• 1
  • 2
2021-09-08, 17:50
Medlem
Katastrofen1s avatar
Hej!

Jag har precis fått Elvanse utskrivet men är rejält besviken. I och med att jag har brukat gatutjack tidigare som gav mig energi, blev snabbtänkt, social och medförde så att jag orkade utföra de dagliga sysslorna med bravur, så förväntade jag mig att Elvanse kunde ge en liknande kick. Men icke. På Elvanse blir jag deprimerad, trögtänkt, håglös, dränerad på energi och asocial. Är det möjligt att få gatutjackets effekter på recept?
Citera
2021-09-08, 17:54
Medlem
link71s avatar
Prata med din läkare först o säg att den inte funkar bara ?
Citera
2021-09-08, 17:58
Medlem
Eftersom elvanse inte är ren amfetamin så kan man aldrig förvänta sig ett sådant rus, speciellt när du testat amfetamin tidigare. Krävs större doser av elvanse om du vill ha lite effekt men rus har jag aldrig fått av elvanse.

Har dock hört att attentin har godare effekter om man söker rus. Har själv aldrig testat men är förmodligen värt att testa!
Citera
2021-09-08, 17:58
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Hej!

Jag har precis fått Elvanse utskrivet men är rejält besviken. I och med att jag har brukat gatutjack tidigare som gav mig energi, blev snabbtänkt, social och medförde så att jag orkade utföra de dagliga sysslorna med bravur, så förväntade jag mig att Elvanse kunde ge en liknande kick. Men icke. På Elvanse blir jag deprimerad, trögtänkt, håglös, dränerad på energi och asocial. Är det möjligt att få gatutjackets effekter på recept?

Elvanse = Lisdexamfetamindimesylat som först bli Dexamfetamin när den bryts ner i kroppen, varpå det långsammare och jämnare påslaget. Attentin och Metamina är ren Dexamfetamin. Men jag föreslår att du inte använder något, för som vi alla vet. Är man redan dum så ska man inte knarka. GLHF!
Citera
2021-09-11, 14:11
Medlem
Bluepants avatar
Se om du kan byta till attentin. Visst borde man inte förvänta sig att gå runt tjackad av lite adhd-medicin men dåligt ska man ju inte må. Så ifall du tar upp de biverkningar du upplever kan du säkert få byta.

Det enda riktigt lika är amfetamin recip eller adderall men det får nästan ingen. Skulle säga nära på omöjligt för de flesta. Krävs särskilt tillstånd för det.

EDIT:
Det som fanns innan Attentin som hette Metamina skulle ju vara extremt likt, har dock bara läst om det på flashback för några år sen. Minns att folk var lite extatiska kring det trots att det säkert var skitsvårt att ens få tag i.

Men man insåg väl från vård- och myndighetshåll att det här var lite för bra. Så man skapade en nedbantad version som blev Attentin, till mångas besvikelse. När det gäller biverkningar och sånt borde dock attentin vara mer lik. Ifall du inte mår dåligt av gatuamfetamin men mår dåligt av elvanse så bör det förhoppningsvis försvinna iallafall.
Senast redigerad av Bluepant 2021-09-11 kl. 14:15.
Citera
2021-09-12, 11:49
Medlem
Numes avatar
Testa justera dosen på elvanse till en början. Upp eller ner. Att man blir trött av vissa stimulanter är inte helt ohört. Själv blev jag jävligt trött på metylfenidat i diverse förskrivna doser och format. Samt första veckorna jag testade Metamina (dexamfetamin) för länge sedan (låga doser) blev jag enormt trött och enormt avslappnad samtidigt som blodtrycket/pulsen steg.
Annars finns ju attentin...

Periodvis har jag använt snabbverkande metylfenidat på recept som sömnmedicin. Dock inte pålitligt. Jag tror den mesta av dendär trötthetseffekten försvinner över tid ju längre man använder dessa mediciner, så var det för mig i alla fall. Men fortfarande så om jag tar en väldigt låg dos av lisdex (30mg elvanse låt säga) kl 3-4 på morgonen och har gett upp på att somna tenderar jag åtminstone slumra till en timma eller så. Jag blir ju spänd i någon mild grad kroppsligt, men tankarna blir mindre virriga (mindre ångest).
Senast redigerad av Nume 2021-09-12 kl. 12:04.
Citera
2021-09-12, 11:50
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Hej!

attentin är mer likt gatutjack.

Lisdex- respektive dex- amfetamin.
Citera
2021-09-12, 11:53
Medlem
f30malmos avatar
Jag tycker attentin är värdelöst på det sättet också, sämre än elvanse.

Blir också introvert och fastnar i tanken av båda två. Men tanken är väl heller inte att man ska bli kickad.
Citera
2021-09-12, 12:34
Medlem
Ts man brukar i början få en låg dos som successivt höjs, de allra flesta och särskilt de som missbrukat amfetamin innan kommer behöva högre dos än de doserna man får i början. Så du får ha lite tålamod och se hur medicinen funkar när du prövat högre doser.
Citera
2021-09-21, 16:12
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Ta åtminstone ~300mg så att det händer något!

Återkom med resultat efter det.
Citera
2021-11-12, 04:16
Bannlyst
Ja Elvanse var verkligen värdelös. Bara biverkningar.
Citera
2021-11-13, 08:44
Medlem
sepekastrulls avatar
Attentin är vad du letar efter. Jag har själv 60mg/dag utskrivet (Ekvivalent till ~210mg elvanse) och jag kan definitivt bli heltjackad på den dosen. Jag tar bara 30mg om dagen, där går gränsen för mig innan den går från medicin till knark.

Du kan även krossa Attentin & dra i linor, vilket du inte kan med Elvanse. Inte för att det behövs då den ändå kickar igång jävligt snabbt, men det går.

Edit: Sen kan man få Amfetamin Recip på recept också. Denna består av 25% Levo-amfetamin & 75% Dex-amfetamin. Men det receptet är jävligt svårt att få. Skrivs nästan bara ut till folk med svår narkolepsi. Levo-amfetamin är bara jobbigt ändå enligt mig. Attentin vinner (100% Dex-amfetamin)
Senast redigerad av sepekastrull 2021-11-13 kl. 08:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in