Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-10, 15:14
  #1
Medlem
Allmän presentation:
"Några av landets smartaste kulturhjärnor tar sig an stora och små frågor från veckan som passerat"
och första avsnittet (av femton):
"Vem är Sveriges sexigaste kvinna just nu? Hur kommer Abbas comeback påverka A-Teens? Och varför är Jonas Gardell så ledsen? Det och mycket mer avhandlas i urpremiären av Cyklopernas land. I kvällens panel: SVT:s egen Christopher Garplind, radiostjärnan Linnea Wikblad och journalisten Emil Persson."

Jag känner inte till någon av de tre panelisterna, men de kan ju vara smarta kulturhjärnor ändå. Är det någon som har sett? Är det värt att se?
Citera
2021-09-10, 15:28
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Allmän presentation:
"Några av landets smartaste kulturhjärnor tar sig an stora och små frågor från veckan som passerat"
och första avsnittet (av femton):
"Vem är Sveriges sexigaste kvinna just nu? Hur kommer Abbas comeback påverka A-Teens? Och varför är Jonas Gardell så ledsen? Det och mycket mer avhandlas i urpremiären av Cyklopernas land. I kvällens panel: SVT:s egen Christopher Garplind, radiostjärnan Linnea Wikblad och journalisten Emil Persson."

Jag känner inte till någon av de tre panelisterna, men de kan ju vara smarta kulturhjärnor ändå. Är det någon som har sett? Är det värt att se?
Det är kanske det de menar med cyklopernas land: de är enögda bland blinda på sitt ointressanta tramsområde i klubben för inbördes beundran på Södermalm.
Citera
2021-09-10, 16:40
  #3
Medlem
StandardGreys avatar
Utsatte mig för denna utstuderade självspäkning i hela fyra minuter och trettiofyra sekunder och det fick banne mig räcka.

Deras åsikter berör ingen utöver dem själva.
Citera
2021-09-10, 16:57
  #4
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi fantiserar om pitchen på SVT Kultur-redaktionen:

"Jo alltså, han brune norrbaggen Knasgård kallade ju för utton år se'n oss Kulturarbetare för tocken däringa syklåper för vi sku' va' enögda mot fascister, ja, humorgubbe, så vi claimar hans öknamn på oss så som bögarna gjorde med öknamn å slår emot högern. -Ingen vanlig arbetare som vet om vem han e' lr va' en syklåp e'..? Va'nnte så neggig nu. De' e' ett skitbra namn. Cyklopernas land. Så kan vi ha hon Historieätarnatjejen å hennes nya bock som gäster."

Södermalm, Mon Amour.
Citera
2021-09-12, 16:35
  #5
Medlem
Garplind har väl varit redaktör för Breaking News, vad jag vet. Det känns som att det här programmet gav svaret på hur det hade sett ut om SVT hade gjort Breaking News: riktigt jävla DDR-segt. Sorry.

Programmet visar även att radiomänniskor ska hålla sig borta från TV. Garplind är ju kul i Tankesmedjan, men här var han helt malplacerad. Emil Päääson funkar hyfsat i Fördomspodden, iaf när han ställer konstiga frågor om Veronica di Maggios menstruation eller om Anna Hedenmos knipövningar. Om den tjocka tjejen är bra i radio vet jag inte, men hon funkar iaf inte i TV. Hela programmet stank mediagymnasium. För första gången förstod jag vad proffsen menar när de snackar om att "gå genom rutan". Något som Filip och Fredrik gör naturligt, men som de flesta poddare bara kan drömma om.
Citera
2021-09-18, 15:47
  #6
Medlem
Äsch vad negativa ni är Som bakgrundsmaterial när man satt och slösurfa var det ändå lite småkul emellanåt.
Citera
2021-09-18, 18:16
  #7
Medlem
Ja kommer att kolla. Inte så skitnödigt som alla annan kultur i SVT - typ Babel.
Citera
2021-09-24, 15:53
  #8
Medlem
The_Aces avatar
Jag som överlag hatar SVT och SVT Kultur i synnerhet, tycker ändå det här var rätt kul att lyssna på i bakgrunden.
Det doftar gammal Ztv och verkar inte speciellt bekymrat att stöta sig med div. kultur och journalistprofiler.

Givetvis är det trams men det är i alla fall inte så skitnödigt trams som så mycket annat SVT spyr ur sig.
Citera
2021-10-21, 10:15
  #9
Medlem
Asmodeusvults avatar
Cyklopernas land går från klarhet till klarhet.

Äntligen ett kulturprogram där det inte är så skitnödigt räddhågset som så ofta annars — helt utan att det blir hatiskt eller hetsigt.

Garplind är utmärkt som programledare med sina lågmälda dolkstötar, äppelkindade sneda leende och varma omfamning av allt som pk-parnassen vill sopa under mattan.

📕📕📕📕📕📓
Fem Knausgårdkamper av sex möjliga!
Citera
2021-10-28, 22:37
  #10
Medlem
DragonOnWall8s avatar
SVT2 idag 28 okt kl 21:45-22:15 - Del 8 av 15.
Mega-Pucko-Mens-Imbecillen = Angelica Cisalli.
Citat:
- Jag tycker ändå att mordbrännaren 'Gryningspyromanen' är rätt så ball och sexy,
jag menar vem har inte varit ute i skogen och försökt att tutta på't..
Citera
2021-10-29, 10:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Garplind är utmärkt som programledare med sina lågmälda dolkstötar, äppelkindade sneda leende och varma omfamning av allt som pk-parnassen vill sopa under mattan.
Några exempel på sådant? (jag är nyfiken, orkar inte kolla på programmet)
Citera
2021-11-18, 22:16
  #12
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Det är kanske det de menar med cyklopernas land: de är enögda bland blinda på sitt ointressanta tramsområde i klubben för inbördes beundran på Södermalm.

Råkade precis zappa förbi det här programmet, gick direkt in på flashback för att se om någon hade lämnat ett träffande omdöme om Cyklopernas land. Du summerade det bra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback