2021-09-07, 16:21
Medlem
Moruroas avatar
El Zein klanen har 15 000 medlemmar bara i Tyskland. Kända för kriminella aktiviteter:
https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Zein_clan

De är Mhallami:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mhallami
Citera
2021-09-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLid
https://www.expressen.se/kronikorer/...r-om-klanvald/

Läsvärt.
Vi behöver gäng eller klanlagstiftning som i Danmark. Är du med i en Klan och begår ett brott? Då får du dubbla straff. Det blir inte lika roligt att vara en del av klan då.

Fortkörning? Dubblastraff
Rån? dubbeltstraff
Misshandel? Dubbelstraff
Dråp/mord? Dubbelstraff

Sen bör kvinnor som är ihopa med klanmän få sina barn omhändertagna och bli steriliserade.

Det är viktigt att slå sönder klanerna från grunden genom att gå på där de är som svagast: barnen och kvinnorna.
Inga barn, ingen nästa generation klanmedlemmar.
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-09-07 kl. 16:36.
Citera
2021-09-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrmarken
El Zein har funnits i Skåne länge också.

Är det större än Fakhro i Skåne? Deras hemmaplan är Göteborg och västkusten.
Citera
2021-09-07, 16:35
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Asså.... Det var f-n vad alla är lättkränkta! Varför inte se saker och ting lite positivt? Jag menar, ingen har dött av ett litet rallarslagsmål. Det är dessutom mellan två klaner, så risken finns att nån kanske t.o.m. blir lite klokare av att hjärncellerna ruskas om.
Synd om polisen, kanske någon tycker - å andra sidan är det väl bra att de får testa sina nya behållare med pepparspray i en realistisk situation.

Vi får ju ej heller glömma underhållningsvärdet - detta är resor mycket bättre än Let's Dance, töntig fotboll eller paralympics på tv. Lundaborna borde vara glada över att stadsbilden för en gångs skull består av annat än A-laget, cyklister som inte lärt sig högerregeln samt kärringar med dramaten-väskor. Att man dessutom väljer att slåss på hela tre ställen, talar ju för ett visst publikansvar - här kan man inte klaga på att man skulle ha råkat missa nåt, åtminstone om man bor i Lund.

Många här i tråden klagar över invandringen, men sanningen är ju faktiskt att här har ni er chans att bidra i integrationen. Det är bara att ta valfritt parti och ge sig in i slagsmålet. Vem som får på huvudet är mindre viktigt, då vederbörande iaf. kanske får lära sig hur den svenska sjukvården fungerar.

Jag håller med! Det hedrar min gamla hemstad att man fortfarande kan lösa saker med nävarna såsom riktiga karlar gör när det krävs, istället för att skjuta som galningar på varandra
Citera
2021-09-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Vi behöver gäng eller klanlagstiftning som i Danmark. Är du med i en Klan och begår ett brott? Då får du dubbla straff. Det blir inte lika roligt att vara en del av klan då.

Fortkörning? Dubblastraff
Rån? dubbeltstraff
Misshandel? Dubbelstraff
Dråp/mord? Dubbelstraff

Sen bör kvinnor som är ihopa med klanmän få sina barn omhändertagna och bli steriliserade.

Det är viktigt att slå sönder klanerna från grunden genom att gå på där de är som svagast: barnen och kvinnorna.
Inga barn, ingen nästa generation klanmedlemmar.

Det hade varit något att få bukt med klaner och gäng, dubbelstraff.
Citera
2021-09-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Jag håller med! Det hedrar min gamla hemstad att man fortfarande kan lösa saker med nävarna såsom riktiga karlar gör när det krävs, istället för att skjuta som galningar på varandra

Ja, eller hur! Visst, ett par stycken hamnade på sjukan. Annars är ju inge större skada skedd. Hade våra gängkriminella i förorterna löst sina problem så här istället, hade väl ingen behövt vara orolig.
Citera
2021-09-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Har vi fått klarhet i varför den ena gruppen samlades på kvällen i Kävlinge, vid den där MC-klubben i hörnan av Gränsgatan / Inspektorsgatan? Med MC-Cafet Jenny&Kims MC-Cafe?

Måste ju finnas någon koppling tänker man.

Specialiteten där var tydligen silltårta (enligt Google-recensionerna), jag visste inte att det var en typisk mellanösternrätt.

Du verkar ju mer än lovligt dum i huvudet men här har du lite annat på det stället i Kävlinge:

https://www.bolagsfakta.se/802525560...RATER_FORENING
https://www.hitta.se/gränsgatan+5+kävlinge/personer/2

Vissa namn kan nog vara lite mer intressanta än andra på Gränsgatan 5
Citera
2021-09-07, 16:57
Medlem
Citat:
Asså.... Det var f-n vad alla är lättkränkta! Varför inte se saker och ting lite positivt? Jag menar, ingen har dött av ett litet rallarslagsmål. Det är dessutom mellan två klaner, så risken finns att nån kanske t.o.m. blir lite klokare av att hjärncellerna ruskas om.
Synd om polisen, kanske någon tycker - å andra sidan är det väl bra att de får testa sina nya behållare med pepparspray i en realistisk situation.

Vi får ju ej heller glömma underhållningsvärdet - detta är resor mycket bättre än Let's Dance, töntig fotboll eller paralympics på tv. Lundaborna borde vara glada över att stadsbilden för en gångs skull består av annat än A-laget, cyklister som inte lärt sig högerregeln samt kärringar med dramaten-väskor. Att man dessutom väljer att slåss på hela tre ställen, talar ju för ett visst publikansvar - här kan man inte klaga på att man skulle ha råkat missa nåt, åtminstone om man bor i Lund.

Många här i tråden klagar över invandringen, men sanningen är ju faktiskt att här har ni er chans att bidra i integrationen. Det är bara att ta valfritt parti och ge sig in i slagsmålet. Vem som får på huvudet är mindre viktigt, då vederbörande iaf. kanske får lära sig hur den svenska sjukvården fungerar.

Även om jag fattar att du skämtar så har du en poäng ..där. Har inte läst så noga så ber om ursäkt
om det är fel ....Vad det verkar har ngn Spöat på en senior 65 åring på en Busshållplats. I Östra Lund och sedan satt sig på Café för att Njuta en Lunch eller var det kaffe Blatte.
Ja visst att man då åker på stryk ..När nu Polisen inte använde Våldsmonopolet på Pugilisten vid hållplatsen.
Det är klart att ngn kan bli förbannad .. Det är väl ingen stor sak för samhället om en Våldsbrottsling
Åker på ett kok stryk. Skulle han inte ha det kan lagmannen undra. .
Det är samma om man klämmer ngn på Brösten Numera .. Skall man inte heller bli snopen om man får ändrade tandvårdskostnader.
Nu ser det inte bra ut på film. Men har inte hörts om några verktyg eller vapen ..Skjutvapen
Nu få vi väl se om det fanns annat. Men har en sociopat slagit en äldre herre på Busshållplatsen
Måndag fm ---Får stryk ---Vad är Problemet.. Egentligen ??

Betala skadegörelsen Move On
Behöver snuten veva ett varv dom också ....visst ...heter allmänprevention " Ös På "
kanske " Boot Party " " Trumsolo " .Så törs folk åka kollektivt på Måndagar.
Citera
2021-09-07, 17:04
Medlem
Är det någon som har en uppfattning om hur stora klannätverken i Malmö och Lund är? I Expressen skrivs det att flertalet av klanerna har sitt ursprung från Turkiet och att flera av dem kom till Sverige redan på 80-talet.

Klanerna har många kopplingar till MC gängen. Är MC gängen (de kriminella) ens svenska längre?

Jag tror antalet är väldigt viktigt veta för när regeringen fälls (förhoppningvis senast 2022) så kommer man ju äntligen att ta tag i detta och sätta personerna i fängelse.
Citera
2021-09-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Även om jag fattar att du skämtar så har du en poäng ..där. Har inte läst så noga så ber om ursäkt
om det är fel ....Vad det verkar har ngn Spöat på en senior 65 åring på en Busshållplats. I Östra Lund och sedan satt sig på Café för att Njuta en Lunch eller var det kaffe Blatte.
Ja visst att man då åker på stryk ..När nu Polisen inte använde Våldsmonopolet på Pugilisten vid hållplatsen.
Det är klart att ngn kan bli förbannad .. Det är väl ingen stor sak för samhället om en Våldsbrottsling
Åker på ett kok stryk. Skulle han inte ha det kan lagmannen undra. .
Det är samma om man klämmer ngn på Brösten Numera .. Skall man inte heller bli snopen om man får ändrade tandvårdskostnader.
Nu ser det inte bra ut på film. Men har inte hörts om några verktyg eller vapen ..Skjutvapen
Nu få vi väl se om det fanns annat. Men har en sociopat slagit en äldre herre på Busshållplatsen
Måndag fm ---Får stryk ---Vad är Problemet.. Egentligen ??

Betala skadegörelsen Move On
Behöver snuten veva ett varv dom också ....visst ...heter allmänprevention " Ös På "
kanske " Boot Party " " Trumsolo " .Så törs folk åka kollektivt på Måndagar.

Har en pensionär fått stryk är det väl ganska illa, såklart. Jag har fattat det som att de stridande började på Linero, fortsatte i centrum och avslutade bataljen vid sjukhuset. Mitt resonemang bygger ju på att de är lika goda kålsupare allihop.
Citera
2021-09-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Är det någon som har en uppfattning om hur stora klannätverken i Malmö och Lund är? I Expressen skrivs det att flertalet av klanerna har sitt ursprung från Turkiet och att flera av dem kom till Sverige redan på 80-talet.

Klanerna har många kopplingar till MC gängen. Är MC gängen (de kriminella) ens svenska längre?

Jag tror antalet är väldigt viktigt veta för när regeringen fälls (förhoppningvis senast 2022) så kommer man ju äntligen att ta tag i detta och sätta personerna i fängelse.

Hur skall du sätta personer som har varit här sedan 80-talet i fängelse? Det är ju deras ungar som kaosar numera, och de är lika svenska medborgare som du och jag. Sen kan man ju knappast sätta folk i fängelse för att de har fel efternamn heller. Det lär ingen ny regering kunna ändra på i vilket fall som helst. Och då försvarar jag absolut inte den nuvarande.
Citera
2021-09-07, 17:12
Medlem
Citat:
Hur skall du sätta personer som har varit här sedan 80-talet i fängelse? Det är ju deras ungar som kaosar numera, och de är lika svenska medborgare som du och jag. Sen kan man ju knappast sätta folk i fängelse för att de har fel efternamn heller. Det lär ingen ny regering kunna ändra på i vilket fall som helst. Och då försvarar jag absolut inte den nuvarande.

Men det står ju rakt upp och ner att de här klanerna har en lång rad verksamheter som är direkt kriminella.

Alltså de ska i fängelse. Vad annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in