en tråd för att höra om folket här har liknande historier.

https://xkcd.com/2514/

Såklart blir det ofta en humoristisk sida om man använder labbutrustning på ett udda sätt.
Men då det rör sig om anekdoter kring vetenskapliga verktyg med nya, udda användningsområden så hoppas jag att tråden får ligga kvar i denna forumsdel.

Någon som har ett bidrag?
Citera
2021-09-11, 15:38
  #2
Medlem
nerdnerds avatar
Kemister har tillgång till en del roliga grejer. En jag kände hade heliumgas på labbet så genom honom fixade vi både partyballonger och Kalle Anka-röst. Och labbalkohol kan man ju också hitta på en del kul med.
Citera
2021-09-11, 16:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Kemister har tillgång till en del roliga grejer. En jag kände hade heliumgas på labbet så genom honom fixade vi både partyballonger och Kalle Anka-röst. Och labbalkohol kan man ju också hitta på en del kul med.

Sant. Jag hade personalfest på en skola en gång. Gick på dass och kom tillbaka till att halva kollegiet saknades. De va i kemisalen och rökte cigarr i dragskåpen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback