Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-11, 12:15
  #1
Medlem
När jag var ute och festade på festival och klubbar som mest ca 2008-2010 så minns jag att det var en period, eventuellt bara en sommar, då massa ungdomar hade hoodies och annan typ av streetwear med ett mönster som var väldigt utmärkande och lite "wacky". Har för mig att det var lite åt Keith Haring-hållet eller något liknande ett Turing-mönster fast med mer färger. Kom slumpmässigt att tänka på detta idag av nån anledning och det kommer sitta som en igel på hjärnan innan jag kan sätta ett namn på detta märke/trend. Tack och bock!
Citera
2021-09-11, 13:15
  #2
Medlem
fredrochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
När jag var ute och festade på festival och klubbar som mest ca 2008-2010 så minns jag att det var en period, eventuellt bara en sommar, då massa ungdomar hade hoodies och annan typ av streetwear med ett mönster som var väldigt utmärkande och lite "wacky". Har för mig att det var lite åt Keith Haring-hållet eller något liknande ett Turing-mönster fast med mer färger. Kom slumpmässigt att tänka på detta idag av nån anledning och det kommer sitta som en igel på hjärnan innan jag kan sätta ett namn på detta märke/trend. Tack och bock!

Kan det vara Ed Hardy-perioden du tänker på?
Citera
2021-09-11, 13:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrocha
Kan det vara Ed Hardy-perioden du tänker på?
Nej, nej nej. Helt annan stil. Tänk mera grafiskt. Serieteckning. Mönster, inte detaljerade illustrationer. Lite åt Keith Haring som sagt.
Ed Hardy var väl mer tidigt 2000-tal för övrigt?
Citera
2021-09-11, 13:26
  #4
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Nej, nej nej. Helt annan stil. Tänk mera grafiskt. Serieteckning. Mönster, inte detaljerade illustrationer. Lite åt Keith Haring som sagt.
Ed Hardy var väl mer tidigt 2000-tal för övrigt?
Neon-färger? Vart såg du skräpet?
Citera
2021-09-11, 13:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Neon-färger? Vart såg du skräpet?
Ja lite så. I Stockholm på stan och Arvika-festivalen eller Peace & Love. Så rimligtvis var det spritt över hela landet.
Citera
2021-09-11, 13:32
  #6
Medlem
GoUoDs avatar
Jag kommer också ledigt att tänka på ed hardy.
Citera
2021-09-11, 14:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jag kommer också ledigt att tänka på ed hardy.
Helt fel spår tyvärr!
Citera
2021-09-26, 23:27
  #8
Medlem
bees avatar
Bape camo ?
Citera
2021-10-06, 08:38
  #9
Medlem
DraconianTimess avatar
Låter som att du har sett diverse trance/rave kläder. Tex. hoodie med svampar på som dessutom är flouriserande och lyser i mörkret.
https://www.pinterest.com.mx/pin/677158493950457834/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback